Kuinka kauan hiustenlähtö yleensä kestää?
Tuosta toisesta hiustenlähtö-ketjusta tuli tälläinen kysymys mieleen. Tokihan on syystä riippuvaa ja yksilöllistäkin mut noin suunnilleen? Kokemuksia?
Mulla alko hiustenlähtö vauvan ollessa n5kk tyylillä eilen ei vielä ongelmaa ja tänään kauheat tupot karvaa käsissä. Vauva on nyt 1v2kk eli pitkään on jo jatkunut mun mielestä. Uutta tukkaa kyllä kasvaa tilalle, mutta tällä hetkellä tukka on enää puolet entisestään jos ei jopa ohuempikin. Ja irtoaa aivan tajuttomia määriä, ei meinaa polla enää kestää katsoa harjaa harjaamisen jälkeen.
Ikinä ennen, edes muiden lasten synnyttyä, ei ole tälläistä karvanlähtöä ollut. Shampoon vaihdoin pari viikkoa ennen karvanlähdön alkua, mutta vaihdoin silloin takaisin merkkiin jota olin käyttänyt vuosikausia, tosin välissä käytin yhtä muuta merkkiä raskausajan alusta alkaen eli ei kovin lyhyttä aikaa sitäkään. Kilppariarvot olen mittauttanut ja ovat viitearvojen sisällä terveydenhoitajan mukaan.
Voiko tämä muka edelleen johtua vauvan syntymästä kuten terveydenhoitaja sanoi? Mielestäni stressiä ei ole enenpää kuin muulloinkaan viimeiseen kuuteen vuoteen jolloin elämä tasoittui, toki mistä sen tietää jos tajuamattani vaikka piilostressaan. Ehkäisypillereiden kanssa on jouduttu säätämään kun kokeillut merkit eivät ole sopineet, mutta voisiko tämä olla siihenkään liitokissa kun th väittää ettei voi.
Silmissä alkaa jo häämöttää kuva itsestä kaljuna kun karvat vaan tippuu ja tippuu :(