Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koeaika ja vakipaikan saaminen

Vierailija
12.02.2025 |

Hei

Minulla on sellainen tilanne et tein joulukuussa määräaikaisen sopimuksen firmaan A. Nyt sain vakituisen paikan firmasta b. Mietin voinko vaan lähteä koeaikana sanomalla että sain vakituisen paikan muualta. Vai onko parempi ettei sano mitään, toisaalta en pidä edes nykyisestä työtehtävistä vaantämä vakituinen on oman alan täitä ja 600-700e paremmalla palkalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde koeaikana, mutta ilmoitat että työ ei vastannut odotuksiasi tai jotain. Älä sano että löysit toisen paikan.

Vierailija
2/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että lähdet. Syytä ei edes tarvitse ilmoittaa. Älä joka tapauksessa kerro, että olet menossa muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että lähdet. Periaatteessa riittää, että aamulla heti ennen töiden alkua soitat ja ilmoitat ettet tule. Syytä ei tarvitse kertoa. 

Vierailija
4/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä kerro miksi lähdet.

Sano että et pidä työstä

Vierailija
5/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat vaan, että purat työsopimuksen koeajalla. Voit vaikka sanoa ympäripyöreästi, että työ ei vastannut odotuksiasi.

Vierailija
6/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä ainakin olen ihan reilusti vaan sanonut, että vaihdan työpaikkaa, sain paremman sopimuksen muualta. Ja on yleensä kerrottu, että voin palata takaisin mikäli elämäntilanne muuttuu 

Vierailija
7/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mainita uutta paikkaa. Se ei ole hyväksyttävä syy koeaikapurkuun. Mikä tahansa muu mutina on.

Vierailija
8/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen neiti b:n.

Vierailija
9/12 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen neiti b:n.

Ja minä sinut, pusi pui

Vierailija
10/12 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/12 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työ ei tosiaan ole hyväksyttävä koeajanpurun syy. Keksi tosiaan mikä tahansa muu, työ ei vastannut odotuksiani -selitys

Vierailija
12/12 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitat vaan, että purat työsopimuksen koeajalla. Voit vaikka sanoa ympäripyöreästi, että työ ei vastannut odotuksiasi.

Noin voi tehdä, mutta riskipeliä. Yhtä lailla vaarana työpaikasta riippuen, että työpaikka haastaa oikeuteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi