Koeaika ja vakipaikan saaminen
Hei
Minulla on sellainen tilanne et tein joulukuussa määräaikaisen sopimuksen firmaan A. Nyt sain vakituisen paikan firmasta b. Mietin voinko vaan lähteä koeaikana sanomalla että sain vakituisen paikan muualta. Vai onko parempi ettei sano mitään, toisaalta en pidä edes nykyisestä työtehtävistä vaantämä vakituinen on oman alan täitä ja 600-700e paremmalla palkalla.
Kommentit (12)
Ilmoitat, että lähdet. Syytä ei edes tarvitse ilmoittaa. Älä joka tapauksessa kerro, että olet menossa muualle.
Ilmoitat, että lähdet. Periaatteessa riittää, että aamulla heti ennen töiden alkua soitat ja ilmoitat ettet tule. Syytä ei tarvitse kertoa.
Älä missään nimessä kerro miksi lähdet.
Sano että et pidä työstä
Ilmoitat vaan, että purat työsopimuksen koeajalla. Voit vaikka sanoa ympäripyöreästi, että työ ei vastannut odotuksiasi.
Ai, mä ainakin olen ihan reilusti vaan sanonut, että vaihdan työpaikkaa, sain paremman sopimuksen muualta. Ja on yleensä kerrottu, että voin palata takaisin mikäli elämäntilanne muuttuu
Ei kannata mainita uutta paikkaa. Se ei ole hyväksyttävä syy koeaikapurkuun. Mikä tahansa muu mutina on.
Vierailija kirjoitti:
Valitsen neiti b:n.
Ja minä sinut, pusi pui
Uusi työ ei tosiaan ole hyväksyttävä koeajanpurun syy. Keksi tosiaan mikä tahansa muu, työ ei vastannut odotuksiani -selitys
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitat vaan, että purat työsopimuksen koeajalla. Voit vaikka sanoa ympäripyöreästi, että työ ei vastannut odotuksiasi.
Noin voi tehdä, mutta riskipeliä. Yhtä lailla vaarana työpaikasta riippuen, että työpaikka haastaa oikeuteen
Lähde koeaikana, mutta ilmoitat että työ ei vastannut odotuksiasi tai jotain. Älä sano että löysit toisen paikan.