Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka teillä on alkanut vaihdevuodet?

Vierailija
30.01.2013 |

Tuliko ensin kuumia aaltoja. Jäivätkö kuukautiset kerralla pois. Mulla on nyt ikää 47 vuotta, ja aiemmin kuukautiset suht säännölliset, mutta nyt kahteen kuukauteen ei ole tullut ollenkaan.

No, minähåän olen tietysti tyytyväinen tilanteeseen. Joko sitä voisi odottaa, ettei niitä enää tulekaan? MItään hikoiluja ei ole ollut.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä sain ainokaiseni 38-vuotiaana, ja heti synnytyksen jälkeisistä ensimmäisistä kuukautisista lähtien ne olivat poikkeuksellisen runsaat. Samalla kierto lyhentyi 21 pv, ja sitä jatkui vuosia. Tuossa pari vuotta sitten kuukautiset olivat poissa puolikin vuotta, ei mitään hikoiluja tai muita oireita. Sitten tulivat taas säntillisesti joka kuukausi, välillä taas 2 kk taukoa pitäen. Nyt viimeisimmistä kuukautisista on ollut taukoa jo 3 kk ja toivon, ettei niitä enää tulisikaan. t 49-v.

Vierailija
62/69 |
18.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 51-vuotias ja kuukautiset loppuivat 48-vuotiaana. Muita oireita ei ole ollut kuin katkonaiset yöunet. Jos näin vähällä selviän, olen todella onnellinen. Tsemppiä kaikille kohalotovereille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-v ja AMH alle 0,2. Menkat olleet jo sekaisin pari vuotta. Kuukautisissa pitkiä taukoja (esim 3 kuukautta kokonaan vuodotonta) tai sitten tulevat tiheästi. Alapää hikoilee ja kutiaa öisin. Myös omat tuoksut/hajut muuttuneet. Luultavasti johtuu hikoilusta ja kuivista limakalvoista. Mielialat vaihdelleet aina, joten niiden perusteella en osaa arvioida mitään. Muuten kyllä vaikuttaa että vaihdevuodet ovat alkaneet. 

Vierailija
64/69 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua lukea vaihdevuosista, vaikka itsekin olen 43-vuotias :) Jotenkin ne tuntuu niin kaukaisilta vielä, vaikka eihän sitä tiedä... Nuorin lapseni on 4-vuotias, enkä tunne yhtään itseäni keski-ikäiseksi, enkä kait näytäkään sellaiselta.

Itselläni on kuukautiskierto edelleenkin tuon 28 vuorokautta täsmällisesti, enkä ole huomannut itsessäni tai kropassani mitään vanhenemisen oireita, paitsi pari harmaata hiusta.

Vierailija
65/69 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi menkat pois kertaheitolla ilman "esioireita" 48v:nä. 5 vuotta oli hikoilukohtauksia, mitään muuta oiretta ei ole ollut. Enkä käyttänyt mitään lääkitystä.

Ei tullut painoa, ei selluliittia, ei seksivaikeuksia (himot vaan kasvaa), ei mielialavaihteluita (positiiviseen suuntaan vaan kun ei ole PMS enää!), en rupsahtanut, hiukset ei ohentuneet tms. Olen edelleenkin hoikka, kasvoihin on tullut pari ryppyä ja muutama valkoinen hius punertavien joukkoon mutta hyväkuntoinen ja kiinteä.

n 55v

Vierailija
66/69 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin jos on taipumus varhaisiin vaihdevuosiin voi ensioire olla lapsettomuus. Itsellä 8 v ilman ehkäisyä, ja olen vasta 43. Kuukautiskierto lyhentynyt parilla päivällä, ja nyt myös vaalennut. Minkä olen lukenut olevan estrogeenin puutteen oire (kirkkaan punainen veri = niukasti estrogeenia, voimakkaan mustikan värinen veri = liikaa estrogeenia). Hikoiluja ollut kuukautisten tienoolla vuosikausia.

Luin 18 lasta synnyttäneestä lestadiolaisäidistä. Hänkin sai viimeisen lapsen 42-vuotiaana. Ilmeisesti edes huomattava hedelmällisyys ja jatkuva raskaana olo ei suojaa munasoluja kulumasta ja vanhenevasta. Tuskinpa varmaa mittari on, mikä kertoisi munasolujen laadun ja määrän. Meilläkin mummolla oli vaihdevuodet 43-vuotiaana ja äidilläni 56-vuotiaana.

Itse olen hyväkroppainen, pieni ja tyttömäinen, mutta naamaan on tullut tosi paljon ryppyjä 40-vuotispäivän jälkeen. Myös silmät kuivuvat pahasti. Samoin alapää on osan kuukaudesta saharaa.

Vierailija
67/69 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköön vaihdevuodet tai myöhemmin äidiksi tulo ei vaikuta. Korkeintaan niin että mitä myöhemmin olet raskaana sen vanhemmalta näytät,eikä päinvastoin. Itse sain ensimmäisen ja ainokaiseni 33.v ja nyt olen 51.v ja kuukautiseni ovat olleet kohta 5kk kokonaan poissa. Itsekin mietin että voiko vaihdevuodet alkaa niin että kuukautiset jäävät kokonaan pois. Kun aina olen kuullut että ne "harvenevat",..ennen kuin jäävät kokonaan pois.  Sen jälkeen alkavat(ei kaikilla)ne kuumat aallot ym vaivat. Niin,koneet kuinka on?

Vierailija
68/69 |
05.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Progesteronivoide vaihdevuosioireisiin - http://hespac.com/menopausafi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti. 

Vierailija
69/69 |
09.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei voi käyttää hormonivalmisteita tai kierukkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä