Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa päiväohjelman kanssa

Vierailija
07.12.2005 |

Miten päivät kuluvat teillä, jotka olette kotona lasten kanssa?

Jäin nyt äitiyslomalle ja vanhemmat lapset kanssani kotiin ja nyt kaipaisin jotain selkeää rytmiä päivään.

Kärsin anemiasta ja olen hirvittävän väsynyt ja tuntuu, ettei päivisin saa yhtään mitään aikaiseksi, varsinkaan, kun meillä ole ihan selkeää rytmiä. Aamupäivä menee kohtuu kivasti, kun syödään aamupala, laitan ruokaa tulemaan, mennään ulos ja sitten syödään, haetaan isoveli eskarista ja tullaan kotiin päiväunille. Mutta sen jälkeen jotenkin päivät menevät ihan hukkaan. Mitä te muut teette iltapäivisin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihteeksi voi pelata netissäkin :)

Vierailija
2/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

(oletko muuten kokeillut Kräuterbeutermikäliesaftia? Minulla auttoi nopeiten anemiaan, veriarvoni 85 keskenmenon jälkeen).

Sitten ideoita, vaikka sama ongelma täälläkin, iltapäivät ja illat ne pisimmät päivässä, varsinkin näin pimeän aikaan..

- uusi ulkoilu, eri puisto tai vaikka kävelylenkki katsomaan jotain uutta luonto/jouluikkuna/jouluseimi/meri

- kyläily

- vieraita teille, voitte syödä päivällisen yhdessä

- kokkaatte koko perhe päivällistä, siinä aina vierähtää nopeasti

- suunnittelette mitä syödää, käytte kaupassa ja kokkaatte

- askartelupäivä, teipit, liimat etc esille, teette vaikka joulukortteja

- laulupäivä, kivaa musaa soimaan, laulamaan ja tanssimaan, hoituu liikuntakin

- temppupäivä, rakenna temppurata (alitus, ylitys, hyppy jne)

- lukupäivä

Voisit tehdä vaikka lukujärjestyksen samaan tapaan kuin päiväkodeissa, maanantaisin luetaan, tiistaisin askarrellaan, keskiviikkoisen muskari, torstaisin liikutaan, perjantaisin kokataan. Suunnittele viikko aina sunnuntaisin etukäteen niin ei tarvitse väsyneenä miettiä.

Niin ja joskus hanki hoitaja lasten kanssa ulkoilemaan ja lepää itse kotona!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit siis hyvin yhden pöivön pyhittää " äitipäiväksi" , silloin leikitään yksikseen kun äiti hoitaa omia asioitaan (siis kotona kaikki, mutta omissa puuhissaan).

Ruoan vaihtelu tuo myös kivaa lisää, esim joku päivä on aina keittopäivä. Lapsetkin tykkäävät valita keittokirjoista mitä tehdään seuraavaksi.´

Ja koska olet itse väsynyt, anna lasten hyvällä omalla tunnolla katsoa telkkaria vähän normaalia enemmän, vuokraa lastenleffoja, jotka sopivat kaikille, vaikka joululeffoja.