Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei osaa hoitaa raha-asioita.

Vierailija
28.01.2013 |

Meillä on laskuja jo rästissä muutama, mutta tilanne on kuitenkin ihan hyvä. Nämäkin aiheutuneet miehen tyhmyydestä. Elämme hänen palkallaan ja minä elän tuilla, hoidan lapsia kotona.

Meillä on yhteiset rahat, ja saan käyttää niitä ihan vapaasti, mutta joka kuukausi kun laskut on maksettu ja katson että rahaa jäi mukavasti että saa ostettua ruuat ja pärjää kuukauden hyvin. Sitten yhtäkkiä rahoja aina menee johonkin, hän nostaa tililtä, mutta kun kysyn niin ei osaa sanoa mihin menee ja niitä ei kuitenkaan enää lompakossakaan ole. Ja sitten suurin ongelma on että hän ostaa tavaroita itselleen, harrastukseen liittyen, en kerrro tarkemmin ettei kukaan tunnista mutta ne hankinnat maksavat 100-800 euroa. Näitä ei ole joka kuukausi mutta meillä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen. Ja nämä ostokset tekee minulta salaa ja jos mainitsen asiasta niin suuttuu ja sanoo että kyllä me pärjätään. Mutta ei, aina mennnään miinukselle ja laskuja jää lisää rästiin. Itse yritän säästää ja en käytäkään rahaa kuin ruokaan ja joihinkin menoihin, tiedän kuitenkin että jotta tästä selvitään täytyy elää tiukasti. Miten kuitenkaan koskaan voin parantaa asiaa jos mieheni ei yritä ja ostaa minutla salaa? Tiedän että jos hänellä ei olisi käyttöoikeutta rahoihin vaan minä määräisin ja antaisin hänelle tarpeen mukaan niin meillä menisi paremmin, mutta eipä niin voi tehdä eikä palkka ole minun joten en voi päättää. Meillä on kaksi pientä lasta ja se että joudun stressaamaan joka päivä rahasta ja taistelemaan laskujen kanssa ei tee hyvää meidän perheelle. Minä olen ihan poikki tähän tilanteeseen. Ja jos mieheni suostuisi myymään kaikki mikä liittyy hänen harrastukseen niin niistä saisi 5000-8000 euroa rahaa. Silloin selvittäisi ja jäätäisiin plussalle reilusti, mutta ei suostu siihen vaikka on meidän perheestä ja lapsista kyse. Vuokra on rästissä ja kerran jo melkein saatu häätö. Mitä minä teen, auttakaa!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tänään kotiin uusien cd levyjen kanssa. Oli tilannut ne ja sinne meni 40 euroa. Onneksi rahaa nyt on vielä ruokaan yms, mutta se olisi ollut tarpeen. Sanoi että minä saan sitten saman summan omiin ostoksiin kun palkka tulee, mutta en tiedä raaskinko käyttää kun tiedän että sekin olisi hyvä käyttää ruokaan tai bensaan. Mies ei näin ajattele, itse en halua tuhlata turhaan ennen kun tilanne on plussan puolella.

Ap

Vierailija
42/50 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies suhtautuu jos yrität keskustella asiasta hänen kanssaan? Suuttuuko heti vai onko itsekin sitä mieltä että säästää pitäisi?

Mä tekisin niin että perustaisin vielä yhden tilin jolle laitettais x määrä rahaa joka riittäisi ruokaan ja laskuihin ja mies saisi loput omat rahat käyttöönsä. Esim. laskette että molemmilta tietty prosentti tuloista laitetaan sille ruoka/laskutilille ja sitten muut rahat saa käyttää kuinka kumpikin haluaa.

Vierailija
44/50 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan ensi kuussa ukiltani ennakkoperintöä 2000euroa. En aio kertoa miehelle rahoista mitään jotta on sitten pahan päivän varalle. Mutta nyt kuitenkin olisi varaa ostaa se uusi astianpesukone mitä olen pitkään odottanut, mutta miten selitän sitten miehelleni mistä ne rahat siihen olen yhtäkkiä saanut? Vai jätänkö ostamatta ja säästän kaiken.

Ap

Vierailija
45/50 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/50 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sait vaikka lainaksi rahaa pesukoneeseen jonka sinun pitää maksaa takaisin kun rahatilanteenne on parempi?

Vierailija
47/50 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeämpi TEIDÄN tilanteessanne. Uusi astianpesukone vai laittaa rahat jemmaan, kunnes oikeasti niitä tarvitset? Ja ihan vinkkinä, avaa uusi tili josta et kerro miehellesi mitään.

Vierailija
48/50 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa vuokra heti, kun palkka tulee tilille. Ja muut laskut kanssa. Ei niiden pakollisten juttujen maksua kannata lykätä sinne asti, ettei enää ole rahaa. Totta kai ne maksetaan heti, kun rahaa on!

Joten maksetaan aina puolet ja puolet niin jää sit molemmista tileistä ruokaan rahat, mutta kun mies saattaa käydä nappaa osan rahoista jo omiin ostoksiin ja sit mietin että maksanko vuokran vai laskut jotka menossa perintään.

Juttelin eilen miehen kanssa ja aikoo myydä yhden musiikkiin liittyvän juttunsa, siitä saa jo 1000 euroa, alku kai sekin. Ja sitten kun palkka tulee niin uusi keskustelu. Ja kun miehen palkka vaihtelee, joskus voi olla tosi hyvä ja joskus vähän huonompi joten se pitää katsoa tilanteen mukaan, mutta itse hän ei sitä ymmärrä vaan tuhlaa alkukuun "ylimääräiset" rahat ja sitten puolessa välissä kuuta saaattaa tulla pienempi palkka joten ei riitä kaikkeen mihin pitäis.

Ap

ap vaikutat yhtä daijulta kuin miehesi. Olet saanut monta hyvää vinkkiä ja ehdotusta, sinä vastaat kaikkeen johdonmukaisesti ei käy, mutku jne. Syystä tai toisesta.

Lakkaa pillittämästä ja laita se ukkosi ruotuun, tai lähde menemään.

Vierailija
49/50 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloittamaan omillasi ilman miestäsi, jos siitä haaveilet.

Tai voit ostaa pesukoneen ja sanoa miehellesi, että sait sen verran rahaa käyttöösi. Loput jemmaan, sellaiselle tilille, johon miehelläsi ei ole käyttöoikeutta.

Vierailija
50/50 |
21.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Tilanne on todella paha , että laskujen maksu jää harteillesi ja voimasi alkaa olla vähissä Voit Silloin Hakeutua Sosiaalityöntekijän puole en, että Jos hänelle voidaan hommata Edunvalvoja , mutta siitä pitää olla Hänen Suostumus.Ja Itsesi suostumus nuo oli ainoita keinoja , jotka työni puolesta tulee miele n.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän