Vituttaa! Esikoisen isän äiti avannut lapselle säästötilin jonne joka kk
palkastaan siirtää tietyn summan, lapsi saa varat sitten kun täyttää 18v. Mä oon yh ja opiskelija, sairauslomalla nyt masennuksen takia JOKA AIHEUTUI siitä että lapsen isä petti mua koko raskausajan ja lopuks jätti kun vauva oli just syntymässä, sit halus takas, otin, mies eli kaksoiselämää yli 2v pettäen jatkuvasti ja levitellen musta vaikka mitä perättömiä huhuja pitkin kyliä..Lopulta suhde loppui miehen väkivaltaisuuteen + siihen kun yksi hänen monista tyttöystävistään otti muhun yhteyttä. Masennuin totaalisesti ja kärsin unettomuudesta ja ahdistuneisuus häiriöistä edelleen tuon takia vaikka vuosia jo aikaa..
Miehen äiti tietää tuon jutun kuten myös sen, että poikansa kierrättää elaritkin ulosoton kautta, vaikka rahaa ois maksaa, ei maksa. Me käydään leipäjonossa. POINTTI tässä oli se, että mua ärsyttää kun tämä miehen äiti siis lapsen mummo isoon ääneen mekastaa miten säästää ölapsen lapselleen rahaa (HIENO juttu tietysti sinänsä!) mutta rikkaakaan ei oo ristiin pistäny meidän hyväksi nyt kun lapsi vielä pieni ja todellakin tietää mun taloudellisen ja muun ahdingon ja siihen johtaneet syyt...Viimeks kehtasin jopa pyytää lapselle synttärilahjaks talvikenkiä vaan ei niitä tullut..Ei mitään muistamista muutenkaan,ei jouluna ei synttärinä.Tuntuu että se vaan haluaa "lahjoa" lasta noilla rahoillaan sitten kun lapsi on isompi,eikä viis veisaa siitä miten paljon vois saman lapsen elämää helpottaa jo nyt jos ei ois noin kylmä. Kiitos kun sain purkaa..kaamea ahdistus.
Kommentit (103)
Meillä isovanhemmat ovat avanneet kaikille neljälle lapselle. En tiedä paljon tileillä on rahaa, en ole koskaan kysynyt ja olen enemmän kuin tyytyväinen että säästävät lapsille tulevaisuutta varten (vaikka toki säästämme itsekin lasten toisille tileille). Meillä isovanhemmat ostavat lahjoja synttäreille ja jouluksi ja kysyvät aina meiltä vanhemmilta, että mille olisi tarvetta, joten sinänsä on tietysti eri tilanne. Silti en osaa ajatella että on huono asia tuo säästäminen. Kai se on parempi, että rahaa tulee edes sitten vuosien päästä, kuin ei ollenkaan?
etta lasta vedatetaan ja manipuloidaan. kannattaa olla varuillaan ja opettaa lastaankin varovaisuuteen tuonlaisen mummon suhteen. Saattaa olla etta mummo valehdellut koko asian, rahaa ei ole olemassakaan mutta mummo uskoo voivansa vedattaa teita ja varsinkin lasta. lapsiahan on helppo manipuloida. Sinuna tarkkailisin ja tarpeen mukaan harventaisin yhteydenottoja.