Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle kannustaa teiniäitiyteen!

Vierailija
31.01.2013 |

Ensin oli Teiniäidit -sarja ja se dokumentti. Nyt nuorille / koko perheelle suunnatussa Uusi päivä -sarjassa on teiniäiti, jota vanhemmat ja muu perhei oikein kannusti pitämään lapsen!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotias! Eikös hän ole jotain 17-18 v.

kun nykyään lasten pitäisi asua 25-vuotiaaksi kotona mamman helmoissa piilossa pahalta maailmalta.

Jotenkin säälittävää.

Vierailija
22/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahasti pieleen, kun tuollaista sarjaa voidaan näyttää telkkarissa ja täällä mammat vielä sitä puolustavat.

Tajuatteko, että monet lapset katsovat telkkaria aivan itsekseen ilman, että vanhemmat edes tietävät, millaista kasvatusta lapsi sieltä saa. Lapsi oppii tuostakin roskasarjasta, että on ihan ok ja loppujen lopuksi ihanaa saada vauva jo teininä. On ok harrastaa seksiä teininä.

Onneksi olin itse myös ruudun ääressä ja annoin kunnon valistuksen heti tytöilleni. (Tosin olisin halunnut antaa sen omaan tahtiini, enkä jonkun tv:n roskaohjelman tahtiin.)

Laittaisivat nyt edes kunnon ikärajat noihin Salkkareihin ja Uuteen päivään.

Kyllä hän ilman sinuakin ottaa tosielämästä selvää. Joten eiköhän se ole sitten parempi (jos sinusta ei siihen ole) että jotakin kautta oppii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäidin elämä jää YLEENSÄ kurjaksi sen aikaisen lapsen saamisen takia. Jos elämä tulee kurjaksi omien valintojen kautta, niin se on eri asia.

Tuossa on usein vaan yksi polku tuolla teiniäidillä: yksinhuoltajuus varhain, kouluttamattomuus ja huono työpaikka. Jos taasen ei ole teiniäiti, voi koko ajan kohentaa asemaansa, jos haluaa. Nyt syyllien kaikkeen on tuo viaton lapsi, joka sattui syntymään väärään aikaan.

Nuorisoseksiin pitäisi olla voimakas kielteinen ilmapiiri. Tällainen ohjelma vaan ruokkii teiniseksiä ja sen seurauksia: sukupuolitauteja, teiniraskauksia, sukupuolitaudeista johtunutta lapsettomuutta myöhemmin ja henkisiä vaurioita.

Vierailija
24/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi raskaana olevalle tytölle, ettei hän pysty enää saamaan ollenkaa lapsia ja on jäänyt lapsettomaksi ja miten lapsi on aina hieno ja arvokas lahja!

Vierailija
25/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäidin elämä jää YLEENSÄ kurjaksi sen aikaisen lapsen saamisen takia. Jos elämä tulee kurjaksi omien valintojen kautta, niin se on eri asia.

Tuossa on usein vaan yksi polku tuolla teiniäidillä: yksinhuoltajuus varhain, kouluttamattomuus ja huono työpaikka. Jos taasen ei ole teiniäiti, voi koko ajan kohentaa asemaansa, jos haluaa. Nyt syyllien kaikkeen on tuo viaton lapsi, joka sattui syntymään väärään aikaan.

Nuorisoseksiin pitäisi olla voimakas kielteinen ilmapiiri. Tällainen ohjelma vaan ruokkii teiniseksiä ja sen seurauksia: sukupuolitauteja, teiniraskauksia, sukupuolitaudeista johtunutta lapsettomuutta myöhemmin ja henkisiä vaurioita.

Ei tosiaankaan enää ole tuolla tolalla asiat :)

Nykyään voi kouluttautua lapsesta huolimatta.

Sukupuolitaudit nyt eivät ole vain nuorten ongelma.

Vierailija
26/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiasian, että teiniäitejäkin on olemassa, ja heidän on elämänsä tavalla tai toisella järjestettävä.

Vierailija
27/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta minusta äitiys on hienoa. Ehkä perheen tuki juuri mahdollistaa sen, että myös nuori äiti saa opiskeltua yms. Toki asiasta voi ja pitääkin keskustella, mutta turha siinä on enää kauheasti vaahdota, kun vahinko on jo tapahtunut. Enemmän sitten keskittyä tulevien ongelmien ratkaisuun!

Vierailija
28/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain oman esikoiseni 25 vuotiaana ja silti olisin näin jälkikäteen mietittynä voinut odottaa vielä pari vuotta ja kouluttautua lisää.

Nyt yritän molemmille lapsilleni opettaa, kuinka tärkeää on hankkia kunnon koulutus ja työpaikka ennenkuin alkaa lisääntymään. Mutta yritä nyt tässä jotain kasvattaa, kun ympärillä tutut teinit lisääntyy, hehkuttaa vapautta kun saavat muuttaa suoraan kotoa yhteiskunnan varoilla yhteiskunnan tarjoamaan juuriremontoituun asuntoon. 10 v tyttäreni juuri hehkutti tätä silmät suurina tyyliin "kuulin, että noinkin helppoa voi olla"...

voi kilin v...ut lisääntykää te nuorina mun puolesta ketkä haluatte, mutta täytyykö sitä jonain hienona elämäntapana tyrkyttää joka tuutista!?

Vierailija
29/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelee lukiossa, mielestäni lukion 2. luokalla eli on 17-18 vuotias! Kyllä sen ikäinen pärjää vanhempien ja poikaystävän tuella. Tärkeintä on, että ympäristö suhtautuu positiivisesti!

Vierailija
30/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain oman esikoiseni 25 vuotiaana ja silti olisin näin jälkikäteen mietittynä voinut odottaa vielä pari vuotta ja kouluttautua lisää. Nyt yritän molemmille lapsilleni opettaa, kuinka tärkeää on hankkia kunnon koulutus ja työpaikka ennenkuin alkaa lisääntymään. Mutta yritä nyt tässä jotain kasvattaa, kun ympärillä tutut teinit lisääntyy, hehkuttaa vapautta kun saavat muuttaa suoraan kotoa yhteiskunnan varoilla yhteiskunnan tarjoamaan juuriremontoituun asuntoon. 10 v tyttäreni juuri hehkutti tätä silmät suurina tyyliin "kuulin, että noinkin helppoa voi olla"... voi kilin v...ut lisääntykää te nuorina mun puolesta ketkä haluatte, mutta täytyykö sitä jonain hienona elämäntapana tyrkyttää joka tuutista!?

tyttäreni on viime vuosina hehkuttanut, miten ihanaa on kun on nuori äiti!

Vierailija
31/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan olisi pystynyt lukemaan yliopistotutkintoa, jos mulla olisi ollut lapsi. Minä tarvitsin kyllä täydellisen lukurauhan valmistuessani DI:ksi. En olisi pystynyt lukemaan vaaditussa tahdissa tentteihin. Olisinko pystynyt ollenkaan lukemaan. Osa tenteistä vaati päivien täydellisen keskittymisen.

Sain vauvan diplomityövaiheessa ja hyvä niin.

Tiedän, että siellä opiskeli joku kolmen lapsen äitikin, mutta minä en olisi siihen millään pystynyt. Kysyin, milloin tämä tekee harjoitustyöt ja tentit. VAstaus oli, että sitten, kun lapset ovat nukkumassa. Tuo aika ei olisi riittänyt minulle läheskään. Olen kai kovapäinen ja tarvitsen itsekin paljon unta ja lapseni taas nukkuu sikeästi, mutta aika lyhyesti suhteessa.

Vierailija
32/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä Vilma ole jo 18v?

Ja hieman hosi, mutta en tiedä yhtäkään teininä äidiksi tullutta, joka olisi hyväosaisesta, sivistyneestä perheestä.

Vierailija
33/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelosluokkalaisen lapsen luokalla on yksi teiniäidin lapsi ja se saa kyllä kuulla siitä. Muut sanoo sille, että oot tuollainen, kun sun äitis sai sut niin nuorena, ettei osannut kasvattaa. (Tyttö puhuu rivoja ja kiroilee paljon. Lisäksi on todella oikukas.)

Vierailija
34/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan olisi pystynyt lukemaan yliopistotutkintoa, jos mulla olisi ollut lapsi. Minä tarvitsin kyllä täydellisen lukurauhan valmistuessani DI:ksi. En olisi pystynyt lukemaan vaaditussa tahdissa tentteihin. Olisinko pystynyt ollenkaan lukemaan. Osa tenteistä vaati päivien täydellisen keskittymisen. Sain vauvan diplomityövaiheessa ja hyvä niin. Tiedän, että siellä opiskeli joku kolmen lapsen äitikin, mutta minä en olisi siihen millään pystynyt. Kysyin, milloin tämä tekee harjoitustyöt ja tentit. VAstaus oli, että sitten, kun lapset ovat nukkumassa. Tuo aika ei olisi riittänyt minulle läheskään. Olen kai kovapäinen ja tarvitsen itsekin paljon unta ja lapseni taas nukkuu sikeästi, mutta aika lyhyesti suhteessa.

Toki sain paljon lastenhoitoapua ja olen todella nopea lukemaan sekä hyvämuistinen.

Vierailija
35/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluttamattomista huono-osaisista perheistä.

Tiedän yhden teiniäidin, joka on kuuluisan poliitikon tytär. Sai lapsensa jo noin 15 vuotta sitten. Todella häpeä hänen suvulleen. Oli hienossa koulussa ja koki koulun niin hienostuneena, että joutui sitten äitiyslomansa jälkeen vaihtamaan koulua. Ei kehdannut mennä samaan kouluun, jota hienosto kävi, kun noin nolosti oli käynyt.

Erosi lapsen isästä aika pian ja on nyt naimisissa erään kuuluisan miehen veljen kanssa. Kasvatti lastaan tietty aluksi vanhempiensa kanssa kotonaan.

Vierailija
36/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä Vilma ole jo 18v? Ja hieman hosi, mutta en tiedä yhtäkään teininä äidiksi tullutta, joka olisi hyväosaisesta, sivistyneestä perheestä.

Entä Atlas Saarikoski, Jyrki Saarikosken lapsi ja teiniäiti?

Vierailija
37/46 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat tehneet lapset parikymppisenä, opiskelleet tutkinnot ja tehneet töitä.

He ovat saaneet paljon enemmän aikaan kuin nelikymppiset, jotka ovat vain syljeskelleet kattoon koko elämänsä!

Vierailija
38/46 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Vilma kuitenkin jo täysi-ikäinen, 18-19-vuotias. Ei tuon ikäinen enää liian nuori tai varsinainen teiniäiti ole, eri asia olisi jos olisi vaikka 15-vuotias.

Ja on tosiaan vanhempien vastuulla valvoa lastensa TV:n katselua (mm. sitä, mitä ohjelmia saa katsoa ja mitä ei) ja selittää asiat lapsen ikään sopivalla tavalla.

Vierailija
39/46 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, unohtui edellisestä viestistä otsikko eli "Onhan".

Vierailija
40/46 |
27.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattutädit jälleen vauhdissa.