Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisten vaatteissa on alettu käyttää enemmän viskoosia?!?!

Vierailija
29.01.2013 |

hyi, tuhmaa! Vaatteet ovat muutaman pesun jälkeen käyttökelvottomia ja nuhruisia. Mitä järkeä on tuhlata raaka-aineita vaatteisiin, jotka eivät kestä käyttöä ja pesuja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että ekologisista syistä muka, koska puuvillan viljely on niin epäekologista. Sanonpa vaan että epäekologisempaa on tuottaa tavaraa joka ei kestä käyttöä. :(

Vierailija
2/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös olla että sen puuvillan hinta on noussut niin korkeaksi ettei voida tehdä "tarpeeksi" halpoja vaatteita, niin on pakko sekoittaa joukkoon viskoosia ym. että saadaan hinta halvaksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että ekologisista syistä muka, koska puuvillan viljely on niin epäekologista. Sanonpa vaan että epäekologisempaa on tuottaa tavaraa joka ei kestä käyttöä. :(

Vierailija
4/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa myös olla että sen puuvillan hinta on noussut niin korkeaksi ettei voida tehdä "tarpeeksi" halpoja vaatteita, niin on pakko sekoittaa joukkoon viskoosia ym. että saadaan hinta halvaksi...

Mä ostan kalliimpia merkkejä ja ihan puuvillaa. Pysyy hyvänä vaikka vuosia.

Vierailija
5/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempaa kuin pelkkä puuvilla. Sekoitatkohan nyt johonkin muuhun?

Vierailija
6/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka viskoosia sisältävät vaatteet pestään? Mä saan vaan ne kutistettua pari kokoa pienemmäksi ja koppuraiseksi, vaikka noudatan pesumerkintää.

Vierailija
7/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

menneet miksikään. Kyllähän ne märkinä näyttää kummalta, mutta kuivuessaan normalisoituvat.

Vierailija
8/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympäristöystävällisyys on tässä taas vähän vaikeampi kysymys, viskoosia saa tehtyä monesta eri puulajista ja varsinkin bambu kasvaa niin nopeasti ja helpolla, että sen viljely on selvästi ympäristöystävällisempää kuin puuvillan. Mutta sitten taas se kemikaalikuormitus, joka tulee, kun puusta tehdään kuitua, on viskoosilla paljon isompi kuin puuvilla jatkokäsittely.

Vierailija
9/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempaa kuin pelkkä puuvilla. Sekoitatkohan nyt johonkin muuhun?

Vierailija
10/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan puuvillan markkinahinnan noususta. Onneksi sentään käytetään viskoosia eikä polyesteriä, jota laitetaan kauhean usein villasekotteisiin! Alle 30% viskoosia ei todellakaan vaikuta (puuvilla)vaatteen laatuun juuri millään tavoin.

Vierailija
11/23 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan puuvillan markkinahinnan noususta. Onneksi sentään käytetään viskoosia eikä polyesteriä, jota laitetaan kauhean usein villasekotteisiin! Alle 30% viskoosia ei todellakaan vaikuta (puuvilla)vaatteen laatuun juuri millään tavoin.

epämiellyttävän yllä.

Sellainen ällö lötkö vaate. 100% puuvillavaatteissa on ryhtiä.

Vierailija
12/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää käytä samaa vaatetta vuosikausia? Eikä samaa puhelinta, autoa, ...

Aina pitää saada ostaa uutta. Ostamisen ja vanhan poisheittämisen ongelmaa helpottaa kovasti se, että vanhan on jo oikeastaan pilalla. Siksi viskoosi on erittäin kiitollinen materiaali.

Kai sitäkin on laadukkaampaa, kun kaikki viskoosia sisältävät eivät muutu suorastaan lumpuiksi muutamassa pesussa ja säästeliäässä käytössä.

Vierailija
13/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pitää muuttaa johonkin nudistiyhteisöön, kun mikään vaate ei käy iholle :( Jos ei tekokuitu ole ongelma niin sitten väriaineet. Luomupuuvilla käy ja sitä ostan, mutta valikoima vaan supistuu.

Vierailija
14/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te kuitenkaan raaskisi ostaa puuvillapaitoja, jotka maksaa sen 9,90-18€ sijaan esim. 50€.

Minä myyn luomupuuvillaisia lastenvaatteita ja markkinoita ei tosiaan juuri ole. Joku POP voi pystyä myymään, mutta eipä sitten pahemmin pienet/tuntemattomammat valmistajat.

Vierailija
15/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuitenkin, että jos menee miestenosastolle, myös halvoissa liikkeissä, on vaatteet puuvillaa, silkkiä ja pellavaa.

Vierailija
16/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä polyesteri on paljon yleisempi puuvillavaatteessa kuin viskoosi. Polyesteriä on kaikki kaupan hyllyt väärällään täynnä, mielestäni viskoosia näkee harvemmin. Viskoosin nyt jotenkin vielä sietää mutta polyesteri on syvältä ja sitä ei pitäisi kenenkään joutua käyttämään. Rahallakaan ei tahdo saada 100%puuvillaa enää. Jos kerran on kustannuskysymys niin miksi ei tehdä kunnon tavaraa niille jotka on valmiita siitä maksamaan?!!

Vierailija
17/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te kuitenkaan raaskisi ostaa puuvillapaitoja, jotka maksaa sen 9,90-18€ sijaan esim. 50€.

minä ostan ja oon ostanut kalliimpiakin, kun vaan on saatavilla. Polyesteriä ei mun vaatekaapista löydy. Ei kyllä lastenkaan.

Vierailija
18/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viskoosi on aivan ihana materiaali iholla,paras t-paitamateriaali ikinä on 95% viskoosi/5% elastaani. Pitempään nämä minulla siistinä pysyvät kuin 100% puuvillaiset. En käsitä, miten saatte ne pilattua.

Vierailija
19/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka viskoosia sisältävät vaatteet pestään? Mä saan vaan ne kutistettua pari kokoa pienemmäksi ja koppuraiseksi, vaikka noudatan pesumerkintää.

http://www.hs.fi/artikkeli/Kimurantti+viskoosi/1135252759582

Vierailija
20/23 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ostan ja oon ostanut kalliimpiakin, kun vaan on saatavilla. Polyesteriä ei mun vaatekaapista löydy. Ei kyllä lastenkaan.

Jos meillä on uudesta seelannista tuodun luomupuuvillavaatteen hinta 18€, suurin osa mammoista itkeä tirauttaa, että ei voi maksaa kuin 8€ lapsen vaatteesta, eikö sais alea.