Voi saatana. Perintöasiaa.
Appiukko vaihtoi hiippakuntaa ja anoppi odottaa sairaalassa matkalippua samaanpaikkaan.
Asunto ja tavarat pitäis jakaa mieheni ja hänen siskonsa kesken. Tää on siis aivan kauheeta, mies kysy multa että olisko siellä meidän kotiin mitään kivaa mun mielestä ja mä sitten sanoin että olis siellä Sohvat, senkki, astiasto, valaisin ja se yksi taulu.
No Miehen sisko on sitten jo jaellut tavarat oman mielensä mukaan ja ottanut nuo kaikki mitä suunnittelin meille.
Ei siinä mitään mutta kaavaili meille kaikki sellaiset mitä me ei tarvita ja laski nämä samanarvoisiksi kun ne mitä itse otti.
Mies sanoi että me ei oteta niitä vaan ne menee myyntiin ja rahat jaetaan ja miehen siskon tavaroille katsotaan käypä arvo.
No nyt se sisko on minulle kiukkuinen kun ei suostuta ottaan tavaroita ja ne ei menekkään päikseen. Tuputtaa meille esim. keittiön pöytäryhmää mitä ei todella tarvita.
Huoh, olispa anoppi ja appi aikoinaan tuhlanneet kaikki ja kirjoittaneet testamenttiin että tavarat annetaan kodittomille. Näin aio n ainakin itse tehdä kun olen sivusta seurannut.
Kommentit (151)
Alkaa nyt hahmottua tämän tarinan pahis. Sehän on aloittajan mies, kun ei älyä, että voi ihan itse myydä oman perintöosuutensa.
Vaikka sitten siskolleen, joka saa tehdä niille sitten mitä tahtoo.
Arvo on jo katsottu appiukon perukirjassa, joten sieltä ne hinnat löytyvät. Jos myynnistä tulee enemmän rahaa, maksatte myyntivoittoveron.
jos perittävä on elossa????
Jos anoppi olis ollu järjissään olis saanut ne mutta kun on olut jo vuosia sänkypotilas.
ap
ap on pelkästään sivistymätön moukka. Ihan vaan kirjoitustyylinsä perusteella. Ja aivan turha selitellä mitään apen omista sanonnoista. Tekstisi kertoo kaiken sinusta.
Hän ei tarvitse mitään appivanhempiensa jäämistöstä. Jota ei siis vielä ole edes olemassa, jos anoppi elää.
erikseen.
Vaan ne on sisko suurinpiirtein arvioinut tyyliin keittiön kalusto on samanarvoinen kuin sohvaryhmä
senkki on samanarvoinen kuin juuri ostettu jenkkisänky
Astiasto on samanarvoinen kuin seinällä roikkuva kamala ryijy..
ap
ap on pelkästään sivistymätön moukka. Ihan vaan kirjoitustyylinsä perusteella. Ja aivan turha selitellä mitään apen omista sanonnoista. Tekstisi kertoo kaiken sinusta.
Hän ei tarvitse mitään appivanhempiensa jäämistöstä. Jota ei siis vielä ole edes olemassa, jos anoppi elää.
ihan vaan kommenttisi perusteella. Älä sinä siellä selittele mitään kun et selvästikään mistään mitään tiedä, hyvä jos lukea osaat.
erikseen. Vaan ne on sisko suurinpiirtein arvioinut tyyliin keittiön kalusto on samanarvoinen kuin sohvaryhmä senkki on samanarvoinen kuin juuri ostettu jenkkisänky Astiasto on samanarvoinen kuin seinällä roikkuva kamala ryijy.. ap
paitsi, että jos miehen sisko olisi halunnut tuon kamalan ryijyn, sen arvo olisi noussut sinunkin silmissäsi korvaamattomaksi.
ap on pelkästään sivistymätön moukka. Ihan vaan kirjoitustyylinsä perusteella. Ja aivan turha selitellä mitään apen omista sanonnoista. Tekstisi kertoo kaiken sinusta. Hän ei tarvitse mitään appivanhempiensa jäämistöstä. Jota ei siis vielä ole edes olemassa, jos anoppi elää.
ihan vaan kommenttisi perusteella. Älä sinä siellä selittele mitään kun et selvästikään mistään mitään tiedä, hyvä jos lukea osaat.
Toivottavasti miehen sisko vie kaiken. Ja miehesi on kanssasi samaa maata, näköjään.
meillä oli juuri tavaroiden jako ja kyllä siellä vuorotellen valittiin, ja miespuolisien perillisten vaimot edustivat perheitään. Eikä riidelty.
erikseen. Vaan ne on sisko suurinpiirtein arvioinut tyyliin keittiön kalusto on samanarvoinen kuin sohvaryhmä senkki on samanarvoinen kuin juuri ostettu jenkkisänky Astiasto on samanarvoinen kuin seinällä roikkuva kamala ryijy.. ap
paitsi, että jos miehen sisko olisi halunnut tuon kamalan ryijyn, sen arvo olisi noussut sinunkin silmissäsi korvaamattomaksi.
miehen siskolle että ottasi sen ryijyn niin meille vois tulla se astiasto. Ei suostunut.
ap
ap on pelkästään sivistymätön moukka. Ihan vaan kirjoitustyylinsä perusteella. Ja aivan turha selitellä mitään apen omista sanonnoista. Tekstisi kertoo kaiken sinusta. Hän ei tarvitse mitään appivanhempiensa jäämistöstä. Jota ei siis vielä ole edes olemassa, jos anoppi elää.
Toivottavasti miehen sisko vie kaiken. Ja miehesi on kanssasi samaa maata, näköjään.
ja älä avaa tätä ketjua jos et omaa samanlaista huumorintajua etkä edes tunne henkilöitä joista puhun.
Avaa vähän nutturaa ja vedä henkee, voi helpottaa:D
ap
ps. Ei tarvii vastata, tien että oon sun mielestä ihan hirvee ja voin sanoa että tunne on molemminpuolinen:D
Kyllähän tuossa on väärin toimittu, tai siis ap:n mies on ollut nössö, kun ei ole pitänyt oikeuksistaan kiinni. Ei minun mielestäni tartte ottaa tavaraa, jota ei halua. Eli se rahana saaminen ihan ok. Eri asia, miten paljon rahaa jonkun jäämistöstä ylipäätään saa...
miehen siskolle että ottasi sen ryijyn niin meille vois tulla se astiasto. Ei suostunut.ap
Jos ei kelpaa, niin älkää ottako mitään. Mikä pakko se on jotain ottaa, jos ei tarvitse.
Oikeasti ap, käske miehesi sanoa, että jako alkaa uusiksi niin, että siinä on mieskin mukana.
Ei yksi voi sanoa miten jaetaan.
juuri sellainen nainen, jota täällä white trashiksi nimitetään. Enkä ole yhtään aiempaa kommenttia kirjoittanut tähän ketjuun, jos minua tarkoitit edellisellä viestilläsi.
Luuletko, että vain yksi ihminen maailmassa on sitä mieltä, että olet hirveä miniä?
Pappani kuoli ja mamma huonona. Perilliset ovat riidelleet papan kuolemasta asti. Tuntuu, että ihmisen ahneudella ei ole rajaa. Se mukava tätikin muuttuu rahankiilto silmissään inhottavaksi hamstraajaksi, jolla on ensimmäisenä kiire kotitalolle ottamaan parhaat päältä. Itse en ottaisi hiuspinniäkään sieltä talosta, vaikka tarjottais. Tietää, että siitä saa maksaa joskus tavalla tai toisella. En ole liittoutunut kenenkään kanssa (kyllä: on syntynyt liittoja), enkä voi myöskään nähdä ketään, koska kaikki epäilevät toisiaan. Tää on kuin hullu näytelmä! Tuhlatkaa ihmiset omaisuutenne ennenkuin kuolette. Tehän sen olette työllänne tehneet. Tässäkin tapauksessa toinen on vielä elossa, mutta se ei estänyt tämän rumban alkamista.
miehen siskolle että ottasi sen ryijyn niin meille vois tulla se astiasto. Ei suostunut.ap
Jos ei kelpaa, niin älkää ottako mitään. Mikä pakko se on jotain ottaa, jos ei tarvitse.
mä tässä juuri kirjoitin jos osaat lukea.
Siellä on siis kaikki luetelltu paperille että astiasto on vaikka 400e
senkki on 400e
sänky on 400e jne jne..
Se tässä nyt on ongelma että noita ei oikeen olis kauaa aikaa myydä ja niistä ei luultavasti saa niin paljoa kuin ovat arvoltaan. Ja sisko ei halua että mies saa enempää rahaa kuin hän vaan vaatii että tavarat tasataan ja hän on sen jo sopivasti tehnyt ja minä olen kusipää kun en tähän suostunut.
juuri sellainen nainen, jota täällä white trashiksi nimitetään. Enkä ole yhtään aiempaa kommenttia kirjoittanut tähän ketjuun, jos minua tarkoitit edellisellä viestilläsi.
Luuletko, että vain yksi ihminen maailmassa on sitä mieltä, että olet hirveä miniä?
Siis juu tähän on niin helppoi puolustautua kun olet selittänyt niin hyvin, voitko jo poistua ääliö!!!
vielä tappelette perinnöstä. Ei mitään kunnioitusta kuolevaa kohtaan vaan perilliset laskeskelee toisen kodin huonekalujen arvoja.
Oksettavaa touhua :(
Pappani kuoli ja mamma huonona. Perilliset ovat riidelleet papan kuolemasta asti. Tuntuu, että ihmisen ahneudella ei ole rajaa. Se mukava tätikin muuttuu rahankiilto silmissään inhottavaksi hamstraajaksi, jolla on ensimmäisenä kiire kotitalolle ottamaan parhaat päältä. Itse en ottaisi hiuspinniäkään sieltä talosta, vaikka tarjottais. Tietää, että siitä saa maksaa joskus tavalla tai toisella. En ole liittoutunut kenenkään kanssa (kyllä: on syntynyt liittoja), enkä voi myöskään nähdä ketään, koska kaikki epäilevät toisiaan. Tää on kuin hullu näytelmä! Tuhlatkaa ihmiset omaisuutenne ennenkuin kuolette. Tehän sen olette työllänne tehneet. Tässäkin tapauksessa toinen on vielä elossa, mutta se ei estänyt tämän rumban alkamista.
Siis aivan kamala katsoa miehen ja siskon riitelyä näinkin mitättömistä asioista. Ja nyt mutkin on tähän sotkettu.
En ikinä olis arvannut että näistä tavaroista tulee näin kovaa sanomista.
ap
jos perittävä on elossa????