Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuomalaiset-mysteeri

Vierailija
02.02.2013 |

Selittäisikö joku minulle, mikä näiden "ulkosuomalaisina" esiintyvien tilanne on?

Useimmissa kysymyksissä ei ole mitään merkitystä sillä, missä kyseiset ihmiset asuvat.

Kommentti on lähinnä surkuhupaisa.

Ymmärrän tietenkin, että harva nainen on ulkomailla omista ansioistaan. Useimmat ovat muuttaneet maasta itseään huomattavasti paremmin koulutetun miehen kanssa. Parturi-kampaajalla oli syvään uurrettu päääntie ja känninen DI haksahti.

Rantakohteista äärettömän uskollisen miehen löytäneet ovat toinen vaihtoehto. (Hahaa!)

Monet meistä matkustavat paljon. Moni meistä on asunut pitkään ulkomailla, joten ns. ulkosuomalaisuudesta puuttuu eksotiikka.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin ulkosuomalaisena ärsyttää nuo lukuisat ulkosuomalainen ihmettelee -aloitukset. Arvelen nimittäin, että niitä tehtailee joku sisäsuomalainen pilatakseen meidän ulkosuomalaisten maineen tällä palstalla. Ulkosuomalaisethan eivät pääsääntöisesti ihmettele sitä, miten Suomessa asiat tehdään, koska olemme - suomalaisia.

Vierailija
22/24 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkikysymyksiä:

Ulkosuomalainen tiedustelee, miksi Suomessa tilataan sanomalehtiä?

Ulkosuomalainen kysyy, pitääkö lakanat silittää?

Tms. älytöntä.

Sillä ei ole mitään merkitystä, missä kysyjä asuu.

Nuo on melkein takuuvarmasti ihan Suomessa asuvien aloituksia.

Minäkin olen ulkosuomalainen ja asunut 8 vuotta pois Suomesta. Yhtään ulkosuomalaisaloitusta en ole tehnyt ja erittäin harvoin kirjoitan edes asuvani muualla. Mä en todellakaan usko niiden olevan oikeiden ulkosuomalaisten aloituksia.

En ole kampaaja, vaan ihan akateemisen koulutuksen saanut, joka on kyllä miehen vuoksi pois Suomesta muuttanut. Ei tää elämä ole täällä ulkomailla yhtään kummempaa tai hienompaa kuin Suomessa. Arki on arkea kaikkialla. Brassailijat on yleensä lyhytaikaisia ulkomaanasujia tai vasta muuttaneita.

Johan tuon järkikin sanoo, ettei suomalaisuus ja suomen tavat noin vain unohdu. Ihan sama on kielen kanssa. Kyllä se suomenkieli säilyy hyvin, vaikka olis kauankin asunut pois Suomesta. Ehkä ei uusimmat kielen väännökset ole hallussa ja kieli voi olla vähän vanhahtavan kuuloista, mutta ei se kokonaan unohdu.

Joku vaan provoilee ulkosuomalaisena. Ja se on jo menettänyt hauskuutensa. Vois keksiä jo jotain uutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei me siellä useinkaan käydä.

Itse olen asunut USA:ssa 20v ja viimeksi kävin Suomessa 3v sitten. Mistäs minä osaisin ihmetellä jotakin Suomessa tapahtuvaa asiaa? En usko, että ne aloitukset ovat ulkosuomalaisten tekemiä.

Vierailija
24/24 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua naurattaa tää aloitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi