Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten muut alkuraskauden KUVOTUKSESTA kärsivät pärjäilette?

Vierailija
28.01.2013 |

En oksentele, mutta kuvotus on jotain ihan kamalaa.. kun kaikki tuoksut, maut, inhottaa ja tekee pahan olon. Kaupassa käyntikin oli hankalaa, kun kaikki tuoksut on sekaisin ja alkaa tehdä pahaa.

Päivällä iski hirveä himo "mössöpitsaan", söin sen itseasiassa hyvällä ruokahalulla nälkääni, mutta hetken päästä se inhotti ihan samanlailla kuin muutkin. Spearmint-purkka on yksi pahimpia makuja tällä hetkellä, hernekeitto toinen :(

Mikähän helpottaisi tätä kuvotusta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta parin viikon kuvotuksen jalkeen tajusin etta en kuitenkaan oksenna (enka edes melkein). Oli vaan se kuvotus, aamusta iltaan, varsinkin iltaisin. Eli yritin olla ajattelematta sita, ja olin myos jostain lukenut etta mita enemman on huono olo, sita enemman raskaushormoneja = keskenmenon vaara on pienempi. En tieda oliko tuossa edes totuuden siementa tosin... mut kolme raskautta oli, eika yhtaan keskenmenoa, ja kuvotus oli sama kaikilla kolmella kerralla, noin viikkoon 11-12 asti.

Vierailija
2/14 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 10 just alkanut.

Syön edelleen järkyttävän määrän appelsiineja päivässä. Nyt olen huomannut, että myös paprika on ihanan raikasta ja salaattiin laitan sitä paljon.

Joinakin päivinä menee paljon paremmin ja joinakin sitten istun vessan lattialla ja yökkäilen. Koskaan en ole kuitenkaan oksentanut. Se tunne, että joinakin päivinä alkaa jo helpottaa on saanut jaksamaan. Monennella viikolla olet? Ystäväni kertoi, että rv 8 on monelle musta viikko, silloin pahoinvointi on pahimmillaan ja juuri sellaista se minullekkin oli. Mutta, siitä ei pitäisi olla pitkä matka parempaan oloon.

Paljon voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehujäät =)

Lipsi päärynä oli ihan ykkönen....

Vierailija
4/14 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, ja ensi viikko vielä työharjoittelua, mitenkähän pärjään kuvotukseni kanssa siellä...

ap

Vierailija
5/14 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljässä raskaudessa joka kerta pahoinvointia vähintään viikoille 16, kahdessa(poikaraskaudet) yli puolenvälin. Ja siis reilua oksentelua, viimeisessä raskaudessa elimistön kuivumiseen saakka. :( Joten sinnillä vaan, kyllä se aikanaan loppuu! :)

Vierailija
6/14 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koittaa vaan pärjäillä kuvotuksensa kanssa.

Vierailija
7/14 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt viikkoja 11+ ja alkaa vähän helpottamaan. Tosin esim. eilen aamulla luulin olin hyväksi ja marssin keittiöön tekemään lapsille aamiaista. Jääkaappi auki ja sieltähän se kuvotus ja yökkäily palasivat kivasti.

Vähän auttaa se, että syön nopsaan heräämisen jälkeen banaanin tai jonkun muun hedelmän. Smurffilimu toimii myös.

Mutta, vaikka olo tuntuisi hyvältä ja pääsisin liikkeelle niin paha olo voi iskeä missä vain. Kuten aamulla autossa, jossa piti pyytää poikaa äkkiä penkomaan joku pussi esille mihin oksentaa. Blah. Sehän tietty on ero tässä oksentamisessa sairastamiseen, että ruoka ja juoma imeytyvät aika nopsaan masusta eikä oksennukset ole siten samanlaisia monen litran (vähän liioiteltuna) laattoja :D

Vierailija
8/14 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua auttoi tikkarit. Eli koko ajan tikkari suussa. Ei hyvää hampaille mutta pese hampaita sit myös usein.

Vierailija
9/14 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa neljäs raskaus ja iloitsen siitä ettei minua vaivaa aikaisempien raskauksien tavoin jokapäiväinen päänsärky. Tämä kuvotus ei vaikuta niin paljon elämään kuin jatkuva hedari.

Lasi mustikkakeittoa on mulla vähän helpottanut oloa.

Vierailija
10/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, aloin googlettamaan raskausajan pahoinvoinnista ja löysin näemmä oman vanhan ketjuni :D Well, jälleen samassa tilanteessa ja viikkojakin kutakuinkin samanverran... kaikki kuvottaa... jos syö makeaa, jää ällö maku suuhun pitkäksi aikaa. Jo pelkkä kahvinkeittimen näkeminen saa aikaa kuvotusta :F 

Muita joita kuvottaa?

ap

Vierailija
11/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla auttoi turkinpippurien imeskely.Ja raskauspahoinvointi oli tosi pahaa,oksentelua,sietämätöntä kuvotusta yms.viikkokaupalla.Mutta siis ehdottomasti paras lievittäjä oli turkkarit säännöllisesti omeskeltynä.Melkein mitän muuta en sitten pystynytkään syömään.

Vierailija
12/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa oksensin puoleen väliin joka aamu, mutta se pahoinvointi loppui aina oksentamisen jälkeen. Tokassa mua kanssa vain kuvotti jatkuvasti. Mua auttoi säännöllinen syöminen, mutta ei liikaa kerralla, koska siitäkin tuli paha olo.

Kummassakin raskaudessa sain sisu-pastilleista apua, jos paha olo iski esim. junassa kesken työmatkan tms. paikassa. Kummallakin kerralla mua oksetti mintun makuinen hammastahna, joten siirryin käyttämään lakritsin makuista yotuelia.

Vierailija
13/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta mikään. Olo on helvetillinen. Koko ajan.

Vierailija
14/14 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten jos on oikein paha olo, niin siihen on olemassa ihan lääkitys. Neuvolasta sain Stemeltiniä, mutta se ei auttanut tarpeeksi. Naistentautien osastolta sain Zofrania. On tehokas. Menkää tiputukseen ajoissa, reilu nesteytyskin auttaa, jos ei saa juotua ja syötyä. Ja suolaa pitäisi saada tarpeeksi, jos suolat ovat alhaiset, se aiheuttaa jo itsessään oksentelua. Nimim. Kolmas kierros menossa tätä jäätävää pahoinvointia