Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päätin siirtyä lapsentahtisesta imetyksestä

Vierailija
31.01.2013 |

Kolmen-neljän tunnin välein ruokkimiseen. Ja TADAA!

Vauvalla väheni ilmavaivat merkittävästi, itkut vähenivät (päivän jälkeen) merkittävästi, vauva nukahtaa päiväunille paljon helpommin kuin aiemmin ja mikä parasta, vauva nukkui yönsä heräämättä!

Lapsi hieman vajaa 3 kk, ja siis aiemmin heräili yöllä useita kertoja. Ja aikaa tähän sopeutumiseen meni tasan kolme päivää!!

Luulenpa, että tulla lapsentahtisella imetyksellä uuvutetaan äidit. On ihanaa, kun nyt on paljon helpompi ennustaa lapsen kitinän syitä, ja muutenkin koko elämä on paljon enjustettavampaa.

Tiedän, ettei välttämättä toimi kaikilla vauvoilla, eikä välttämättä kannata yrittää ihan vastasyntyneillä, mutta kyllä on elämä ihanaa pikkuvauvan kanssa ilman univelkaa!!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ole ollut univelkaa. En lähtisi tuota tyyliä suosittelemaan, maidon määrä ei välttämättä pysy lapsen tarpeiden mukaisena noin eli imetys loppuu sitten lyhyeen. Fysiologisesti kun se vaan on niin että vauvan kuuluu syödä usein ja omaan tahtiin, välillä vähän ja välillä enemmän.

Vierailija
2/6 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon imetyksen sujumisen varmistamiseksi. Ja toki rintaa tarjoan kun muu ei vauvaa rauhoita. Mutta ainakin itselleni oli suuri ahaa-elämys miten vauvanhoito helpottui kun vähän rytmittää päivää, eikä mene puhtaasti vauvan kitinöiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt 2 pitkään ja lapsentahtisesti eikä ollut mitään univelka- tai muita ongelmia. Ehkä koska minä olen sellainen ihminen joka voin ongelmitta nukkua pienissä pätkissä ja pitkin päivää enkä tarvi yhtenäistä yöunta. Minusta oli itse asiassa aivan ihanaa pikkulapsiaikana kun ei tarvinnut pitää mitään päivärytmiä ja välittää kellosta tuon taivaallista vaan sai elää vaan kuin aikaa ei olisi olemassakaan.

Vierailija
4/6 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen imettänyt 2 pitkään ja lapsentahtisesti eikä ollut mitään univelka- tai muita ongelmia. Ehkä koska minä olen sellainen ihminen joka voin ongelmitta nukkua pienissä pätkissä ja pitkin päivää enkä tarvi yhtenäistä yöunta. Minusta oli itse asiassa aivan ihanaa pikkulapsiaikana kun ei tarvinnut pitää mitään päivärytmiä ja välittää kellosta tuon taivaallista vaan sai elää vaan kuin aikaa ei olisi olemassakaan.

Tai ainakin ne sitten heikentävät yöunia niin, että olen aivan zombie seuraavana päivänä. Minulla päiväunet eivät ole koskaan aikuisaikana vähentänyt univelkaa, vaan ainoastaan sekoittanut rytmin kokonaa. Aikatauluttomuus on ihanaa, mutta silti on ihanaa kun saa nukkua yöt kokonaisuudessa!

Vierailija
5/6 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rytmitettyä päivää, vauva nyt 4kk.

Jätin viimeiset iltaunet vauvalta pois -> menee nykyään klo 21 nukkumaan, ennen meni n. 23-01. Aamulla herää 7-8 välillä. Tästä ensimmäiset unet tunnin päästä, nukkuu tasan tunnin. Loput päiväunet vaihtelevat jonkin verran, mutta n. 2 tunnin hereilläolon jälkeen pistän vauvan unille ja hän nukkuu kerrallaan tunnin. Päikkäreitä päivässä kolmet tai neljät.

Imetän aina unien jälkeen ja pidemmän valvomisen aikana myös ennen seuraavia unia. Paljon miellyttävämpää kun ei tarvitse olla ihan kuin ellun kanat ja vauvakin tuntuu tyytyväisemmältä kun tulee tarpeet vähän ennakoitua.

Yöuniin tämä ei ole vaikuttanut, mutta jotenkin kivempaa kun pystyy vähän ennakoimaan mitä milloinkin tapahtuu. Imetykseen viestini ei nyt varsinaisesti liittynyt, mut joo...

Vierailija
6/6 |
31.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana juttu, että olet saanut noin hyvin rytin teille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi