Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon lentävät, riittääkö 55min koneenvaihtoon????

Vierailija
30.01.2013 |

Schipholin lentokentällä? Vähän epäilyttää, nettisivustot myy tälläista yhdistelmälippua Berliini-Amsterdam(Schiphol)-Toulouse??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin liput frankfurtin kautta venetsiaan, vaihtoaikaa muistaaksini 35 minuuttia. Olin lentänyt edellisenä keväänä vastaavasti firenzestä ja hyvin meni. No tuona päivänä oli aivan järkyttävä lumipyry + hiihtolomat alkoivat, kone oli tupaten täynnä, kenttää aurattiin ja kone joutui jäänpoistoon, kone oli muistaakseni melkein 2 h myöhässä vaihdosta. Saatiin kyllä sujuvasti liput seuraavalle lennolle, mutta odottelu oli vähän kypsää.

En ottais ainakaan talviaikaan suomesta eteenpäin kovin lyhyellä vaihtoajalla.

Vierailija
2/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkatavarat jäävät auttamatta kyydistä..

Vierailija
4/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottaisi noin lyhyellä vaihdolla! Tavarat tosiaan jää ainakin :/

Vierailija
5/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätevä porukka vaihtaa moottorin jopa lennossa kun on tietoinen asiasta miten ja kuka tekee mitäkin ja kalusto on saatavilla vaihto hetkellä

on nykyajan autonmoottorikin vaihettu amatööripoppoola 6h ja puhtaasti käsipelillä ja melkein lennosta tehtynä.

nm. monialaharrastelija/ osaaja

Vierailija
6/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä firma. Olen lentänyt Helsingistä Düsseldorffin kautta Wieniin siten, että vaihtoaika Düsseldorffissa oli 25 min. Mutta ostin lipun lentoyhtiön nettisivuilta (airberlin), joten ajattelin että eivät edes tarjoaisi tällaista lippua jos siitä ei ehtisi. Kenttä ei varmaan ollut muutenkaan kovin iso, ja airberlinin koneet ilmeisesti käyttävät jotain tiettyä terminaalin pätkää - eli ehdin jatkolennolle mainiosti, ja matkatavaratkin ehtivät mukaan.

Eli onko molemmat pätkät samalla lentoyhtiöllä? Oletko koittanut ostaa tuollaisen lipun lentoyhtiön omilta sivuilta, onnistuuko?

Vierailija
7/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli täsmälleen sama ongelma. Sama kenttä ja sama aika -kohde vaan eri.

Päätin että liian tiukille menee ja otimme aiemman lennon Damiin.

Vierailija
8/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hemmetin iso kenttä ja muodoltaan ikäänkuin hämähäkinseitti. Lähdepä siinä väärälle käytävälle niin et varmana ennätä ajoissa. Matkatavaroista puhumattakaan.

Vierailija
9/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin saattaa jopa ehtiä. Mutta riskinsä on kyllä.

Vierailija
10/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista yhdistelmää ei olisi edes myynnissä ellei jatkolennolle ehtisi.

55 min on itse asiassa ihan reilu aika. Matkalaukkukin ehtii. Täällä vaan mammat pelottelee ihan turhaan.

Minä ainakin varaisin ilman miettimättä!

Ulkosuomalainen

Vierailija
11/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista. Kyseessä 17-v tyttö, joka ei yksin ole kovinkaan paljon reissannut:)

ap

Vierailija
12/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimum connection times for major airports around the world

AMS - Amsterdam Schiphol (9 miles SW of Amsterdam city center)

Domestic to Domestic - 25 minutes

Domestic to International/Europe - 50 minutes

Domestic to Europe - 40 minutes

International to Domestic - 50 minutes

Europe to Domestic - 40 minutes

International to International - 50 minutes

Within Europe - 40 minutes

Vierailija
13/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin voi ostaa, usein ne jopa odottavat jos on kyse ns feeder lennosta. Mutta yksitellen, eri yhtiöiden lentoja erikseen ostamalla en ottaisi noin lyhyttä vaihtoa.

Vierailija
14/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä yksi maailman parhaista lentokentistä. Mä ottaisin tai otankon usein vaihdon sinne, me lennetään siis usein Edinburghiin tuota reittiä.

Ap:lla ei tule edes Schengen-ylitystä, joten luottaisin kyllä.

Vierailija
15/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos on paketti matka tai saman lentoallianssin lennot kyseessä. schipol on ehkä paras kenttä missä olen käynyt.

Vierailija
16/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapuva kone saattaa olla myöhässä + aika mikä menee koneesta poistumiseen. Tuttu kenttä koitettu noita 1h vaihtoja mutta on kyllä välillä mennyt kunnon juoksuksi. En suosittele.

Vierailija
17/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kone on reilusti myöhässä, voi ainakin tavarat jäädä matkalle. Toisaalta tavarat voivat ehtiä alle puolenkin tunnin vaihtoaikana toiseen koneeseen (näin mulla muutaman kerran Munchenissä ja Wienissä).

Ilman muuta ottaisin lipun 55 min. vaihtoajalla.

t. paljon lentävä.

Vierailija
18/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten varautuisin myöhästymiseen.

Juuri olin menossa Hki -Schiphol-Pariisi - itse ehdin kyllä Schipholissa juoksemalla portille, mutta eivät päästäneet lennolle, koska matkatavarat eivät ehtineet samaan koneeseen. Vaihtoaikaa oli alunperin 50 min, mutta kone oli 10 min myöhässä.

Vierailija
19/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just viikonloppuna jäi aikaa koneen vaihtoon 20 min. (Munich) ja tuli matkatavaratkin mukana. Alunperin oli 50 min vaihtoaika, mut eka lento myöhässä, hyvin ehittiin silti.

Vierailija
20/21 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schipholin lentokentällä? Vähän epäilyttää, nettisivustot myy tälläista yhdistelmälippua Berliini-Amsterdam(Schiphol)-Toulouse??

samalla lipulla?? Jos ei niin sula mahdottomuus ottaa laukkuja ulos ja checkata taas sisään seuraavalle lennolle. Vaikka olisi samalla lipulla tiukkaa tekee - lento saattaa laskeutua ihan vihoviimeiselle kiitoradalle mistä rullaa 30 min putkeen tai myöhästyä lähtiessä...

Kokemusta on.... 2h vaihtoaika kutistui 20 minuutiksi em syistä ja jos ei olisi ollut samalla lipulla jatko emme olisi enää päässeet kyytiin.

Periaatteessa sivustot ei saisi myydä liian lyhyttä vaihtoaikaa mutta tuo on jo riskirajalla. On vain harvoja kenttiä missä tuo alle tunti onnistuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi