Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksusuunnitelman erä myöhässä 2 päivää - haittaako

Vierailija
02.02.2013 |

Osaisiko joku neuvoa?

Jos on pikalainafirman kanssa tehty maksusuunnitelma, jossa ensimmäisen erän eräpäivä oli 31.1. ja erä on maksettu tänään - siis kakai päivää myöhässä - niin tuleeko ongelmia? Minulla ja firmalla on sama pankki, eli maksun pitäisi näkyä heillä heti...

Asiakaspalveluun voi soittaa vasta maanantaina, ja olen nyt niin paniikissa, ettei henki kulje. Alkuperäisen lainan, josta maksusuunnitelma tehtiin, eräpäivä nimittäin oli 02.12. eli tasan 60 päivää sitten. 60 päivän jälkeenhän noita maksuhäiriömerkintöjä voi kai ilmoitella. Maksusuunnitelman ehdoissa sanotaan, että eräpäiviä on noudatettava, tai perintäprosessi jatkuu.

Kysyisin siis, jos joku tietää, haittaako tuo kahden päivän myöhästyminen, aiheuttaako se maksusuunnitelman raukeamisen ja jonkun ulosottomiehen kirjeen tms?

Kyllä, olen hoitanut asiani nuorena huonosti ja siitä alkoi pitkä ja kamala kierre, jota olen nyt saamassa katki. Tämä laina, jota nyt makselen, on viimeinen.

Syvästi olisin kiitollinen, jos joku osaa vastata!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ollen ei kai pitäisi olla syytä huoleen??

Tasan 60 päivää on siis kulunut alkuperäisestä eräpäivästä.

Vierailija
2/6 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että pitäydyt sopimissasi päivämäärissä, mutta tuskin kukaan ehtii tuohon reagoida, varsinkin kun sulla on sama pankki.

Oikeasti.

Vierailija
4/6 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tahoja jotka laskuttaa eräpäivän myöhästymisestä.

Elisan laskun maksoin kerran 2 päivää myöhässä ja seuraavaan laskuun oli merkitty 0,20€ "sakkoa" niistä kahdesta päivästä.

Kaikkihan näkee päivämäärän milloin on laitettu maksuun joten ei se sama pankki merkkaa mitään.

Vierailija
5/6 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kahden päivän myöhästyminen ei tosiaan paljon ratkaise, tiedän.

Nyt on vain kyse maksusuunnitelmasta, jossa on hirveät pelottelut, että sitä pitää noudattaa, tai saatava siirtyy oikeuteen.

Ja laskin, että siitä lainan alkuperäisestä eräpäivästä (2.12.) on itse asiassa kulunut jo yli 60 päivää. Yli 60 päivää myöhässä olevista lainoista voi tulla maksuhäiriömerkintä.

Oman mielenrauhani vuoksi maksoin nyt siis koko velkani (kaikki 3 erää) kerralla pois. Olen kuitenkin yhä huolissani siitä, tuleeko ongelmia, jos maksusuunnitelma ehti jo raueta ja maksu kirjautuu Vivukselle yli 60 päivää myöhässä maksettuna.

Kädet tärisevät, kamalaa, että pitää odottaa maanantaihin, että pääsee asiakaspalveluun soittamaan :(

Vierailija
6/6 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisikö joku?