Olin äimistynyt lääkärin sanoista!
Vein poikiani lääkäriin kuumeilun takia ja mukanani oli 2v. ja 4v. tytöt. Toisella tytöistä on diabetes. Tytöt istui matkarattaissa kiltisti kun lääkäri kutsui huoneeseen nuorinta poikaa ja vanhin (14v. jäi odottamaan vielä vuoroaan).
Yhtäkkiä kun vein vaunut siihen ihan lääkärin huoneen ovensuulle niin lekuri hokasi, että toinen poikani on odotushuoneessa.
Yhtäkkiä tuimana käski, että sitten viet tytöt poikas hoitoon täksi aikaa!
Katsoin lääkäriä pitkään ja sanoin etten varmaan vie kun toisella on diabeteskin, enkä voi alaikäistä velvoittaa hoitamaan tyttöjä.
Sitten lääkäri rutisi jotain kuinka jotkut on huoneessa paljain varpain.
Ymmärrän toisaalta, mutta emme olleet kuin ovensuussa ja siivoojatkin on olemassa. En siis olisi tervetullut esim. itse menemään lääkäriin lasten kanssa niin, että tytöt ovat rattaissa. Huonompi juttu yksinhuoltajana. Tai jos toinen tytöistä sairastuu.
Mitä ihmettä lekurin päässä liikkui KÄSKEÄ minua tuollaiseen, oliskin kysynyt edes nätisti ENNEN kun menemme huoneeseen.
Pyh.
Kommentit (47)
niin vaikka pienet olisi kävelleet, niin sittenkö varsinkin olisi pitänyt jättää heidät 14v kuumeilevan vahdittavaksi?
Oikeasti, millä oikeudella lääkäri alkaa määräillä pienempien mukanaolosta??? Eikö kukaan näe lääkärin käytöksessä mitään vikaa?
Kunnon lääkäri olisi ottanut molemmat kuumeilevat ja muunkin perheen kerralla sisään ja hoitanut homman helpommalla ja todennäköisesti nopeammin.
Enkä ole ap.
Tarvitsetko tosiaan rattaat 2 v ja 4 v lasten kuljettamiseen jopa terveyskeskuksen sisällä? Jos olet neljän lapsen äiti, en usko sinun rattaita siihen tarvitsevan. Et sano nuoremman pojan ikää, mutta oletettavasti jotakin 4 ja 14 välillä. Kyllä 14 vuotias olisi sen pari minuuttia pärjännyt nuorempien kanssa. Jos nyt diabetes sinua huolettaa, kyllä 14 v osaa huutaa hoitajan apuun, jos tyttö nuukahtaisi sen pienen hetken aikana, kun sinulla lääkärissä menisi. Eri asia voisi olla ostoskeskus tms. missä apu ei ole ihan niin lähellä.
Eihän kenkiäkään riisuta terveyskeskuksessa, ei ne rattaat sen likaisempia ole kuin kengät. Itse en tosiaan antaisi oman lapseni nuohota lattialta tauteja mukaansa terkasta, vaan pitäisi rattaissa.
Sh
menen itse lekuriin jos en voi ottaa lapsia rattaissa mukaan huoneeseen?
Tuossa asemalla EI ole rattaille erillistä tilaa minne voi ne jättää ja jos itse menen ja lääkäri tutkii minua niin lapsethan voisi koskea johonkin minne ei saisi.
Vai meinaatteko, että teidän nuppuset on ihan tosi kiltteinä aloillaam tuossa iässä monen tunnin odotelun jälkeen. Ok, tietty ne on...
Väärin mennä flunssassa lääkäriin, ihan turhaa
Eihän kenkiäkään riisuta terveyskeskuksessa, ei ne rattaat sen likaisempia ole kuin kengät. Itse en tosiaan antaisi oman lapseni nuohota lattialta tauteja mukaansa terkasta, vaan pitäisi rattaissa.
Sh
Ei 4-vuotias enää lattioita nuohoa ja 2-vuotias olisi voinut olla ap:n sylissä.
Äiti ei osaa hygieniaa hoitaa, kurat ja liat sisään vaan
(ikää 43v. ja nuorin lapsi 10v.) puuttuu keskusteluun. Mutta jo 20 vuotta sitten oli olemassa vaunujen/rattaiden rengassuojia. Kun tuli rattaiden kanssa kuraiselta kadulta, rengassuojat renkaisiin ja vaunut sisälle. Eikö niitä muka ole enää olemassa?
menen itse lekuriin jos en voi ottaa lapsia rattaissa mukaan huoneeseen?
Tuossa asemalla EI ole rattaille erillistä tilaa minne voi ne jättää ja jos itse menen ja lääkäri tutkii minua niin lapsethan voisi koskea johonkin minne ei saisi.
Vai meinaatteko, että teidän nuppuset on ihan tosi kiltteinä aloillaam tuossa iässä monen tunnin odotelun jälkeen. Ok, tietty ne on...
Hypoilee usein ja silloin pitää tilanne osata ennakoida ja korjata jo ENNEN nuukahtamista!!!!
Tajuatteko mitä aivovaurioita ja jopa kooma voi seurata siitä jos oikeasti tyttöni tuupertuisi ja sitten poikani hakisi apua. Voi kiesus olette tomppeleita. En ota minimaalistakaan riskiä jos sen voin välttääkin ja piste.
Jos itse olette niin huolimattomia kakaroittenne kanssa niin en yhtään ihmettele jos päähänne ei mahdu muuta!!!
Mun ei ole pakko jättää lastani minnekään ja enemmän sitä kuraa tosiaan olis tullut tyttöjen kengistä kun olisivat tepastelleet huoneessa.
Miksi lapsille ei voi hommata hoitajaa oman lääkärin ajaksi? Miksi 14 v ei pärjää kahden rattaissa nätisti istuvan lapsen kanssa 10 minuuttia? Koska nehän sinun mukaasi istuvat nätisti rattaissa, ilman rattaitahan se ongelma vain olisi.
pahimmillan sokkiin,kooma tulee,kun sokerit on pitkään korkealla. Et hallitse edes diabeteksen peruskäsitteitä vaikka sulla on d-lapsi? Nyt tiedän, että olet provo.
minne ei tulla rattaiden kanssa.
Viimeksi kun olin lääkäriasemalla, lääkäri pyysi yhden lapsen äitiä jättämään rattaat ulkopuolelle, kun sisäpuolella on usein lapsia leikkimässä lattialla. Kenkien lika jää usein eteisaulaan tai käytävälle mutta rattaiden lika harvemmin, kun se lumi saattaa sulaa hiljalleen niistä. Lisäksi potilaat istuvat usein tuolilla eivätkä tepastele kuraisilla jaloilla ympäri huonetta. Rattaat sen sijaan vievät tilaa ja parkkeerataan "syrjään" eli juuri sinne, missä ne lapset leikkivät.
Ilman muuta sinun olisi pitänyt pitää diabeetikkoa sylissä ja jättää se toinen tyttö isomman seuraan odotushuoneeseen niihin rattaisiin. Tai kysyä lupa rattaiden tuomiseen toisen työhuoneeseen.
Ihmiset ovat käsittämättömän itsekeskeisiä toiminnoissaan nykyään. Kaikkien pitäisi tajuta juuri hänen perheensä erikoistilanteet ja loukkaavaa on, kun joku kehtaa arvostella tilannetta, vaikka ei mitenkään voi olla ajatuksenlukija ja tietää, miksi niitä likaisia rattaita tungetaan huoneeseen.
Minusta sinä olit epäkohtelias ja röyhkeä. Toki omat lapset ovat aina tärkeimpiä, mutta toiminnallasi vaaransit monen muun lapsen terveyden, vaikka hiukan miettimällä olisit voinut toimia toisin (rattaiden suojat, diabeetikko sylissä tai edes pahoittelu ja kysely, mihin ne rattaat voisi parkkeerata huoneessa).
Lapsia 4-5 kpl. Tyttöjä 2 ja poikia enemmän kuin yksi, useampi poika kuumeilee.
Vanhin on 14-vuotias poika. Toisella tytöllä on diabetes. Koko lapsijoukko vietiin lääkäriin, myös se 14-vuotias (miksei ollut koulussa?).
14-vuotias ei kuitenkaan ole äidin mielestä kelvollinen pitämään odotushuoneessa seuraa pikkusiskoilleen vastaanoton ajan, koska voi tapahtua jotain kamalaa. Vastaanotto kestää siinä 10-20 min. Ollaan kuitenkin tk:ssa, missä apua saadaan helposti ja nopeasti.
Lääkäri ei halunnut pikkutyttöjä vaunuineen, joissa varmaan loskaiset renkaat, vastaanottohuoneeseen tutkiessaan kuumepotilasta. Äiti äimistyi.
Näinkö se meni?
Mitä se 14-vuotias siellä lekurissa teki, kun ei se kelvannut edes vahtimaan pikkutyttöjä?
siellä tunteja niin tuskin niistä tuli yhtään mitään, en ainakaan nähnyt.
Mulla on 5 lasta ja näen kyllä milloin tulee mennä lääkäriin.
Halusin toisekseen keskittyä pienen poikani tilanteeseen ja lääkemääräyksiin ym enkä katsoa tyttöjen perään. Mulle vaan lapset on ne tärkeimmät mitä voi olla.
Nyt men nukkumaan. Sainpahan todeta taas palstan tyhmyyden, niin usein päädyn siihen, että täällä keskustelee keskim. tyhmemmät ihmiset ja siksi en mielelläni täällä paljoa käykään.
Eipä ollut mulla etukäteen tietoa uuden kaupungin tk:n käytännöistä js rskennuksesta, joten olen pahoillani etten tajunnut vain tätä reissua varten hommata rengassuojia etukäteen kun en niitä muuten tarvitse.
ap *öitä ja pitäkää ulkonäöstänne huolta sillä se voi olla ainoa avunne tulevassa.
ap
nuppuset kyllä osaa olla hiljaa, jos tarve vaatii.. Enkä kyllä muutenkaan vie tenavia turhaan heti sairaalaan tai terkkarille, koska aina on parasta olla kotona ja LEVÄTÄ! Jos viiteen päivään ei kuume ole lannistunut, harkitsen tekoja ja vasta sitten vien lääkäriin
älykkäämpänä tajuat, että tulet vielä moneen kertaan pahoittamaan mielesi, koska kaikkien muiden ihmisten mielestä sinä ja lapsesi eivät ole maailman napoja.
Halusin toisekseen keskittyä pienen poikani tilanteeseen ja lääkemääräyksiin ym enkä katsoa tyttöjen perään. Mulle vaan lapset on ne tärkeimmät mitä voi olla.Nyt men nukkumaan. Sainpahan todeta taas palstan tyhmyyden, niin usein päädyn siihen, että täällä keskustelee keskim. tyhmemmät ihmiset ja siksi en mielelläni täällä paljoa käykään.
Eipä ollut mulla etukäteen tietoa uuden kaupungin tk:n käytännöistä js rskennuksesta, joten olen pahoillani etten tajunnut vain tätä reissua varten hommata rengassuojia etukäteen kun en niitä muuten tarvitse.
ap *öitä ja pitäkää ulkonäöstänne huolta sillä se voi olla ainoa avunne tulevassa.
ap
jos 2- ja 4-vuotiaat lapsesi säätävät vastaanotolla koko ajan? Paremmin olisit pystynyt keskittymään varsinaisen potilaan kanssa kahdestaan.
Halusin toisekseen keskittyä pienen poikani tilanteeseen ja lääkemääräyksiin ym enkä katsoa tyttöjen perään. Mulle vaan lapset on ne tärkeimmät mitä voi olla.Nyt men nukkumaan. Sainpahan todeta taas palstan tyhmyyden, niin usein päädyn siihen, että täällä keskustelee keskim. tyhmemmät ihmiset ja siksi en mielelläni täällä paljoa käykään.
ap
kun itse ilmaiset itseäsi epäselvästi? Täytyyhän sinun tietää, että nettiin kirjoittaminen on eri asia kuin puhuminen kasvokkain, jolloin ilmeet ja eleet kertovat oman osansa tarinasta.
Varmaan harmitti kun et voinut työntää kuraisia vaunuja vastaanottohuoneeseen ja olit huolissasi kun olit joutunut odottamaan tunteja eikä sinulla ehkä ollut laukussa apuja diabeetikkotytöllesi. Mutta kyllä lääkärilläkin oli pointtinsa ja oikeus suojata vastaanottotilansa.
ap
Sh