Voi saatana. Perintöasiaa.
Appiukko vaihtoi hiippakuntaa ja anoppi odottaa sairaalassa matkalippua samaanpaikkaan.
Asunto ja tavarat pitäis jakaa mieheni ja hänen siskonsa kesken. Tää on siis aivan kauheeta, mies kysy multa että olisko siellä meidän kotiin mitään kivaa mun mielestä ja mä sitten sanoin että olis siellä Sohvat, senkki, astiasto, valaisin ja se yksi taulu.
No Miehen sisko on sitten jo jaellut tavarat oman mielensä mukaan ja ottanut nuo kaikki mitä suunnittelin meille.
Ei siinä mitään mutta kaavaili meille kaikki sellaiset mitä me ei tarvita ja laski nämä samanarvoisiksi kun ne mitä itse otti.
Mies sanoi että me ei oteta niitä vaan ne menee myyntiin ja rahat jaetaan ja miehen siskon tavaroille katsotaan käypä arvo.
No nyt se sisko on minulle kiukkuinen kun ei suostuta ottaan tavaroita ja ne ei menekkään päikseen. Tuputtaa meille esim. keittiön pöytäryhmää mitä ei todella tarvita.
Huoh, olispa anoppi ja appi aikoinaan tuhlanneet kaikki ja kirjoittaneet testamenttiin että tavarat annetaan kodittomille. Näin aio n ainakin itse tehdä kun olen sivusta seurannut.
Kommentit (151)
vielä tappelette perinnöstä. Ei mitään kunnioitusta kuolevaa kohtaan vaan perilliset laskeskelee toisen kodin huonekalujen arvoja.
Oksettavaa touhua :(
jos ei osaa lukea?? Kyse on appiukon kamoista, joten älä oksenna vaan opettele lukemaan.
ap
Nehän ovat VAIN astioita ja huonekaluja. Mites sitten kun jaetaan asuntoa yms. kalliimpaa? Silloin puhutaan ainakin kymppitonneista ellei sadoista tuhansista ja hinnat ovat eri arvioitsijoillakin aika vaihtelevia. Muutaman euron kirppistavaroista ei kannata pitää haloota, koska kohta jaetaan isompia summia varsin ympäripyöreästi.
Toista on kuule meillä, kun rahatkin näyttävät katoavat ennen aikojaan, ja kusettaminen on melkoista. Puolensa kannattaa toki pitää, mutta miehesi on oikeassa, että pikkutavaroista on turha nahista.
En ole perehtynyt asiaan, mutta kuulostaa hyvin oudolta, että tavaroita voidaan jakaa vaikka puoliso on elossa.
ap vaan ei tiedä, että pesää ei saa jakaa ennen asianosaisten kuolemaa :D
Että sikäli meni vähän pieleen... :D
Nehän ovat VAIN astioita ja huonekaluja. Mites sitten kun jaetaan asuntoa yms. kalliimpaa? Silloin puhutaan ainakin kymppitonneista ellei sadoista tuhansista ja hinnat ovat eri arvioitsijoillakin aika vaihtelevia. Muutaman euron kirppistavaroista ei kannata pitää haloota, koska kohta jaetaan isompia summia varsin ympäripyöreästi.
Toista on kuule meillä, kun rahatkin näyttävät katoavat ennen aikojaan, ja kusettaminen on melkoista. Puolensa kannattaa toki pitää, mutta miehesi on oikeassa, että pikkutavaroista on turha nahista.
enkä minä siihen puutukkaan, mutta täläiseksi se on mieheni ja hänen siskonsa välillä mennyt.
Toisaalta ymmärrän miestäni että haluaa esineille jonin laisen arvon koska kyllä meillekkin sellainen kelpaa mitä tarvitsemme ja joudumme siis ne jokatapauksessa ostamaan.
Sisko on siis omapäisesti jo ottanut tavarat ja mies tähän suostui koska "arvot" olivat ylhäällä ja suunnitteli että niillä rahoilla ostamme sitten itse ne mitä tarvitsemme.
ap
erikseen.
Vaan ne on sisko suurinpiirtein arvioinut tyyliin keittiön kalusto on samanarvoinen kuin sohvaryhmä
senkki on samanarvoinen kuin juuri ostettu jenkkisänky
Astiasto on samanarvoinen kuin seinällä roikkuva kamala ryijy..
todella arvokas. Googlaa.
Ja eikös niillä tavaroilla ole tunnearvoa? Ehkä enemmän tälle kälyllesi kuin sulle.
ap
erikseen.
Vaan ne on sisko suurinpiirtein arvioinut tyyliin keittiön kalusto on samanarvoinen kuin sohvaryhmä
senkki on samanarvoinen kuin juuri ostettu jenkkisänky
Astiasto on samanarvoinen kuin seinällä roikkuva kamala ryijy..
ap
ap vaan ei tiedä, että pesää ei saa jakaa ennen asianosaisten kuolemaa :D
Että sikäli meni vähän pieleen... :D
että sulla tais mennä nyt pieleen:D
ap
Jos anoppi on laitoksessa, on hän holhouksen alainen ja hänelle on haettava maistraatista virkaholhooja. Todennäköisesti miestä tai siskoaan ei hyväksytä koska ovat osallisina samassa kuolinpesässä kuin anoppi. Virkaholhooja on "ammattilainen" ja hoitaa asiat siltä kantilta. Ilman avioehtoa puolet omaisuudesta on anopin, oli se sitten kenen nimissä tahansa. Todennäköisesti se tarkoittaa sitä, että puolet irtaimistosta on anopin, mutta se on järkevää jakaa nyt jos asunto menee myyntiin. Asunnosta saadusta rahasta puolet talletetaan anopin tilille ja se tulee jakoon vasta kun anoppi kuolee.
Irtaimiston jaon sopii mies ja sisko keskenään, jos eivät pääse sopuun, otetaan asialle pesänjakaja. Sinulla ap ei ole mitään sanavaltaa miten irtaimisto jaetaan.
Suosittelen lakimistä apuun joka kertoo teille tämän saman päin naamaa.
ja sietämätön ap.
Eikö av:llä enää parempaan pystytä?
A) Sisko palauttaa ottamansa tavarat ja jaatte ne vuorotellen (tai saatte ainakin sen astiaston tmv). Miehen asia sanoa tämä selvästi siskolle.
B) Tyydytte siihen mitä sisko on tehnyt ja käskette vaikka hyväntekeväisyyden noutaa ruman seinävaatteen ja muut roinat
C) Jatkatte riitelyä, ette saa mitään jaettua sopuisasti ja rikotte välinne
Sisko on toiminut väärin. Joko hän taipuu tekemään oikein, tai te taivutte hyväksymään vääryyden.
tämä provo on just hyvä!
Ap "kirjottaa rumasti" appivanhempiensa kuolemasta saadakseen huomiota. Tyypillinen anoppi, appiukko-miniä -asetelma, käly lisänä sopassa, hyvin tyypillistä. Vielä olisi voinut keksiä toisen veljen vaimon. Siitä olisi tullut draamaa, koska naiset olisivat silloin samalla tasolla.
Jos anoppi on laitoksessa, on hän holhouksen alainen ja hänelle on haettava maistraatista virkaholhooja. Todennäköisesti miestä tai siskoaan ei hyväksytä koska ovat osallisina samassa kuolinpesässä kuin anoppi. Virkaholhooja on "ammattilainen" ja hoitaa asiat siltä kantilta. Ilman avioehtoa puolet omaisuudesta on anopin, oli se sitten kenen nimissä tahansa. Todennäköisesti se tarkoittaa sitä, että puolet irtaimistosta on anopin, mutta se on järkevää jakaa nyt jos asunto menee myyntiin. Asunnosta saadusta rahasta puolet talletetaan anopin tilille ja se tulee jakoon vasta kun anoppi kuolee.
Irtaimiston jaon sopii mies ja sisko keskenään, jos eivät pääse sopuun, otetaan asialle pesänjakaja. Sinulla ap ei ole mitään sanavaltaa miten irtaimisto jaetaan.
Suosittelen lakimistä apuun joka kertoo teille tämän saman päin naamaa.
Olen varmaan kymmeneen kertaan sanonut että appiukko on kuollut ja asunto ja tavarat siellä olivat hänen ja luulisi että sinäkin sen ymmärtäisit kun sanoin että perunkirjoitus on tehty ja oikeaksi todettu.
Esineet on hinnoiteltu ja nyt kun mies sanoo että loput myyntiin niin sisko veti herneet nenään koska tajusi että mies saa enemmän rahaa kuin hän koska mies ei ottanutkaan tavaraa ja tämän hän vieritti minun syyksi koska minä en näitä tavaroita halua.
ap
ps. Myyntiin nen menee ja meille tulee enemmän rahaa mutta kyllä tästä sanomista siskon puolelta varmaan tulee vielä monta vuotta
Älkää antako ryijyä hyväntekeväisyyteen! Minä olen ryijyhullu ja voin ostaa sen kohtuuhinnalla, jos se kerran on kauhea kaikkien mielestä.
Ylläpitäjältä saa yhteystiedot, jos tämä EI ole provo.
koska miniät ovat aina kärkkäästi ottamassa anoppilasta kaiken, minkä irti ilmaiseksi saa. Sitten niitä astiastoja myydään kirpparilla.
Tyttärelle astiastot ja riyjyt kuuluvat. Pojille työkalut, ruohonleikkuri ym.
Meillä mieskin asuu kotona kanssamme eli jos hän haluaa perintörukin, saa hän sen tänne tuoda eikä minulla ole oikeutta sanoa, että minun kotiini et tuollaista tuo!
jos ei osaa lukea?? Kyse on appiukon kamoista, joten älä oksenna vaan opettele lukemaan.
ap