Lellitäänkö teillä jos koululainen on sairaana (hyvää ruokaa, katsellaan elokuvia)
vai onko enemmän niin, ettei anneta palkintoa sairastamisesta?
Kommentit (12)
ostan mä mussukoille herkkuja tänne, että jotain söisivät. Tuppaa vaan jäämään syömättä silloin pahimman taudin ollessa päällä. Esikoinen ei edes katsele telkkaria se vaan nukkuu.
Sitten toipilaspäivät ovatkin yhtä juhlaa. :D
En mä nyt näe, että olisi palkinto sairastamisesta. Kun on muutenkin surkea olla, niin vähän lievennetään tuskaa hyvyyksillä.
Jos ei nyt suorastaan herkkuja eteen kanneta, niin en myöskään valitse sairastamispäiviä kaikkein haastavimpiin ruokakokeiluihini.
Ja joo, kyllä saa katsella telkkaria normaalia enemmän ollessaan sohvallamakaamiskunnossa.
mitä lapsi suostuu varmasti syömään tai pystyy. Saa enemmän mehua, mitä normaalisti (muutenkin meillä juodaan vain omatekoista mehua) ja saa katsoa elokuviakin enemmän, mitä normaalisti :)
Eihän se lapsi itse valitse, onko sairas vai ei. Ja lapsilla tutkitusti monet sairaudet, flunssasta lähtien ovat kivuliaampia kuin aikuisilla, johtuen kehittyvästä hermostosta.
oli lapsi tai aikuinen. Laitetaan ruokaa jota potilaan on helppo syödä, kuumaa mehua, jätetään rauhaan ja annetaan levätä. Se edistää paranemista, ei ole palkinto sairastamisesta (outo ajatus!).
Kyllä lapsen sairastaessa häntä haluaa piristää ja helliä mahdollisimman paljon. Meillä siihen kuuluu myös nuo, että saa katsoa telkkarista lempiohjelmaa, herkutella jne. Se ei ole mielestäni lellimistä tai palkitsemista, vaan huolenpitoa. Muistan omasta lapsuudestani sen, että kun olin kipeänä, sain aina päivällä nukkua äidin ja isän sängyssä ja tuntui että jo pelkästään se auttoi! :)
niin pakkohan sitä on tarjota mitä lapsi pystyy syömään. Ei tietenkään koko ajan mitään karkkia ja limukkaa. Kyllä sen sitten huomaa, kun lapsi alkaa paranemaan ja ns. "normaali" ruokakin alkaa maistua., sit jättää herkut pois.
Kyllä siinä viime kesänä herkkuja kantoi kun tyttö oli sairaalassa tiputuksessa verenmyrkytyksen vuoksi. Oksenteli, eikä mikään oikein pysyny sisällä.
Tilanne oli aika vakava, mutta onneks sitten piristyi. Kysyin kyllä hältä ihan että mitä sinä haluaisit edes vähän syödä, sano mitä vaan niin äiti tuo.
Tai muistatko, kun lapsena oli korkea kuume / kurkku kipeä / oksennustauti miten kurja olo oli?
Onko sinua hoidettu lapsena empaattisesti?
Muistan itsekin hyvällä sitä, miten äiti huolehti, kun olin sairaana. Sohvalle tehtiin peti, kauppareissulta tuotiin mulle vanukas tai värityskirja jne.
saa köllötellä sohvalla ja katsella telkkaria tai elokuvia. Saa päättää mitä ruokaa laitetaan jos vaan joku ruoka sattuisi maistumaan. Saa juoda mehua ja limsaa sekä syödä jätskiä ja vanukkaita tai gefilus-jogurtteja. Aikuisille voidaan tuoda joku lehti luettavaksi tai vuokrata leffa tms.
mutta ei tuo koskaan sairasta.