Vituttaa! Esikoisen isän äiti avannut lapselle säästötilin jonne joka kk
palkastaan siirtää tietyn summan, lapsi saa varat sitten kun täyttää 18v. Mä oon yh ja opiskelija, sairauslomalla nyt masennuksen takia JOKA AIHEUTUI siitä että lapsen isä petti mua koko raskausajan ja lopuks jätti kun vauva oli just syntymässä, sit halus takas, otin, mies eli kaksoiselämää yli 2v pettäen jatkuvasti ja levitellen musta vaikka mitä perättömiä huhuja pitkin kyliä..Lopulta suhde loppui miehen väkivaltaisuuteen + siihen kun yksi hänen monista tyttöystävistään otti muhun yhteyttä. Masennuin totaalisesti ja kärsin unettomuudesta ja ahdistuneisuus häiriöistä edelleen tuon takia vaikka vuosia jo aikaa..
Miehen äiti tietää tuon jutun kuten myös sen, että poikansa kierrättää elaritkin ulosoton kautta, vaikka rahaa ois maksaa, ei maksa. Me käydään leipäjonossa. POINTTI tässä oli se, että mua ärsyttää kun tämä miehen äiti siis lapsen mummo isoon ääneen mekastaa miten säästää ölapsen lapselleen rahaa (HIENO juttu tietysti sinänsä!) mutta rikkaakaan ei oo ristiin pistäny meidän hyväksi nyt kun lapsi vielä pieni ja todellakin tietää mun taloudellisen ja muun ahdingon ja siihen johtaneet syyt...Viimeks kehtasin jopa pyytää lapselle synttärilahjaks talvikenkiä vaan ei niitä tullut..Ei mitään muistamista muutenkaan,ei jouluna ei synttärinä.Tuntuu että se vaan haluaa "lahjoa" lasta noilla rahoillaan sitten kun lapsi on isompi,eikä viis veisaa siitä miten paljon vois saman lapsen elämää helpottaa jo nyt jos ei ois noin kylmä. Kiitos kun sain purkaa..kaamea ahdistus.
Kommentit (103)
Miksi jotkut naiset on noin läheisriippuvaisia ettei ne kestä miehen pettämistä ja jättämistä? Joo, perhe lapsen ympäriltä hajoo mikä on surullista mut et oikein sairauslomalle joutunut aikuinen ihminen? =D
toinen kuoli onnettomuudessa. Ihan pikkujuttu. Olen tosiaan heikko, voi mua. Toista se on teillä reppanoilla joilla se kultalusikka rassaa persereiän ihan verille asti, mii sou sori, toivottavasti sä sait ihan useemman vuoden sairasloman!!ap
kaikkea hyvää ap.
Siis sanoit aloituksessa että esikoisen isä eli kaksoiselämää mutta minkälaista kaksoiselämää SÄ elit kun kuopuksella oli eri isä mutta kuitenkin sulla ja esikoisen isällä meni välit poikki vasta kuopuksen odotusaikana.
Kun näitä provoja alkaa kirjoittaa niin kannattaa pitää se tarina itellä hallussa kun nää tyssää aina niin typeriin kuoppiin.
Siis sanoit aloituksessa että esikoisen isä eli kaksoiselämää mutta minkälaista kaksoiselämää SÄ elit kun kuopuksella oli eri isä mutta kuitenkin sulla ja esikoisen isällä meni välit poikki vasta kuopuksen odotusaikana. Kun näitä provoja alkaa kirjoittaa niin kannattaa pitää se tarina itellä hallussa kun nää tyssää aina niin typeriin kuoppiin.
Minäpä olen avannut lapsenlapselleni tilin, kysyttiin vain vanhempien ja lapsen sosiaaliturvatunnusta. Tilille tuli vielä ehto, ettei kukaan muu kuin minä saa nostaa tililtä ennen lapsen 18-päivää. Autokoulurahoja säästellyt jo 7 vuotta.
sua ja ihan aiheesta.
Mutta kun et asialle voi mitään, niin koeta työstää tuo arjesta nyt pois, jotta sun energia riittää lapsillesi ja heidän kasvatukseen.
Tsemppiä!
ikäinen se esikoinen on?
Mua ihmetyttää ettet pysty sen vertaa visioimaan tulevaisuutta ettet tajua miten hyödyllinen tuo raha tulee olemaan siinä vaiheessa kun lapsi esim. ajaa ajokortin, hankkii auton, asunnon...
Ette te nälkään varmaan kuole nytkään vai mitä?
Lapset ei ole pieniä ikuisesti. Ennen ku huomaatkaan ni se esikoinen täyttää 18 ja sillon kiität mummua (toivottavasti).
Joten ymmärrän hyvin ettei tullut kenkiä lahjaksi. Saat kuitenkin elarit mieheltä (vaikkakin jälkikäteen ulosoton kautta) ja lapsilisät sekä luultavasti itsekin jotain rahaa työttömyyskorvausta tai sairaspäivärahaa. Kyllä niillä rahoilla pitäisi pystyä ostamaan lapselle normaalin vaatetuksen vaikka kirpparilta tai huuto.netistä jos ei uutena halua.
todennäköisyys siihen että äidillä on kaikki kotona; päässään ja sydämessään? Äidit poikansa kasvattaa, harvoin pissapäisyys taivaasta tipahtaa. Voimia sulle, oot kyllä saanut paljon kestettäväksesi. NORMAALI, empaattinen isoäiti auttaisi kaikin keinoin teitä- onhan kyseessä ihan hänen omien geeniensä jatkumo. Mikä lie vamma ettei tähän kykene. En jaksanu lukea ketjua, mut arvatenkin se on täynnä sekä sua syyllistäviä että mummoa symppaavia tekstejä; eli kaikenlaista piiloagreesiota ja ilkeyttä. Voihan mummoa ymmärtää, jokainen on paha (tai epähyvä...) jostain syystä. Se ei vaan vähennä yhtään kärsimystä joka tästä epähyvyydestä aiheutuu, eikä poista tekijän vastuuta teoistaan ja tekemättä jättämisistään. Voimia ja iloa sun elämään ap.
todennäköisyys siihen että äidillä on kaikki kotona; päässään ja sydämessään? Äidit poikansa kasvattaa, harvoin pissapäisyys taivaasta tipahtaa. Voimia sulle, oot kyllä saanut paljon kestettäväksesi. NORMAALI, empaattinen isoäiti auttaisi kaikin keinoin teitä- onhan kyseessä ihan hänen omien geeniensä jatkumo. Mikä lie vamma ettei tähän kykene. En jaksanu lukea ketjua, mut arvatenkin se on täynnä sekä sua syyllistäviä että mummoa symppaavia tekstejä; eli kaikenlaista piiloagreesiota ja ilkeyttä. Voihan mummoa ymmärtää, jokainen on paha (tai epähyvä...) jostain syystä. Se ei vaan vähennä yhtään kärsimystä joka tästä epähyvyydestä aiheutuu, eikä poista tekijän vastuuta teoistaan ja tekemättä jättämisistään. Voimia ja iloa sun elämään ap.
Fiftyfifty- puolella vastaajista on sydän paikallaan ja toinen puoli on juuri niin ennakoitavaksi näiti piilo-ja suoraanvittumaisia ihmisiä. Samaa sakkia kuin mummo ja poikansa. Toisille ihmisille voi antaa joko hyvää tai pahaa. Ja näköjään puolet ihmisistä on näitä pahanjakajia. jotenkin toivois et heitä olis paljon vähemmän, esim. 10%. Olis yhteiskunnallakin paremmin varaa korjata heidän pahuutensa jälkiä.
pitänyt mennä naimisiin. Nyt saisit lesken eläkettä.
jostain syystä mummo ei pysty antamaan apuaan nyt, ja sä et pysty aikuista ihmistä pakottaa. Ota se mitä saat, jos mummo haluaa kerätä rahaa, niin siitä vaan. Ei se elämä ole nuorellakaan välttämättä ruusuilla tanssimista, ja rahat voi tulla tarpeeseen silloinkin. Jos niitä koskaan edes tulee, mummo voi muuttaa mielensä tai vaikka kuolla ennen sitä ja jos ei testamenttia ole tehnyt noiden rahojen osalta niin niitä tuskin näkyy.
Jätä mummo ja rahat omaan arvoonsa ja niitä joko joskus tulee tai sitten ei.
tsemppiä!!
Miksi jotkut naiset on noin läheisriippuvaisia ettei ne kestä miehen pettämistä ja jättämistä? Joo, perhe lapsen ympäriltä hajoo mikä on surullista mut et oikein sairauslomalle joutunut aikuinen ihminen? =D
toinen kuoli onnettomuudessa. Ihan pikkujuttu. Olen tosiaan heikko, voi mua. Toista se on teillä reppanoilla joilla se kultalusikka rassaa persereiän ihan verille asti, mii sou sori, toivottavasti sä sait ihan useemman vuoden sairasloman!!ap
alaikäisen nimiin tiliä avattaessa lain mukaan tulee vanhempien suostumus pyytää. Tai oikeammin huoltajien.
Sulla on huoltajana myös oikeus vaatia täyttä hallintaoikeutta ko. tiliin, JOS sen on lapsesi tilillä.
vai oletko käsittänyt asian väärin? Olisiko mummo avannut omiin nimiinsä tilin, johon lasta varten säästää?
Myös se pitää ottaa huomioon, että kun lapsi saa tiliin oikeuden 18 vuotiaana, niin se koko saldo katsotaan lahjoitukseksi. PIM maksat veroja! Ja jos omaisuus lapsella kasvaa yli 6000 euroon, tulee siitä maistraatille tehdä selvitys mistä raha on tullut ja miten sitä hoidettu. Joka vuosi.
ja näitä asioita voi tarkistaa ihan maistraatista ja pankista.
ja liitä se tili nettitunnuksiisi.
Varmista myös että mahdollinen tiliote tulee sinun osoitteesesi, ettei mummu saa tietää jos käytät rahoja.MUTTA! muista että ne on lapsen rahoja ja sinun ei kuulu ostella niillä esim. lapselle vaatteita tai ruokaa.
Tietenkin niillä rahoilla voi ostaa lapselle vaatteita ja ruokaa.
Lapsen rahat on sinun rahoja siihen asti kun täyttää 18 vuotta, ellei lapsi ole niitä itse tienannut.
Joten, ruikutat miksi?!
Silloin ne ovat lapsen omaisuutta, johon vanhemmalla ei ole mitään oikeutta koskea.
Tietenkin niillä rahoilla voi ostaa lapselle vaatteita ja ruokaa.
yrita pysya mahdollisimman kaukana tuosta noita-akasta ja hanen pojastaan. Eivat he lapsestasi valita, heille lapsi on vain pelinappula. He yrittavat saada sinut sekaisin, lastasi kaytetaan vain valikappaleena tuossa. Heillehan oli riemuvoitto kun jouduit keskeyttamaan opintosi, luultavasti vihaavat sinua koska olet akateeminen. Tuonlaisia juntteja Suomessa on paljon. Mieti vahan mista tuo lapsen isa on oppinsa saanut, ei tarvitse kaukaa etsia. Pysy erossa tuollaisesta roskaporukasta, he yrittavat tuhota sinut. Muista etta kaikkea tietoa, mita tuolle akalle annat teidan olosuhteista, voidaan kayttaa sinua vastaan. Ja laita itse omin voimin elamasi kuntoon, hae laakkeet masennukseen ja suorita jaljella olevat opinnot. Kun et anna tuon roskaporukan pahoittaa mieltasi, kaikki tulee olemaan helpompaa.
mitä kaikkea oot saanu kestää =(
yrita pysya mahdollisimman kaukana tuosta noita-akasta ja hanen pojastaan. Eivat he lapsestasi valita, heille lapsi on vain pelinappula. He yrittavat saada sinut sekaisin, lastasi kaytetaan vain valikappaleena tuossa. Heillehan oli riemuvoitto kun jouduit keskeyttamaan opintosi, luultavasti vihaavat sinua koska olet akateeminen. Tuonlaisia juntteja Suomessa on paljon. Mieti vahan mista tuo lapsen isa on oppinsa saanut, ei tarvitse kaukaa etsia. Pysy erossa tuollaisesta roskaporukasta, he yrittavat tuhota sinut. Muista etta kaikkea tietoa, mita tuolle akalle annat teidan olosuhteista, voidaan kayttaa sinua vastaan. Ja laita itse omin voimin elamasi kuntoon, hae laakkeet masennukseen ja suorita jaljella olevat opinnot. Kun et anna tuon roskaporukan pahoittaa mieltasi, kaikki tulee olemaan helpompaa.
mitä kaikkea oot saanu kestää =(
ja paranemisia...sulla on ihanat lapset, parhaassa iässä :)