Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kotiäitiydessä hiertää muita

Vierailija
01.02.2013 |

Olen tällä hetkellä kotiäitinä ja tunnun olevan päivä päivältä vapaampaa riistaa muille kun kohta 4 vuotta täyttävä kuopus ei mene enää alle 3-vuotiaasta ulkopuolisten silmissä ja lähipiiri toki tietää lapsen iän. Sukulaiset tivaa jatkuvasti vanhemmiltani milloin menen töihin, miehen työkaveri eilen tiedusteli mieheltäni mitä tukia saan valtiolta/kunnalta/ties mistä (=lapsilisä) ja tänään vietyäni 6-vuotiaan päiväkodin eskariin (puolipäiväinen) alkoi sielläkin lto ääneen pohdiskella tilannetta.

Miksi en saa olla rauhassa kotiäitinä? Miksi minun pitäisi palata takaisin oravanpyörään vain sen takia, että nuorinkin on jo 3-vuotias? Miksi emme saa itse mieheni kanssa päättää tästä asiasta ilman ulkopuolista painostusta?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä hiertää se että et tienaa mitään, eli et maksa veroja (ja pienten lasten vanhempana käytät todennäköisesti paljon yhteiskunnan palveluita kuten neuvolaa ja koulujärjestelmää). Suomi on pieni maa ja jos kaikki naiset haluaisivat olla kotiäitejä, vinoutuisi työmarkkinat. Enkä sano tätä kriittisesti, olen itsekkin ollut vuosia kotiäitinä. :)

tuttavapiirissäni kotiäidit tienaavat kyllä, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Tulot ovat niitä pääomatuloja, joita av:lla ei useimpien mielestä ole olemassakaan. Veroa pääomatuloista maksetaan huomattavasti enemmän kuin pienistä ansiotuloista.

Vierailija
42/44 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivahan se olis kotona rauhassa maata ja puuhailla mitä kivaa mieleen juolahtaa! Kenempä mielestä se ei olis kivaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin naiset olisivat "taistelleet" tietyt oikeudet vain saadakseen KAIKKI tehdä juuri SAMALLA TAVALLA - mennä heti töihin kun on mahdollista.

Juuri kaltaisesi kirjanpitäjätyypit katsovat mehupillin läpi yhteiskuntaa ja sallivat vain voikukkien kukkia.

Vierailija
44/44 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vielä silloin kun erityislapsemme aloittaa koulunsa. Hän ei pärjäisi yksin millään ja minä taas en helpolla löytäisi työtä, joka olisi vain 3-4h/pvä ja sopisi täydellisesti aikatauluihimme. Taloudellisesti pärjäämme jotenkin ja koska emme käy sossun luukullakaan, mielestäni asia ei kuulu muille. Ratkaisuamme on kyllä ihmetelty useampaan otteeseen, vaikka ihmettelijät tiesivät että kaksi lasta tahdomme joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi