Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi saatana. Perintöasiaa.

Vierailija
30.01.2013 |

Appiukko vaihtoi hiippakuntaa ja anoppi odottaa sairaalassa matkalippua samaanpaikkaan.

Asunto ja tavarat pitäis jakaa mieheni ja hänen siskonsa kesken. Tää on siis aivan kauheeta, mies kysy multa että olisko siellä meidän kotiin mitään kivaa mun mielestä ja mä sitten sanoin että olis siellä Sohvat, senkki, astiasto, valaisin ja se yksi taulu.

No Miehen sisko on sitten jo jaellut tavarat oman mielensä mukaan ja ottanut nuo kaikki mitä suunnittelin meille.

Ei siinä mitään mutta kaavaili meille kaikki sellaiset mitä me ei tarvita ja laski nämä samanarvoisiksi kun ne mitä itse otti.

Mies sanoi että me ei oteta niitä vaan ne menee myyntiin ja rahat jaetaan ja miehen siskon tavaroille katsotaan käypä arvo.

No nyt se sisko on minulle kiukkuinen kun ei suostuta ottaan tavaroita ja ne ei menekkään päikseen. Tuputtaa meille esim. keittiön pöytäryhmää mitä ei todella tarvita.

Huoh, olispa anoppi ja appi aikoinaan tuhlanneet kaikki ja kirjoittaneet testamenttiin että tavarat annetaan kodittomille. Näin aio n ainakin itse tehdä kun olen sivusta seurannut.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä provo on just hyvä!

Ap "kirjottaa rumasti" appivanhempiensa kuolemasta saadakseen huomiota. Tyypillinen anoppi, appiukko-miniä -asetelma, käly lisänä sopassa, hyvin tyypillistä. Vielä olisi voinut keksiä toisen veljen vaimon. Siitä olisi tullut draamaa, koska naiset olisivat silloin samalla tasolla.

"hiippakunnan" vaihto vai?

Appiukon kuolema oli odotettavissa (83.v) ja anopin kuolema on hyvin lähellä. Niin se vaan on että vanhat ihmiset kuolee joskus. He elivät yhdessä ihanan elämän ja olivat ihania ihmisiä.

Anoppi itse toivoi kun sairaus todettiin että menisi nopeasti ja appiukko puhui myös viimeisinä kuukausinaan että voisipa jo siirtyä taivaan keinutuoliin ilman kärsimyksiä:)

ap

Vierailija
142/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "no ei niitä saa jakaa koska anoppi on elossa"

JOhan ne jaettiin"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi itse toivoi kun sairaus todettiin että menisi nopeasti ja appiukko puhui myös viimeisinä kuukausinaan että voisipa jo siirtyä taivaan keinutuoliin ilman kärsimyksiä:) ap

etkä mistään hiippakunnista. Noloa.

Vierailija
144/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on laitoksessa, on hän holhouksen alainen ja hänelle on haettava maistraatista virkaholhooja. Todennäköisesti miestä tai siskoaan ei hyväksytä koska ovat osallisina samassa kuolinpesässä kuin anoppi. Virkaholhooja on "ammattilainen" ja hoitaa asiat siltä kantilta. Ilman avioehtoa puolet omaisuudesta on anopin, oli se sitten kenen nimissä tahansa. Todennäköisesti se tarkoittaa sitä, että puolet irtaimistosta on anopin, mutta se on järkevää jakaa nyt jos asunto menee myyntiin. Asunnosta saadusta rahasta puolet talletetaan anopin tilille ja se tulee jakoon vasta kun anoppi kuolee.

Irtaimiston jaon sopii mies ja sisko keskenään, jos eivät pääse sopuun, otetaan asialle pesänjakaja. Sinulla ap ei ole mitään sanavaltaa miten irtaimisto jaetaan.

Suosittelen lakimistä apuun joka kertoo teille tämän saman päin naamaa.

Olen varmaan kymmeneen kertaan sanonut että appiukko on kuollut ja asunto ja tavarat siellä olivat hänen ja luulisi että sinäkin sen ymmärtäisit kun sanoin että perunkirjoitus on tehty ja oikeaksi todettu.

Esineet on hinnoiteltu ja nyt kun mies sanoo että loput myyntiin niin sisko veti herneet nenään koska tajusi että mies saa enemmän rahaa kuin hän koska mies ei ottanutkaan tavaraa ja tämän hän vieritti minun syyksi koska minä en näitä tavaroita halua.

ap

ps. Myyntiin nen menee ja meille tulee enemmän rahaa mutta kyllä tästä sanomista siskon puolelta varmaan tulee vielä monta vuotta

Perästä kuuluu. Te nyt ette vaan voi jakaa anopin omaisuutta kun elää. Se holhooja on oltava, huomaatte vielä. Puolet omaisuudesta on anopin jos EI OLE ollut avioehtoa. Sillä ei ole merkitystä vaikka kaikki olisi appiukon nimissä. Ymmärrätkö?

Vierailija
145/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "no ei niitä saa jakaa koska anoppi on elossa"

JOhan ne jaettiin"

Minusta tuntuisi hyvin omituiselta alkaa jakamaan vanhempieni tavaroita jos vain toinen heistä olisi kuollut.

Molempien tavaroitahan kodissa yleensä on eikä vain toisen.

Vierailija
146/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mieskin asuu kotona kanssamme eli jos hän haluaa perintörukin, saa hän sen tänne tuoda eikä minulla ole oikeutta sanoa, että minun kotiini et tuollaista tuo!

sisko oli jo valinnut itselleen ne mitä mies halusi ja mies ei halunnut tästä alkaa "tappelemaan" vaan ajatteli että ostamme sitten itse niillä rahoilla.

Sen jälkeen mies kysyi olisiko siellä jotain minä haluaisin mutta en minäkään sitten enää jäljellä olevista mitään halunnut.

ap

Vierailija
147/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan kuolema ole odotettavissa vain iän perusteella! Äitini on 95-vuotias ja asuu yksin kotona, tekee joka päivä ruoan jne.

Jos olisin alkanut jakamaan hänen perintöään 83-vuotiaana, niin huhhuh.

Vierailija
148/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos perittävä on elossa????

Jos anoppi olis ollu järjissään olis saanut ne mutta kun on olut jo vuosia sänkypotilas.

ap

Eli anopilla on osuus asunnosta ja tavaroista. Vai voiko lapset viedä ja periä järjettömän ihmisen omaisuuden vielä tämän ollessa elossa? Kai se osuus on edes rahana anopin tilillä?

Vierailija
149/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi on laitoksessa, on hän holhouksen alainen ja hänelle on haettava maistraatista virkaholhooja. Todennäköisesti miestä tai siskoaan ei hyväksytä koska ovat osallisina samassa kuolinpesässä kuin anoppi. Virkaholhooja on "ammattilainen" ja hoitaa asiat siltä kantilta. Ilman avioehtoa puolet omaisuudesta on anopin, oli se sitten kenen nimissä tahansa. Todennäköisesti se tarkoittaa sitä, että puolet irtaimistosta on anopin, mutta se on järkevää jakaa nyt jos asunto menee myyntiin. Asunnosta saadusta rahasta puolet talletetaan anopin tilille ja se tulee jakoon vasta kun anoppi kuolee.

Irtaimiston jaon sopii mies ja sisko keskenään, jos eivät pääse sopuun, otetaan asialle pesänjakaja. Sinulla ap ei ole mitään sanavaltaa miten irtaimisto jaetaan.

Olen varmaan kymmeneen kertaan sanonut että appiukko on kuollut ja asunto ja tavarat siellä olivat hänen ja luulisi että sinäkin sen ymmärtäisit kun sanoin että perunkirjoitus on tehty ja oikeaksi todettu.

Esineet on hinnoiteltu ja nyt kun mies sanoo että loput myyntiin niin sisko veti herneet nenään koska tajusi että mies saa enemmän rahaa kuin hän koska mies ei ottanutkaan tavaraa ja tämän hän vieritti minun syyksi koska minä en näitä tavaroita halua.

ap

ps. Myyntiin nen menee ja meille tulee enemmän rahaa mutta kyllä tästä sanomista siskon puolelta varmaan tulee vielä monta vuotta

Perästä kuuluu. Te nyt ette vaan voi jakaa anopin omaisuutta kun elää. Se holhooja on oltava, huomaatte vielä. Puolet omaisuudesta on anopin jos EI OLE ollut avioehtoa. Sillä ei ole merkitystä vaikka kaikki olisi appiukon nimissä. Ymmärrätkö?

Kirjoitin että tavarat ja asunto oavt appiukon.

Ja perunkirjoitus on tehty ja oikeaksi todettu.

Eikö jo ala raksuttaa että heillä oli avioehto ja anopilla on omat tavaransa mihin ei olla koskettu ja oam asuntokin, tämä nyt ei millään avalla liity taas tähän.

Kyllä nämä asiat on ihan virallisesti selvietty ennenkuin pesää on jaettu.Se nyt aan on normaali tapa toimia eikö niin???

ap

Vierailija
150/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtivätkö erota? :)

Vierailija
151/151 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoitin että tavarat ja asunto oavt appiukon.

Ja perunkirjoitus on tehty ja oikeaksi todettu.

Eikö jo ala raksuttaa että heillä oli avioehto ja anopilla on omat tavaransa mihin ei olla koskettu ja oam asuntokin, tämä nyt ei millään avalla liity taas tähän.

Kyllä nämä asiat on ihan virallisesti selvietty ennenkuin pesää on jaettu.Se nyt aan on normaali tapa toimia eikö niin???

ap

Miten perunkirjassa on sovittu tehtäväksi irtaimiston jako? Jos se ei ole arvokas, menee se vaan sovulla jakoon. Jos ei onnistu sovulla, pesänjakaja voi myydä kaiken ja jakaa rahat tasan. Näin toimitaan, eikö niin? Vai onko mies jo sopinut siskonsa kanssa ja sua ketuttaa kun asiat ei menneet sun mielen mukaan?

p.s. Fiksu mainitsee avioehdon jo aloitusviestissä eikä vasta sitten kun muuta oljenkortta ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi