Järkyttävä heikotus enkä pysty syödä mitään
Kahteen viikkoon en ole syönyt juuri mitään, nyt alkoi jäätävä heikotus ja meinasin oksentaa, mutta ei ollut mitään mitä oksentaa. Tää on ihan hirveetä, en vaan pysty syömään. Mikä neuvoksi? En vaan kertakaikkiaan saa MITÄÄN alas, kaikki ruoka kuvottaa.
Kommentit (10)
Masentaa tämä tilanne. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢
Ap
No juo sitten, jos et pysty syömään. Ihme valitusta. Hittoako se meille kuuluu.
Koita juoda jotain ainakin, muuta kuin vettä ja voisitko soittaa vaikka päivystykseen ja kertoa tilanteen. 
ne ehkä osaisivat  kertoa miten saat tilanteen laukeamaan jotenkin.
Tai jokin auttava puhelin? En tiedä näistä mutta älä jää yksin!
Tee jotain pillillä imettävää hedelmä juomaa blenderillä vaikkapa turkkilaista jugurttia, hedelmiä ja jotain talkkunajauhoja esim.
Tai muuten joudut letkuruokintaan sairaalaan.
Olisiko sinulla sukulaista tai tuttavaa joka voisi auttaa? Soitto diakonille? Onko alueellasi ruokajakelua?
Googlaa oman alueesi päivystysneuvonta ja soita sinne. Miksi odotit viikonloppuun? Jos tiesit kuntosi, mikset hakeutunut viikolla arkena hoitoon?
Tee vaikkapa kannullinen tai jokin muu ehkä noin 1l astia viileää vettä johon vähän suolaa + sitten hedelmäsokeria tai sokeria. Hunajaa voisi ottaa lusikalla vähän jos sitä on. Jos on sitruunaa, laita sitä sitruunamehua maun mukaan siihen veteen. Koeta juoda.
Sinä et pysty SYÖMÄÄN.
EI NIIN, ETTÄ "et pysty syödä".
Esimerkkejä:
Minä en pystykään tulemaan ajoissa, anteeksi!
Emme me nyt pysty saamaan tämä kuntoon itse.
Laitat ruokaa suuhun, pureskelet ja nielet. Yksinkertaista. Jätä mieli ja ajatukset pois siitä touhusta. Ota mielesi hallintaasi. Kuuntele vaikka jotain ihan huippua musiikkia samalla harhautukseksi. Aurinko paistaa. Ympärillä on paljon kaunista. Voit itse valita, nautitko siitä ja ruuasta, vai haluatko nykytilasi jatkuvan. Sinä päätät.
Soita maanantaiaamuna terveysasemalle.