Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin äimistynyt lääkärin sanoista!

Vierailija
02.02.2013 |

Vein poikiani lääkäriin kuumeilun takia ja mukanani oli 2v. ja 4v. tytöt. Toisella tytöistä on diabetes. Tytöt istui matkarattaissa kiltisti kun lääkäri kutsui huoneeseen nuorinta poikaa ja vanhin (14v. jäi odottamaan vielä vuoroaan).

Yhtäkkiä kun vein vaunut siihen ihan lääkärin huoneen ovensuulle niin lekuri hokasi, että toinen poikani on odotushuoneessa.

Yhtäkkiä tuimana käski, että sitten viet tytöt poikas hoitoon täksi aikaa!

Katsoin lääkäriä pitkään ja sanoin etten varmaan vie kun toisella on diabeteskin, enkä voi alaikäistä velvoittaa hoitamaan tyttöjä.

Sitten lääkäri rutisi jotain kuinka jotkut on huoneessa paljain varpain.

Ymmärrän toisaalta, mutta emme olleet kuin ovensuussa ja siivoojatkin on olemassa. En siis olisi tervetullut esim. itse menemään lääkäriin lasten kanssa niin, että tytöt ovat rattaissa. Huonompi juttu yksinhuoltajana. Tai jos toinen tytöistä sairastuu.

Mitä ihmettä lekurin päässä liikkui KÄSKEÄ minua tuollaiseen, oliskin kysynyt edes nätisti ENNEN kun menemme huoneeseen.

Pyh.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenkiäkään riisuta terveyskeskuksessa, ei ne rattaat sen likaisempia ole kuin kengät. Itse en tosiaan antaisi oman lapseni nuohota lattialta tauteja mukaansa terkasta, vaan pitäisi rattaissa.

Sh

Miten muka rattaat likaavat enemmin kuin kengät. Eihän niitäkään tarvitse pois ottaa tai laittaa kengänsuojia kuin vain joissakin hammashoitoloissa. Rattaatkin voi ihan kätevästi puhdistaa tuulikaapissa tai kuistilla.

Vierailija
42/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap vai lapsi?

oliko se jompikumpi niistä rattaissa istuvista,kenellä diabetes?

eikö se 14v poika voinut vahtia niitä rattaissa istuvia sisaruksiaan,jos ne eivät olleet sairaita.

ja kyllä niistä rattaista oikeasti tulee kamalat kurajäljet,keräävät likaa kuin traktorinrenkaat ja toisekseen lumi sulaa vedeksi ja esim.kepeillä liikkuville se on hengenvaarallista liukkaalla lattialla,sairaita on muitakin kun nuhakuumeiset taaperot

osa sairaista joutuu kävelemään/tutkimuksiin paljan jaloin niin ei kovin kiva kävellä jos vaikka koiranpaskaa kantautunut sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedät parhaiten pystyykö veli vahtimaan.

Vierailija
44/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi, että myös tämä 14 v oli kuumeessa.

Se kuka sanoo, että miksi nuhakuumeen takia mennään lääkäriin voi ekana työntää päänsä perseeseen.

No niin. Itselläni useits lapsia. En ole yh, mutta hyvin monesti olen joutunut ottamaan useamman lapsistani mukaan lääkäriin koska mies on töissä.

Olen ollut liikenteessä tuplarattailla. Koskaan ei kukaan ole kieltänyt tuomasta niitä tai muita lapsia vastaanottohuoneeseen.

Lapset on vaan monesti helpompi hallita kun osa edes on jossai istuallaan. Ja rattaat on siihen oiva apu.

Rattaiden renkaat ei tosiaan ole sen likaisemmat kuin kengänpohjatkaan. Ja minä en henk.koht. ymmärrä niitä äitejä kenen pienet konttaa jossain päivystysaulan lattialla. Niitä näkee usein.

Suurin syy siihen, että pöpöt leviää seuraaviin potilaisiin on lääkärin huono käsihygienia eikä mitkään rattaat.

Minusta ap:n ihmetyksen aihe on ihan ymmärrettävä.

Jos juttu olisi esitetty vähän toiseen tyyliin suurin osa näistä nyt käsilaukulla ap:ta hakkaavista mammoista olisi kiljunut että 14 v ei ole mikään lapsenvahti, koska on alaikäinen jne...

Ja pieniä lapsia ei saa sekunniksikaan jättää keskenään tai alaikäisen sisaruksen vahdittavaksi. Joko sattuu jotain tai esikoinen traumatisoituu liiasta vastuusta. Eikö?

Nyt ap:lle sattu vaan huonot kortit av-pakasta.

Mutta näin. Ihmettelen lääkärin käytöstä. Ja häpeän suurimman osan tämän ketjun vastaajien käytöstä. Amen.

Vierailija
45/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kykene katsomaan pikkusisarustensa perään? Ymmärrän, ettei joltain alle 10v:ltä ehkä kannata vaatia hoitamista, mutta 14v...? Paria vuotta vanhemmat saattavat olla jo itse vanhempia (ei toki suotavaa).

Kuulostaa aika avuttomalta, vai onko tällä 14v:llä jokin kehitysvamma tai vastaava? Varsinkin kun kyse on lääkäriajasta eli ehkä kymmenestä minuutista...

Vierailija
46/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi, että myös tämä 14 v oli kuumeessa.

Se kuka sanoo, että miksi nuhakuumeen takia mennään lääkäriin voi ekana työntää päänsä perseeseen.

No niin. Itselläni useits lapsia. En ole yh, mutta hyvin monesti olen joutunut ottamaan useamman lapsistani mukaan lääkäriin koska mies on töissä.

Olen ollut liikenteessä tuplarattailla. Koskaan ei kukaan ole kieltänyt tuomasta niitä tai muita lapsia vastaanottohuoneeseen.

Lapset on vaan monesti helpompi hallita kun osa edes on jossai istuallaan. Ja rattaat on siihen oiva apu.

Rattaiden renkaat ei tosiaan ole sen likaisemmat kuin kengänpohjatkaan. Ja minä en henk.koht. ymmärrä niitä äitejä kenen pienet konttaa jossain päivystysaulan lattialla. Niitä näkee usein.

Suurin syy siihen, että pöpöt leviää seuraaviin potilaisiin on lääkärin huono käsihygienia eikä mitkään rattaat.

Minusta ap:n ihmetyksen aihe on ihan ymmärrettävä.

Jos juttu olisi esitetty vähän toiseen tyyliin suurin osa näistä nyt käsilaukulla ap:ta hakkaavista mammoista olisi kiljunut että 14 v ei ole mikään lapsenvahti, koska on alaikäinen jne...

Ja pieniä lapsia ei saa sekunniksikaan jättää keskenään tai alaikäisen sisaruksen vahdittavaksi. Joko sattuu jotain tai esikoinen traumatisoituu liiasta vastuusta. Eikö?

Nyt ap:lle sattu vaan huonot kortit av-pakasta.

Mutta näin. Ihmettelen lääkärin käytöstä. Ja häpeän suurimman osan tämän ketjun vastaajien käytöstä. Amen.

Ovat likaisempia kuin kengät ja sen takia epähygienisempiä. Harva meistä aikuisista rynnii joka lätäkön läpi ja useimmat jopa vähän putsaavat kenkiään tullessaan sisätiloihin. Rattaat kulkevat ihan tasan tarkkaan joka mutaläikän läpi ja levittävät pinta-alaltaan suuremmalle alueelle likaa. Sen lisäksi ne parkkeerataan juuri niille alueille, missä ei kävellä/kuljeta, joten likaa leviää huomattavasti enemmän kuin ihmisten kengistä.

Nyt talvisin renkaisiin jääneet lumet ja loskat sulavat sisätiloissa ja tiputtavat vettä ja myös kosteutta huoneisiin. Ihan jopa liukastumisriski kasvaa.

Meidän terveysasemalla on näiden syiden takia rattaiden tuominen koko terveyskeskusalueellle kielletty. Ne on jätettävä tuulikaappiin kuramatolle.

On kauhean tyypillistä äitisokeutta väittää, että rattaat likaavat yhtä paljon kuin kengät eikä totuutta vain suostuta näkemään/uskomaan. Niiden rattaissa kulkeneiden pienten kengät eivät takuulla olisi sotkeneet oikeastaan yhtään mitään siellä vastaanotolla ja aikuisten kengät ovat yleensä jo melko puhtaat, kun on kävelty läpi kuraeteisen matot. PIenempi pinta-ala likaantuu eikä samanlaisia riskejä vesilätäköihin ja kosteuteen synny. Erityisesti sadekelillä rattaat kaikkine sadeviittoineen ovat järkyttäviä esim. astmapotilaille.

Vierailija
47/47 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa on elämä, jos jokaikisestä muiden ihmisten teosta ja sanasta loukkaantuu.