bussia heitettiin jäälohkareilla Matinkylässä - monikulttuuri on saapunut meillekin!
Matinkylän Ison Omenan kauppakeskuksen seudun jengiytyminen. Ongelmana maahanmuuttajien ja suomalaisten syrjäytyneiden alkoholia käyttävien lasten yhdessä muodostamat jengit. Seutu on nytkin jo epämiellyttävä oksennuksineen, tupakantumppeineen ja tupakointeineen kulkuteillä ja pysäkeillä, uhkaavasti katsovine nuorineen, nuorisojoukkoineen, ja busseja jäänlohkareilla kivittävine nuorisojoukkoineen (eilen perjantaina Helsingin suunnan pysäkki Länsiväylän varressa Ison Omenan kauppakaekuksen pohjoispäädyssä). Poliisin ja lastensuojelun tulisi puuttua tilanteeseen, k.o. nuoret ovat 2 vuoden kuluttua kookkaita, ja tilanne vakava.
Kommentit (10)
Oih! Elämä on kovaa...
ei ole kiva kävellä, jos vastaan tulee vihaisen näköisiä vaappuvia nuoria, jotka aktsovat, että katsooko tuo vastaantulija heitä halveksuvasti, ja jos heidän mielestään katsoo, antavat turpiin.
Mieti sitä, vähä-ajatteleva.
Samat heittää jäälohkareilla busseja matkustajineen
Monikulttuurisuus on hyvä ja oikea asia. Se on kun Jumala - pyhä. Sitä ei saa pilkata eikä arvostella.
Sinä et ole nähnyt maahanmuuttajien tekevän mitään väärää. Tuliko selväksi!
annetaan Matinkylä suosiolla somaleille... ryöstelkööt toisiaan.
Kumma vaan kun meillä päin nuo suomimurut jää-ja kivilohkareiden lisäksi ovat keksineen käyttää autoja vastaa ilotulitusrakettejakin... Kykahan mamu nekin on jo ehtinyt koulia?
-80-luvulla viritelty kuparilankaa pyöräilijöiden melkeinkuolemanloukuksi, ei heitelty kiviä/lumipalloja autoja kohti, ei keppejä pyöränpinnojen väliin, ei myöskään varasteltu kaupoista kaikkea mitä mukaan tarttui. Eikö?
En enää ymmärrä, miksi me tuota teimme, mutta tunnustan kuitenkin. Eikä yhtään mamua ollut mukana edes yllyttämässä!
Oih! Elämä on kovaa...
ei ole kiva kävellä, jos vastaan tulee vihaisen näköisiä vaappuvia nuoria, jotka aktsovat, että katsooko tuo vastaantulija heitä halveksuvasti, ja jos heidän mielestään katsoo, antavat turpiin.
Mieti sitä, vähä-ajatteleva.
Samat heittää jäälohkareilla busseja matkustajineen
Vaikka nuorten jengiytyminen ja auktoriteettien (ja muiden ihmisten ylipäätään) kunnioittamisen vähentyminen ovatkin suuria ongelmia, joille ehdottomasti pitää tehdä jotain viimeistäänkin heti (tarkoitan siis, että olisi pitänyt tehdä jo), niin tällaiset vajaamielisen oloiset keskustelunavaukset eivät kyllä generoi ainakaan minkäänlaista rakentavaa keskustelua, jossa voisi odottaa syntyvän oikeasti käyttökelpoisia ajatuksia ongelman ratkaisemiseen.
Näin mietin minä, vähä-ajatteleva.
vähä-ajattelevakin ymmärtää keinot:
1) liian erilaisista kulttuureiata tulevat ulos
2) alkoholin käyttöä vähennettävä 80%
3) työkykyiset pois sosiaalituilta töihin, työvelvoite
4) ei päihteitä alle 20-vuotialle lainkaan
5) väkivaltaviihteen esittämistä rajoitettava
mutta näihinhän ei saa koskea; maahanmuutto on pyhää, alkoholiveroa ei saa nostaa, omille lapsille haetaan ne pullot tai ei katsota perään, ja väkivaltaviihteen rajoittaminen on vapauden rajoittamista.
ja vielä kommentti; Ruotsin tapahtumatkin sitten ovat normaalia kehitystä?
Kun viimeksi olen nähnyt juopunutta vietävä, oli hän maahanmuuttaja, kun viimeksi olen nähnyt jonkun jouksevan poliisia pakoon rikoksen jälkeen tau ylipäänsä rikoksen, oli hän maahanmuuttaja, kun viimeksi olen nähyt jonkun tekevän väkivallanteon, oli hän maahanmuuttaja.
Eivät kotosuomalaiseet nuoret miehet ole koskaan väijyneet Rautatieasemalla juopuneita suomalaisnaisia ja ala-ikäisiä tyttöjä. Somalit sitä tekevät. Perheenjäseneeni, joka aamulla oli menossa harrastukseen, on somali siellä käynyt kiinni käsilaukkuun ja riuhtonut.
Koeta itse herätä ja nähdä todellisuus. Oletko koskaan astunut asunnostasi ulos saatuasi suvaitsevaisuuskasvatusta?
ja lisää monikulttuurin ihanuuksia!
vähä-ajattelevakin ymmärtää keinot:
1) liian erilaisista kulttuureiata tulevat ulos
2) alkoholin käyttöä vähennettävä 80%
3) työkykyiset pois sosiaalituilta töihin, työvelvoite
4) ei päihteitä alle 20-vuotialle lainkaan
5) väkivaltaviihteen esittämistä rajoitettava[...]
Koeta itse herätä ja nähdä todellisuus. Oletko koskaan astunut asunnostasi ulos saatuasi suvaitsevaisuuskasvatusta?
Toin vain julki epäilykseni, saako tyylilläsi koskaan aikaiseksi mitään käyttökelpoista mallia ongelmien ratkaisemiseen. No, yllä esität ohjelmanjulistuksesi, mutta kerropa nyt, miten asettamasi tavoitteet _oikeasti_ saavutetaan.
vähä-ajatteleva
Oih! Elämä on kovaa...