Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuljetat lapsesi autolla kouluun?

Vierailija
29.01.2013 |

Mikä muoti-ilmiä tämä lasten kuljettaminen autolla kouluun on?

Kyllähän lapset ovat ennenkin osanneet itse kävellä sinne 1.luokalta lähtien.

Eli selventäkää siis, miksi normaali, kävelykykyinen lapsi pitää kuljettaa autolla sinne kouluun?

(enkä tarkoita nyt tapauksia, joiden ala-aste ikäisillä lapsilla on 5km kouluun).

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin miehen, koska toinen hoitaisi aamun ja toinen iltapäivän. Minua siis haukuttiin patalaiskaksi kun en koululaisen ja nelivuotiaan kanssa kävele tuolla hangessa kahden kilometrin matkaa kouluun ja päiväkotiin, ja sitten takaisin hakemaan autoani menemään ihan oikeasti todella vaativaan ja kuluttavaan työhöni johon ei todellakaan riitä 8 tuntia päivässä. Miehelläni sama juttu.

Olisiko se ihan vakavissaan teidän mielestänne se miten tämä asia pitäisi teidän mielestänne hoitaa, ja että minä olen patalaiska kun en sitä tee? Onko myös mieheni patalaiska kun ei tee samaa, vai koskeeko tämä vaatimus vain naisia siksi että teillä itsellänne ei ole vaativaa työtä?

No kuinka moni saattaa lapsensa KÄVELLEN kouluun? Sehän on paras ja ekologisin tapa, saa molemmat liikuntaa, äippä voi kantaa luistimet ja on turvallista. Tietty joutuu heräämään ja lähtemään aikaisemmin mutta äkkiähän sitä kipaisee takaisin kotiin hakemaan auton tai nappaa lähimmän bussin. Kun ala-asteen koulumatka usealla kuitenkin on se alle 1km.

Vierailija
62/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuinka moni saattaa lapsensa KÄVELLEN kouluun? Sehän on paras ja ekologisin tapa, saa molemmat liikuntaa, äippä voi kantaa luistimet ja on turvallista. Tietty joutuu heräämään ja lähtemään aikaisemmin mutta äkkiähän sitä kipaisee takaisin kotiin hakemaan auton tai nappaa lähimmän bussin. Kun ala-asteen koulumatka usealla kuitenkin on se alle 1km.

terv. 53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehtori sanoi mielestäni viisaasti, että Suomessa lapsia ei tarvitse kuljettaa kouluun - paitsi tietysti ne, joilla on koulukyytiin oikeuttava, pitkä koulumatka.

Lieviä tekosyitä nuo, ettei viitsi laittaa kävelemään niin ja niin aikaisin aamulla... muksut ajoissa nukkumaan illalla, niin kyllä jaksaa! Asennekysymyksiä nämä. Patalaiskoja vanhempia, sanon minä.

Puhut kakkaa. Pääkaupunkiseudulla lähes kaikissa tuttujeni kouluissa nimenomaan toivotaan, etttei ekaluokkalaisia laitettaisi kävelemään, koska hyvin harva ekaluokkalainen on valmis liikenteeseen.

Laiska olet itse, kun et viitsi pitää pikkuisestasi huolta. Taisit olla kuitenkin provo ;-)

T. Se toinen turvallisuuden takia kuskaava

(autoni ei maasturi vaan pikkuinen Pösö)

Vierailija
64/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin stadissa etäisyys ala-asteelle 65% alle 1km, 85% 1-2km. Ja luvut olisi vielä pienemmät jos osa ei tietoisesti veisi kauemmaksi, ruotsinkielisten kauemmaksi kuskaus on yleisin syy pitkään koulumatkaan, mikä ymmärrettävää.

Vierailija
65/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin stadissa etäisyys ala-asteelle 65% alle 1km, 85% 1-2km. Ja luvut olisi vielä pienemmät jos osa ei tietoisesti veisi kauemmaksi, ruotsinkielisten kauemmaksi kuskaus on yleisin syy pitkään koulumatkaan, mikä ymmärrettävää.

Jos jopa viidennes valitsee lapselleen muun kuin lähikoulun (siis jo alakoulun ekalle), niin tuo laskelmasi ei voi pitää paikkaansa.

http://yle.fi/uutiset/lahikouluilla_monta_kilpailijaa_helsingissa/64368…

Ja kun ottaa huomioon, että kaupunki ei kuskaa noita vapaaehtoisesti etäällä sijaitsevan koulun valitsijoita, niin...

Vierailija
66/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hel.fi/static/ksv/lapset_ja_nuoret/Pdf/koulumatkat.pdf

Mutta tuosta näkee että koulujen shoppailu ja Gurling-vanhemmuus ;) on noussut suureen suosioon tänä aikana.

Vierailija
67/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäsosa ekaluokkalaisista kouluun henkilöautolla v.2004?

Nyt lapsen koulussa 1-2 luokan oppilaista varmaan alle neljäsosa tulee muulla kuin henkilöautolla. Koulu on rauhallisella paikalla, etäisyydet lyhyitä, nopeusrajoitus koulun lähellä 30.

Kyllä kyseessä on henkilöautojen määrän lisääntyminen ja lasten turvallisuudesta huolehtimisen lisääntyminen. Varmasti kuskaaminen osalle lapsista aiheellista mutta osassa tarpeetonta rundausta. Ihmeellinen asia kiistellä.

Vierailija
68/68 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mita tekemista toppatakilla on taman asian kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän