Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te työssäkäyvät pienten lasten äidit JAKSATTE??

Vierailija
30.01.2013 |

Siis miten jaksatte tätä arkea, päivästä toiseen puurtamista ja liian vähää aikaa olla lasten kanssa puhumattakaan kotitöistä ja omasta ajasta...

Mä olen ollut nyt hetken töissä, lapset pian 3 ja 5 v. ja tuntuu tosi vaikealta. Aamulla kiireellä lasten vienti, töissä kiire, töistä tullessa kiireellä ruoka, tiskit ja ehkä pyykkäystä jos jaksaa, sitten onkin pian jo iltatouhut nukkumaanmenoineen. Jossain välissä pitää tietenkin jutella lasten kanssa, pitää sylissä ja antaa huomiota. Sitten pitäisi vielä illalla katsoa seuraavan päivän kamppeet porukalle ja taas aamulla sama rumba...

Tuntuu että tarvin sitä omaa aikaakin, niin otan sen sitten myöhäisillasta ja valvon liian myöhään niin sitten tietty olen aamusta entistä väsyneempi... Oikeesti, tekis mieli vaan lopettaa työt ja jäädä elelemään miehen rahoilla... :( Mitä iloa on paremmista tuloista kun ei niitä ole aikaa käyttää?

Viikonloppuisin sitten on ulkoilua, siivousta, ruoanlaittoa ja touhua siinäkin, ei siinä itse mitenkään kauheasti lataudu tulevaa viikkoa varten.

Sanokaas nyt joku että tää on vaan alkukankeutta ja tähän tottuu?! Mua masentaa. :(

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä yksin kaiken teet? Meillä samanikäiset lapset eikä ole kiire. Normaalia elämää ja puuhailua. Iltaisin on paljon aikaa itselle kun lapset nukkuu.

Vierailija
2/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin ei tarvitse aina olla tip-top, pyykkiä ei tarvitse pestä joka ilta, kuivausrumpu on kätevä, ruuanlaittoon ei mene paljon aikaa, vaikka tekisikin itse, ja lasten kanssa oleminen on ihanaa, eikä velvollisuus.

Minä en ainakaan mieheni rahoilla pystyisi elämään, tuntuisi koko ajan, että olisin piika ja että minun pitäisi jotenkin maksaa olemiseni hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yh ja mulla on jo isot lapset mutta en meinaa jaksaa. Iltaisin olen ihan kuollut, samoin viikonloppuisin.

Vierailija
4/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä rutiineihin tietysti ajanmittaan tottuu ja systeemit käy helpommiksi, mutta stressaavaa se voi olla silloinkin.Itse olen oppinut, että illalla on PAKKO mennä ajoissa nukkumaan vaikkei haluaisikaan.Sitten se oma aika; se pitää ottaa toisena hetkenä, miettiä jo etukäteen päivä/ilta jolloin tekee jotain itselle tärkeää,Jos on viikoittainen harrastus niin se on hyvä ja auttaa latautumaan.

Jos jostain pitää tinkiä niin kotitöistä; tärkeämpää on aika lasten kanssa.Parempi köllötellä heidän kanssa kuin puurtaa tiskejä ja pyykkejä.Lapset kannattaa nakittaa mukaan ihan kaikkeen puuhailuun kotona. Tsemppiä!

Vierailija
5/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä on varmasti yksi syy kotiäitien suureen määrään. Siis se, että oikeasti työelämän ja perhe-elämän yhdistäminen on tosi rankkaa.

Itselläni on hivenen helpompaa siinä mielessä, että teen osa-aikaista vuorotyötä. Täysipäiväistä en usko jaksavani, sillä varsinkin pienen lapsen äidin on töissä näytettävä, etteivät lapset tee naisesta huonompaa työntekijää.

Olisiko sinulla mahdollisuus osa-aikaiseen työhön esimerkiksi lyhentämällä työviikkoa? Voimia!

Vierailija
6/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen lyhennettyä työaikaa, eli 6 h päiviä. Ne kaksi lisätuntia vuorokaudessa helpottaa todella paljon arjen pyörittämistä sekä omaa jaksamista. Nyt ehditään lasten kanssa valosalla ulos vähäksi aikaa iltapäivällä ennen kuin pitää mennä sisälle ruoan laittoon. Kauhulla ajattelen sitä päivää kun pitää taas alkaa tehdä täyttä työaikaa...

Voisitko säkin tehdä lyhempää työpäivää niin jaksaisit paremmin? Tsemppiä!

Vierailija
7/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi, kun noiden lisäksi toimit joka ilta harrastuskuskina jommalle kummalle tai molemmille ja menet mielenhäiriössä ilmoittautumaan vapaaehtoiseksi luokkatoimikuntiin ja vanhempainyhdistyksiin, vaiihdat työpaikkaa ja huomaat käyttäväs työpäivään matkoineen 10h/pv.

Joo, rahaa kyllä on, mutta ei aikaa käyttämiseen..

Vierailija
8/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun talossa on pieniä alakoululaisia illat menee läksyjen teossa, kertotaulujen opettelussa jne. Huoh! Eilen tokaluokkalainen teki läksyjä kaksi tuntia ja koko ajan tarvitsi äitiä kun ei millään olisi jaksanut keskittyä.

Vierailija
9/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan vieneeni sen tarhaan 3-vuotiaana ja illat meni niin, että lämmitin ruokaa mikrossa lapsi sylissä ja sitten leikittiin ehkä hetki ja sitten lapsi meni nukkumaan ja heti sen jälkeen minä perässä. Ei ehkä juuri nyt lohduta, mutta lapset kasvaa. Kuuluu asiaan, että lapsi haluaa omansa ja koti jää.

Vierailija
10/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on auttanut jonkun verran. Aikamoista oravanpyörää tämä silti on.

Vierailija
11/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakakaa kotitöitä, kodin ei tarvitse olla aina olla tip-top. Hanki joku ajatukset pois työstä vievä harrastus jossa rentoudut. Sellainen missä saat olla yksin. Tai jonkun ystävän kanssa. Mun on ainakin pakko ladata akkuja kolmekin kertaa viikossa liikkumalla.

Vierailija
12/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun talossa on pieniä alakoululaisia illat menee läksyjen teossa, kertotaulujen opettelussa jne. Huoh! Eilen tokaluokkalainen teki läksyjä kaksi tuntia ja koko ajan tarvitsi äitiä kun ei millään olisi jaksanut keskittyä.

Mun lapseni oli ekalla vielä takiainen läksyissä, mutta ope ja minä sanoimme sille, että lapset vastaa niistä itse.

Vierailija
13/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin oikeesti vanhemmalle lapselle vääntänyt kaiken todellisesta rautalangasta, mitä sen koulun eteen olen tehnyt, olis maailmasta rauta jo loppunut.

Oottelija ja harrastuskuljettaja ylempää

P.S. Pyykkäänkin nykyään ihan sikana enemmän, kuin ennen. Lapset isompia = vaatteet isompia + haisevat urheiluvaatteet.

Vierailija
14/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni oli ekalla vielä takiainen läksyissä, mutta ope ja minä sanoimme sille, että lapset vastaa niistä itse.

Älä vaan missään ääneen mene tuollaisia laukomaan, ihan kiva tsemppi keskivertoa vaikeamman tapauksen vanhemmalle...

Vierailija
15/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaollessa päivät ovat yhtä ja samaa pyykkäystä ja siivousta.

Vierailija
16/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet töissä, niin yleensä kuitenkin illat ovat vapaita. Kun opiskelee, niin on ensin täydet päivät koulussa ja sitten kun saa lapset nukkumaan, niin pitää alkaa tehdä vielä tehtäviä ja lukea tentteihin... Ihan mielelläni jo valmistuisin ja menisin sinne töihin!

Vierailija
17/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekaluokkalaisetkin on oppineet pian huolehtimaan kaikista läksyistään itse, joskus saatan kokeisiin kysellä isommilta jos pyytävät. Harrastuksiin kuskaaminen on luku sinänsä, siinä on kiirettä...

Vierailija
18/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään töissä ja hoidossa? Tai onko joku sillä aikaa kun olet ollut töissä tehnyt kotityöt, siivonnut aamiaispöydän, tiskannut, pessyt pyykit, laittanut ruuat valmiiksi, käynyt kaupassa, imuroinut? Ei ole. Sulla on vaan hemmetin paljon vähemmän aikaa tehdä ne kaikki kotityöt.

Vierailija
19/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaan jälkeen, en varmaan ole oikeutettu pitkään aikaan osittaiseen hoitovapaaseen? Ja siis sitäkö saa yli 3 v. lapsestakin?

Vaikea on ajatella että menisin ehdottelemaan lyhennettyä työaikaa kun nyt on se aika että mun on näytettävä kykyni ja tehtävä itseni "korvaamattomaksi"...

Mun mies on siis yrittäjä ja hänellä on usein tosi pitkiä päiviä. Välillä lyhyempiäkin ja silloin osallistuu kyllä mutta mulla on suurin vastuu arjen pyörimisestä.

ap

Vierailija
20/104 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ruokaa tarvitse laittaa kuin kerran päivässä. Onpa kamalaa.

käydään töissä ja hoidossa? Tai onko joku sillä aikaa kun olet ollut töissä tehnyt kotityöt, siivonnut aamiaispöydän, tiskannut, pessyt pyykit, laittanut ruuat valmiiksi, käynyt kaupassa, imuroinut? Ei ole. Sulla on vaan hemmetin paljon vähemmän aikaa tehdä ne kaikki kotityöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä