Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksosille nimet

Vierailija
03.02.2013 |

Ehdotuksena on nyt kaksi vaihtoehtoa:

Eelis Onni Aleksis/Artturi

Aaron ? Elmeri/Elias

Tai

Noel ? Nikolas

Eliel Onni Aleksis

Isoveljien nimet ovat Joni Eetu Julius ja Miro Antti Matias.

Mitkä nimet valitsisit? Uusiakin saa ehdottaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erään sukulaispojan nimi eikä kummankaan (minun tai miehen) suosikki.

Nimien erilaisuus selittyy ehkä lasten ikäerolla eli isommat pojat ovat jo koululaisia, ja toisaalta ehkä sillä, että en etsi niinkään samanhenkisiä nimiä vaan enemmänkin niin, että miellyttää ensisijaisesti meitä ja sitten hiotaan enemmän tyyliin sopivaksi. Miehen mielestä olisi tärkeää, että etunimet olisivat nelikirjaimisia eli siinä tulisi se samatyylisyys. Minulle taas se samankaltaisuus tulisi siinä, että kaikilla on kolme nimeä ja viimeiset nimet olisivat konsonanttiin päättyviä (tämä taas ei lainkaan miehelle tärkeää). Lisäksi jokaisen lapsen nimirimpsusta löytyy joku suvusta peritty nimi. Tämäkin siis suositeltavaa mutta ei miehen eikä minunkaan mielestä mikään aivan ehdoton ehto, jos muuten ei löydy sopivaa nimeä.

Omat suosikkini ovat siis Eliel ja Noel. Minusta ne sointuvat kivasti yhteen, ja myös siinä mielessä isoveljien nimiin, että kaikki ovat hyvin pehmeitä nimiä.

Mies pitää tuosta Aarosta, koska se on nelikirjaiminen ja sopii Miron kanssa parhaiten eli löytyy yhteistä isoveljen nimen kanssa. Minusta taas muoto Aaron on kivempi, vaikka ei siis enää nelikirjaiminen olekaan (se ei vain minusta ole tärkeää).

Aikamoista hiomista, vaikka ollaan harvinaisen samoilla linjoilla nimien suhteen. Isompien veljien kanssa ollaan viimeiseen asti väännetty ja nimet ovatkin olleet sellaisia paniikkipäätöksiä. Saas nähdä, miten käy.

Onko lisäehdotuksia?

ap

Vierailija
2/4 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika erityylisiä kuin nuo sun ehdottamat... Jatkoksi sopisi paremmin vaikka Aaro ja Eeli? Tai Aaro ja Otto, Eeli ja Otto?

Esim. Eeli Onni Aleksis ja Aaro Eino Elmeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika erityylisiä kuin nuo sun ehdottamat... Jatkoksi sopisi paremmin vaikka Aaro ja Eeli? Tai Aaro ja Otto, Eeli ja Otto?

Esim. Eeli Onni Aleksis ja Aaro Eino Elmeri

Tuo Aaro jotenkin tökkii... Ja Einosta en pidä yhtään, mutta se on mieheni pahan nimi ja minun pappani nimi oli Onni. Onkohan mun mies löytänyt tiensä tänne?

Vierailija
4/4 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat eri tyylisiä kuin miro ja joni,tai ainakin aaro on. Kaikissa nimissä on kuitenkin kivaa -- myös ehdotetuissa.

Omat suosikit olisi ehkä näistä:

Aaron Onni Aleksis

Otto Eelis Elmeri /Otto Noel NIkolas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi