Ongelma pikkujoulu kutsusta? Ei saada lastenvahtia ja minäkin tahoisin kerrankin jonnekin.
Kutsussa ei kyllä ollut mainittu lapsia ja muutenkin kyllä käsitettiin että ne on ryyppyjuhlat, mutta olisiko ihan kamalaa jos mentäisiin sinne koko perhe? Meillä on puolivuotias ja 4-v lapset. Vai jäänkö taas lasten kanssa kotiin ja mies menee? Vai ehkä kerrankin toisin päin? Mutta meniskö teistä bailut pilalle jos kysyin vaikka etukäteen että voiko tuoda lapsetkin vai meniskö sinne vaan koko porukka eikä tekisi asiasta mitään suurempaa numeroa? Mehän ollaan nyt tällainen perhe lapsinemme eikä lapsia voi aina sivuuttaa. Mielipiteitä, asiallisia jooko?
Kommentit (147)
Monesti on vaan helpompaa sanoa että " ei saatu lapsen vahtia" ja sitten tuoda lapset riehumaan ja toivoa että ne menisi vahtimatta siinä muiden mukana.
Aion tänään selvittää tuon jutun. Mutta olisiko parempi soittaa sille miehelle vai naiselle? Mun mies tietty tuntee paremmin sen miehen, mutta se nainen voisi tajuta paremmin meidän tilanteen lapsiperheenä. Mä ajattelin tosiaan kysyä että onko kaikki muut lapsettomia ja meneekö ne juhlat niiden mielestä PILALLE jos meidän kaksi lasta tulee sinne? Saa nyt sitten kuulla että mikä niiden mielipide tässä asiassa on.
Terv AP
puolitutulle (kuten sinä naiselle) että joo, pilaatte juhlat. Vastaisinv aan että aikuisia on vaan tulossa, mutta ei kai tuo haittaa jos te tuotte lapsenne. Ja sitten tulisin tänne vauvapalstalle haukkumaan sut, kun on niin moukka, että pilaa muitten juhlat.
Miehelle oli harmiteltu että kun ei saada lapsen vahtia ja olisi muuten kiva tulla ja muutenkin juuri kärkytty tota että " ottakaa vaan lapset mukaan" -kommenttia. Mies oli sitten vaan pahoitellut jos juhlat jää väliin lastenvahdin puutteessa. No nämä vieraat kuitenkin pöllähtivät vähän kutsuaikaa myöhemmin eteiseen, lapset leluineen mukana. Olin vähän hämmästynyt sekä myös loukkaantunut, että juhlien järjestäjien yli käveltiin noin. Samalla myös nolo siksi, että olin muutamalle kysyjälle samaan tapaan kertonut että meille ei ole tällä kertaa kutsuttu lapsivieraita. Tuntui vähän siltä että olisin valehdellut heille. No lapset leikkivät leluillaan ihan kiltisti, mutta ruokapöydässä oli vaan enimmäkseen aikuisten herkkuja, jotka eivät lapsille maistuneet. Pelkäsin myös että matalalla olevat tuikkuasetelmani kiinnostavat liikaa jne. Lapsiperhe oli juhlissamme pari tuntia ja pitää kyllä myöntää, että he aiheuttivat pienen yllätyksen myöskin vieraissamme, sillä oltiin viestitetty vahvasti aikuisten juomajuhlista.
Itse olisin tosi vihainen, jos olisin kerrankin pääsemässä ihan vaan aikuisten juhliin ja omilla lapsilla lapsenvahti ja kaikkea, siis kunnon biletunnelmaa ilmassa, ja sitten siellä on JONKUN MUUN LAPSET. Siis oikeesti! Lapset on ihania, omat etenkin ;) ja joskus muidenkin, mutta kun kerran pari vuodessa lähdetään miehen kanssa juhlimaan, ja maksetaan lapsenvahdille ja maksetaan taksit jne. mikä on hoitovapaabudjetilla panostus sekin, niin en halua joutua ottamaan huomioon jonkun muun mukuloita. Ja onhan ne otettava huomioon. Ei voi kertoa mitä tahansa juttuja, ei saa päästä kirosanoja suusta, ei voi olla silminnähden nousuhumalassa eikä sanoa vapaasti, että onpas ne kirkuvat kakarat välillä niiiin raastavia riivinrautoja, että hulluksi meinaa tulla (kommentti, jonka liki jokainen kotona ollut vanhempi ymmärtää). Ja sydän sykkyrällä miettii, että mitenköhän pohjanmaan kautta nuo vanhemmat rupeavat näitä juhlia viettämään... Ja sitä paitsi, ainoana vapaailtanani en halua kuulla sekuntiakaan vieraan vauvan itkua. Sitä vinkua ja kitinää riittää meidän arjessa tarpeeksi muutenkin.
Lapsettomana meidän koti (kaksio) oli sillä tavalla sisustettu, että tasan varmaan ei olisi voinut nelivuotiasta jättää vahtimatta minnekään. Vähiten tietysti aivan vierasta nelivuotiasta.
Aikuisten pikkujoulukäyttäytyminen ei myöskään ole juuri sitä tapakasvatusta, jota minä haluan lapsilleni tässä vaiheessa antaa. Ymmärrätte ehkä. tai sitten ette...
jossa ap tyrmättiin kun ei saanut lapsilleen hoitajaa ja kysyi voisiko ottaa lapset mukaan. Tässä juhlat kuulemma menevät pilalle eikä ap voi vaatia muita sopeutumaan itseensä, mutta sitten muissa ketjuissa pitäisi ymmärtää, ettei äiti voi olla lapsistaan eroaa ja se pitää vaan lapsineen hyväksyä tulemaan mihin paikkaan vaan ja muut saa sopeutua.
jotta pääsit vielä illalla kaupungille bilettämään???
Vierailija:
jotta pääsit vielä illalla kaupungille bilettämään???
Ottakaa opiksenne kaikki av-tantat!
vain av-mamma voi olla noin moukka...
Ja minua hirvitti lukea, että onko oikeasti noin paljon perheitä, joilla ei ole MITÄÄN paikkaa, jonne viedä lapset hoitoon tai ketään, jota pyytää auttamaan?! Kuinka yksinäisiä te olette? Oletteko kuulleet sanontaa, että lapsen kasvattamiseen tarvitaan koko kylä? Hankkikaa nopeasti itsellenne tukiverkko, jotta ette sekoa. Niin meidänkin perhe teki. Muutimme uudelle paikkakunnalle ja sukulaiset olivat satojen kilometrien päässä. Pakko oli vain alkaa tutustua ihmisiin ja hankkia itselleen ystäviä, tuttuja tätejä ja naapurinlikkoja, jotka voivat tulla lastenhoitoavuksi. Muutenhan kaikki olisi ihan älyttömän hankalaa.
Täällähän on puolet vastaajistakin sitä mieltä, että ap on ihan oikeassa ja nainen paikallaan selvittämään epäselvyydeen, joten miksei sitten voisi olla samaa rataa ajatteleva ap:kin? kun mietin tuntemiani ihmisiä, tulee mieleen kaksi, jotka voisivat ihan helposti käyttäytyä juuri noin. ja olla sitä mieltä, että moukkamainen kutsuja, mutta ei me olla vihaisia kun sentään lupasi sitten järkätä ne mehujuhlat siihen alkuun.
miten monesta oikeasti näyttäisi olevan ihan jees vielä erikseen kysyä että eikö meidän lapsia nyt olekaan kutsuttu, vaikka kutsussa on lukenut vaan vanhempien nimet. Ja sitten tosiaan, jos kutsu ei miellytä, niin ei muuta kun antamaan palautetta hyvissä ajoin että ehtii saada vielä uuden mieleisimmän kutsun mieleisimpiin juhliin....
mutta kyllä vastauksistakin huomaa, että tuollaisia tanttoja on todella olemassa... eivät onneksi kuulu tuttavapiiriini.
Mulle tulee väkisinkin mieleen nainen joka ei käy koskaan
ulkona ilman lapsia...
Istuu puistossa reimatecin haalarit päällä
tukka rasvaisena ja naama punoittaen.
Kotona istuu koneella verskat jalassa,ei
huolehdi itsestään.
Suihkussa käy kerran viikossa ja ihmettelee
kun ukko ei viihdy kotona...
Ja sitten ihmettelee täällä kun miehelle
tulee salaperäisiä tekstiviestejä ja
kyselee neuvoa täältä mitä tehdä...
Turha ihmetellä miksi avioeroja on niin
paljon...
poikamaisen oloinen ja näköinen, " äijämäinen" , joka pistää asiat järjestykseen. Ei halua tai oikeasta ymmärräkään hienoista eikä edes epähienoista vihjeistä. Ei kykyä ajatella kuin JOS NÄIN --> SITTEN TEEN -tavalla, ei reagoi muutoksiin tai aavistele muiden ääneen sanomattomia ajatuksia. Arvelee toimivansa korrektisti ja reilusti, vikaa on aina siinä että muut eivät ole huomanneet ajatella jotain asiaa hänen kannaltaan.
Vaikka meillä itsellä oli oma lapsi. Silti halusimme häämme ilman lapsia (oma lapsi oli poikkeus, kun vielä imetin).
Koska, olin järjestänyt aikaisemmin sinkkuna omat isot synttärit, jonne kaikki saivat tuoda lapsensa mukana, kun tuli just näitä soittoja, että ei oo lapsenvahtia....
Ilta oli katastrofi! Vanhemmat eivät vahtineet lapsiaan, minä paimensin niitä siellä jne.
Häihin tulivat KAIKKI kutsutut ja ilman lapsia. Häät olivat talvella sisätiloissa, jos kaikki olisivat tulleet sinne lapsineen olisi paikalla ollut 30 alle 10v. lasta. Ei kiitos!
Hyvin onnistu häät ja kaikki yllättäen löysivät lapsenvahdin =)
Törppö olet ap, kun tunget lapsinesi juhliin.