Miehen ex- on tunkemassa heidän yhteistä lastansa meille asumaan.
Lapsi on siis 10-v ja käy meillä viikolla ja ainakin joka toinen viikonloppu ja myös lomat.
Nyt lapsi on päättänyt että haluaa meille asumaan ja äiti on myös sitä mieltä kun on uusi kulta kainalossa.
Mieheni (ja myös minun) mielestä nykyinen järjestely on sopiva ja lisäksi kun voi käydä meillä kouun jälkeen.
Sanottiin lapselle (ja myös äidille) että katsotaan muutaman vuoden päästä josko tilanne on vielä sama niin sitten harkitaan.
Nyt sekä äiti että lapsi ovat näreissää kun lapsi ei voi heti muuttaa. Mun mielestä äiti vois tukea tätä päätöstä minkä mies on ehdottanut mutta ei.
Mitä mieltä?
Kommentit (99)
niin eikö kannattaisi suostua. Aika ikävää lapselle tulla tuolla tavalla torjutuksi.
ja myös äidin luona on hyvä asua
ap
järjestämään lapselle sopiviksi ja muutenkaan emme ole tottuneet tekemään näin isoja päätöksiä hätäisesti.
ap
Mun mielestä äiti vois tukea tätä päätöstä minkä mies on ehdottanut mutta ei.
Mitä mieltä?
Isä vois tukea sitä päätöstä minkä äiti on ehdottanut.
mielestä lapselle ei ole hyväksi että saa "päättää" asuinpaikkansa kulloisenkin fiiliksen mukaan. Toi parin vuoden jäähdyttely on ihan hyvä mielestäni.
Äiti vois vähä tsempata äitiytensä suhteen. Itse olen lähiäiti ja ei tulis mieleenkään tunkea lapsia isälleen kun uusi muru on löytynyt. Yök
Ja ilmeisesti lapsi käy teillä kuitenkin verrattain paljon.
mutta "muutama vuosi" on ehkä vähän liiottelua? On se teiltäkin aika äkkinäisesti sanottu, että ei voi, piste. Miksi ette neuvotelleet asiasta pidempään, miksi ette sanoneet, että mietitäämpä asiaa ihan kaikessa rauhassa yhdessä?
Lapsi saa tulla meille koska tahansa ja paljon käykin, mutta otimme aikamoiset työhaasteet vuoden alussa ja osaksi tämäkin vaikutti päätökseen.
Mun on pakko mennä käymään kaupassa mutta palaan kuulemaan mielipiteitä vielä illalla.
ap
mielestä lapselle ei ole hyväksi että saa "päättää" asuinpaikkansa kulloisenkin fiiliksen mukaan. Toi parin vuoden jäähdyttely on ihan hyvä mielestäni.
Äiti vois vähä tsempata äitiytensä suhteen. Itse olen lähiäiti ja ei tulis mieleenkään tunkea lapsia isälleen kun uusi muru on löytynyt. Yök
Ja ilmeisesti lapsi käy teillä kuitenkin verrattain paljon.
Lapsi saa tulla meille koska tahansa ja paljon käykin, mutta otimme aikamoiset työhaasteet vuoden alussa ja osaksi tämäkin vaikutti päätökseen.
Mun on pakko mennä käymään kaupassa mutta palaan kuulemaan mielipiteitä vielä illalla.
ap
ja ottaisin miehen lapsen (9v) meille asumaan MUTTA kaikille pitäisi sitten olla selvää, että lapsi tulee meille pysyvästi. Ei niin, että vaihdellaan kotia parin kuukauden välein sen mukaan, missä saa parhaat edut ja vähiten velvollisuuksia.
mutta otimme aikamoiset työhaasteet vuoden alussa ja osaksi tämäkin vaikutti päätökseen.
Siitä tosiaan tulee mieleen, että neuvottelitteko asiasta lainkaan, vai olitteko jyrkkiä.
Ja sitten voit miettiä sitä, että kun päätös kerran on jo tehty, niin miksi mietiskelet sitä kuitenkin vielä täällä. Olisiko niin, että vähän kuitenkin pohdit, että tuliko oltua liian ehdottomia.
lapsen kodin vaihtaminen paikasta a paikkaan b ei todellakaan ole asia, josta päätetään heti, kun sitä joku ehdottaa. Totta ihmeessä lapsen isä ja ap harkitsevat asiaa tarkkaan.
Minulle ainakin jäi sellainen kuva, että asia on vain heitetty ap:n miehelle ja ap:lle ja heiltä on odotettu päätöstä asiasta välittömästi.
Ei se, ettei voi ottaa lasta luokseen asumaan heti, tarkoita sitä, ettei lastaan rakastaisi ja tästä välittäisi.
Esim mun ex ei todellakaan pystyisi ottamaan meidän lasta luokseen asumaan sormia napsauttamalla. Hänen työaikansa ovat sellaiset, ettei vaan mitenkään saisi järjestymään lapsen hoitoa päiväkodissa. JOS lapsemme oikeasti muuttaisi isälleen, niin se vaatisi varmaan sen 6kk-12kk järjestelyaikaa. Missään nimessä tämä ei silti mielestäni tee hänestä huonoa isää.
(ja siis tottakai... jos minä tästä nyt halkaisen kalloni ja kuolen pois, lapsi muuttaa isälleen, ilman minkäänlaista "järjestelyaikaa" ja saa varmasti hyvää huolenpitoa, mutta toivotaan nyt, ettei tällaista tarvitse miettiä tämän enempää).
Ja mistä lähtien tällaisista asioista on puhuttu lapsen kanssa? Olkoonkin, että on "jo" 10-vuotias lapsi kyseessä. Eikö tällaisista asioista puhu aikuiset ensin keskenään?
Ja mistä lähtien tällaisista asioista on puhuttu lapsen kanssa? Olkoonkin, että on "jo" 10-vuotias lapsi kyseessä. Eikö tällaisista asioista puhu aikuiset ensin keskenään?
että ap sanoo, että ex on väkisin työntämässä lasta heille asumaan. Sellainen, joka tosissaan haluaa lapsestaan eroon, laittaa lapsen pyytämään muuttamista, jotta toisen on vaikeampi kieltäytyä siitä.
että ap sanoo, että ex on väkisin työntämässä lasta heille asumaan. Sellainen, joka tosissaan haluaa lapsestaan eroon, laittaa lapsen pyytämään muuttamista, jotta toisen on vaikeampi kieltäytyä siitä.
kuitenkin päästä asumaan paikkaan, jossa häntä rakastetaan ja jonne hänet halutaan, ja jossa ollaan valmiita kantamaan vastuu hänestä?
EI kun hitsi, tällä ap:n MIEHEN lapsellahan ei taida sellaista paikkaa olla. Todellinen onnenlapsi.
Jos kerran LAPSI haluaa isän luo asumaan ja äiti on samaa mieltä. Tuntuu kamalalta lapsen puolesta kun isä sitten kieltäytyy lastaan ottamasta. Onhan se kauheen kätevää kun ei lapsi ole joka päivä siinä tarpeineen. Mutta miettikää sitä lasta. miltä susta tuntuis kun haluaisit muuttaa rakkaasi luo ja se sanois sulle t hei ei, ei nyt onnistu. Varmaan tuntuis pahalta, mieti sit lasta.
Aikuisista on tullu niin helvetin itsekkäitä nykysin kaikkien näitten ero ja oma-aika juttujensa kanssa. kun ne lapset tehdään niin on niistä sitten huolehdittavakin. Tommoset äitipuolet mäkeen ja isä keskenään sen lapsen kanssa jos ei muuten onnistu.
Perkele, että pistää vihaksi. Lapsen ja kaikkien pompoteltavien lasten puolesta!!
lastaan asumaan luokseen. Meillä mies otti riemusta kiljuen 12-vuotiaansa meille asumaan, kun tilaisuus tuli. Lapsi itse halusi tulla, vaikka äidinkin luona ihan hyvä.
Minä olin myös iloinen, että lapsi muutti meille.
Ai ette ole tottuneet tekemään noin isoja päätöksiä nopeasti?? Eiköhän tuo miehen päätös syntynyt jo 10 vuotta sitten kun lapsen alulle pani ja isäksi ryhtyi.
Järkyttävää että tässä yhteiskunnassa joku voi kieltäytyä ottamasta vastaan omaa, itse maailmaan saattamaa lastaan. *oksetus*
Jos kerran LAPSI haluaa isän luo asumaan ja äiti on samaa mieltä. Tuntuu kamalalta lapsen puolesta kun isä sitten kieltäytyy lastaan ottamasta. Onhan se kauheen kätevää kun ei lapsi ole joka päivä siinä tarpeineen. Mutta miettikää sitä lasta. miltä susta tuntuis kun haluaisit muuttaa rakkaasi luo ja se sanois sulle t hei ei, ei nyt onnistu. Varmaan tuntuis pahalta, mieti sit lasta.
Aikuisista on tullu niin helvetin itsekkäitä nykysin kaikkien näitten ero ja oma-aika juttujensa kanssa. kun ne lapset tehdään niin on niistä sitten huolehdittavakin. Tommoset äitipuolet mäkeen ja isä keskenään sen lapsen kanssa jos ei muuten onnistu.Perkele, että pistää vihaksi. Lapsen ja kaikkien pompoteltavien lasten puolesta!!
Traumoja äitipuolista tai sitten hissi ei kulje ihan ylös asti.
Ei todellakaan olla lapselle sanottu ettei onnistu ja hei hei, päästäsi keksit. Ollaan lapsen kanssa juteltj ja sanottu että tämä tuli nyt kovin äkkiä ja näitä päätöksiä ei voi näin nopeasti tehdä.
Mutta se että lapsi ei asu meillä ei todella tarkoita sitä että hänestä ei välitetä. Haloo nyt muija. Sun lapset saa ilmeisesti pompottaa sua ihan miten vaan joten huolehdi sä vaan niistä.
Ps. Lapsi pysi päästä viikoksi mummulaan mutta mummulle ei sopinutkaan nyt hiihtolomalle, tää vissiin sun logiikalla tarkottaa ettei kukaan välitä hänestä... huh huh mikä lapsellinen siellä taas avautuu.
Ap
Aikuisista on tullu niin helvetin itsekkäitä nykysin kaikkien näitten ero ja oma-aika juttujensa kanssa. kun ne lapset tehdään niin on niistä sitten huolehdittavakin. Tommoset äitipuolet mäkeen ja isä keskenään sen lapsen kanssa jos ei muuten onnistu.Perkele, että pistää vihaksi. Lapsen ja kaikkien pompoteltavien lasten puolesta!!
Traumoja äitipuolista tai sitten hissi ei kulje ihan ylös asti.Ei todellakaan olla lapselle sanottu ettei onnistu ja hei hei, päästäsi keksit. Ollaan lapsen kanssa juteltj ja sanottu että tämä tuli nyt kovin äkkiä ja näitä päätöksiä ei voi näin nopeasti tehdä.
Mutta se että lapsi ei asu meillä ei todella tarkoita sitä että hänestä ei välitetä. Haloo nyt muija. Sun lapset saa ilmeisesti pompottaa sua ihan miten vaan joten huolehdi sä vaan niistä.
Ps. Lapsi pysi päästä viikoksi mummulaan mutta mummulle ei sopinutkaan nyt hiihtolomalle, tää vissiin sun logiikalla tarkottaa ettei kukaan välitä hänestä... huh huh mikä lapsellinen siellä taas avautuu.
Ap
mummulla ei ole mitään velvollisuutta huolehtia lapsesta, ISÄLLÄ on! Ei voi edes verrata keskenään. Ei kukaan voi ulkoistaa omaa lastaan.
Ai ette ole tottuneet tekemään noin isoja päätöksiä nopeasti?? Eiköhän tuo miehen päätös syntynyt jo 10 vuotta sitten kun lapsen alulle pani ja isäksi ryhtyi.
Järkyttävää että tässä yhteiskunnassa joku voi kieltäytyä ottamasta vastaan omaa, itse maailmaan saattamaa lastaan. *oksetus*
muuttaa takaisin äidin luo, pitääkö taas suostua???
Eikä olla kieltäydytty ottamasta lasta vastaa vaan sanottu että tämä ei ole mikään läpihuutojuttu vaan katsotaan pari vuotta ja sitten jos lapsi vielä haluaa muuttaa niin pääsee.
Muutoin lapsi saa olla meillä viikonloppuisin ja viikolla niin paljon kun haluaa ja meillä työt antaa periksi.
En ymmärrä sellaisia "kasvattajia" jotka antavat 10 vuotiaan tuosta noin vaan sormiaan naksauttamalla muuttaa minne haluaa ja rampata äidin ja isän väliä. Oksettavaa curling- vanhemmuutta. Ei ihme että nuoriso voi pahoin kun tämän kaltaiset muijat sikiää ja eivät osaa edes kasvatuksen perusasioita.
torjua lapsi tolleen.