Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mes ärsyttää ja kovasti! Ehdotti, että muutettaisiin pienempään

Vierailija
27.01.2013 |

ja säästettäisiin rahaa omakotitaloa ja maailmanympärysmatkaa varten. Meitä on äiti, isä, 12v tyttö, 10 v poika 7v tyttö ja 1,5v tyttö. Tällä hetkellä asutaan 5h + keittiö asunnossa.

Kinusi siis pitkään, että jos asuu pidemmän aikaa kaksiossa, niin rahaa säästyy ja voidaan todellakin säästää rahaa.

Sanoin miehelle, että meidän kannatta koettaa ensin tässä isommassa asunnossa. Nyt on asuttu 2 viikkoa vain 2 huoneessa ja keittiössä ja varsinkin miehellä on pinna kiristynyt. Ei ole koskaan sietänyt epäjärjestystä ja yllätys, yllätys, kun kuuden hengen tavarat eivät kunnolla mahdu näihin huoneisiin. Lisäksi kun ottaa huomioon, että kaikkia tavaroita ei todellakaan ole edes mahdutettu näihin huoneisiin, vaan säilytetään niissä käyttämättömissä huoneissa, niin katastrofin aineksethan on ilmassa.

Mies ärjyy ja valittaa, kun lapset jättävät tavaroitaan hujan hajan (lue pitää reppujaan eteisessä, kun muualla ei ole tilaa), käskee lapset pois olohuoneesta tekemästä läksyjään (lasten sängyt olohuoneessa) jne. Kieltää lapsia kutsumasta kavereita kylään, kun tulee melua.

Olen kysellyt, että mitä mieltä hän on kokeilusta, niin hän vain murjosttaa ja sanoo, että ei sitä vielä tiedä. (Tarkoitus olisi jatkaa kokeilua vielä 4 viikkoa.)

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku paikka harrastusvälineille toki.

Mutta ei se tarkoita minulle vielä KRÄÄSÄÄ jokapaikassa. Mun pöytä jossa on tämä tietokone sisältää heti krääsää ja kun katson ympärilleni niin näen paljon tavaraa jota ei oikeasti tarvitse!

Pieno on ihan jees pitää. Tai voihan sen tunkea vaikka varastoon tai sysätä vaikka mummolaan vuodeksi?

Mutta jos oikeasti tahdotte SÄÄSTÄÄ niin kyllä minäkin muuttaisin reilusti pienempään ja säätäisin heti asumisessa satasia per kuukausi.

14

Vierailija
22/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järjetöntä antaa kaikille lapsille oma huone. Mitä seuraavaksi? Omat telkkarit, tietokoneet, mopot jne?

niin järjetöntä? Meillä lapsilla (kaksi teiniä ja yksi ekaluokkalainen) on omat huoneet ja omat tietokoneet - miksi ei olisi?

Koska ne on lapsia. Niille ie pidä antaa liikaa asioita. Koska sitten niistä kasvaa sellaisia mitä nykyään on suurin osa nuorista. Kaikki pitäisi saada. Sitten ollaan ihmeissään kun sama elintaso ei olekaan enää kun joutuu muuttamaan omilleen.

Kulutushyödykkeet eivät ole hyödyllisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedätätkö sä meitä nyt ihan täysillä?

Ai eikö isossa omistusasunnossa ole mielestäsi kovempi hinta, lainalla suurempi korkomeno ja isompi vastike. Sitä paitsi tavoitteen vinkkelistä lainanlyhennyksetkin menevät hukkaan, jos asuntoa ei pääse realisoimaan, kun matkan aika koittaa.

Vierailija
24/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin soitellaan?

Ap:han sanoi myös, että heillä ei ole paljoa krääsää. Jos teillä on, niin muistahan se ei kerro.

Myös säästäminen ihan säästämisen vuoksi on ihan älytöntä. Ap:n mieshän haluaa säästää maailmanympärysmatkaa varten. Luulisi, että jokapäivänen eläminen tuo suuremman nautinnon lapsiperheessä.

Mutta ei se tarkoita minulle vielä KRÄÄSÄÄ jokapaikassa. Mun pöytä jossa on tämä tietokone sisältää heti krääsää ja kun katson ympärilleni niin näen paljon tavaraa jota ei oikeasti tarvitse!

Pieno on ihan jees pitää. Tai voihan sen tunkea vaikka varastoon tai sysätä vaikka mummolaan vuodeksi?

Mutta jos oikeasti tahdotte SÄÄSTÄÄ niin kyllä minäkin muuttaisin reilusti pienempään ja säätäisin heti asumisessa satasia per kuukausi.

14

Vierailija
25/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kaksioon mahtuu

että oli kyse kaksiosta. Noin teoriassahan kuusi sopii hyvin kaksioon: olkkariin aikuisten parisänky ja makkariin kaksi kerrossänkyä. Mutta siis vain teoriassa.

Asunto ei ole leikkipaikka eikä harrastuspaikka. Muualla harrastetaan

sä voisit muuttaa asumaan vaikka perseesees, hyvinhän sinne mahtuisit, se on varmaan aika iso. Ei, kuusi ihmistä kaksioon ei todellakaan mahdu hyvin, jos noudatetaan edes vähäisiä länsimaisia elämäntapoja. Toki afrikkalaiseen savimajaan mahtuu kymmenen onnellista, mutta ne ei nyt liity tähän. Joten oo sä nyt vaan hiljaa. Terv. Ei ap

Raha ei tarkoita sitä että pitäisi olla enemmän kaikkea. Kukaan lapsi ei travitse omaa huonetta.

Suomessa on vuosikymmeniä asuttu niin että lapset asuu samassa huoneessa.

Ei ihme että Suomalaiset valittavat taloudellisia ongelmia kun asuvat kuin rikkaat. Ihminen joka ostaa asunnon jossa jokaisella lapsella on oma huone, ei voi tulla valittamaan hintojen noususta tai veroista. Itse elää aivan liian väljästi

Vierailija
26/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo.

Vierailija
27/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin soitellaan? Ap:han sanoi myös, että heillä ei ole paljoa krääsää. Jos teillä on, niin muistahan se ei kerro. Myös säästäminen ihan säästämisen vuoksi on ihan älytöntä. Ap:n mieshän haluaa säästää maailmanympärysmatkaa varten. Luulisi, että jokapäivänen eläminen tuo suuremman nautinnon lapsiperheessä.

Ja joku paikka harrastusvälineille toki. Mutta ei se tarkoita minulle vielä KRÄÄSÄÄ jokapaikassa. Mun pöytä jossa on tämä tietokone sisältää heti krääsää ja kun katson ympärilleni niin näen paljon tavaraa jota ei oikeasti tarvitse! Pieno on ihan jees pitää. Tai voihan sen tunkea vaikka varastoon tai sysätä vaikka mummolaan vuodeksi? Mutta jos oikeasti tahdotte SÄÄSTÄÄ niin kyllä minäkin muuttaisin reilusti pienempään ja säätäisin heti asumisessa satasia per kuukausi. 14

Sitten ei tarvitse valittaa jos joutuu työttömäksi tai tulee yllättäviä remontteja jne.

Suomalaisten pitäisi oppia elämään niukemmin. Sitten kitistään että jäi työttömäksi ja nyt ei ole varaa maksaa laskuja tai että auto hajosi eikä ole varaa korjata sitä.

Säästäkää niin teillä on sitten rahaa kun sitä oikeasti tarvitaan.

Vierailija
28/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin soitellaan? Ap:han sanoi myös, että heillä ei ole paljoa krääsää. Jos teillä on, niin muistahan se ei kerro. Myös säästäminen ihan säästämisen vuoksi on ihan älytöntä. Ap:n mieshän haluaa säästää maailmanympärysmatkaa varten. Luulisi, että jokapäivänen eläminen tuo suuremman nautinnon lapsiperheessä.

Ja joku paikka harrastusvälineille toki. Mutta ei se tarkoita minulle vielä KRÄÄSÄÄ jokapaikassa. Mun pöytä jossa on tämä tietokone sisältää heti krääsää ja kun katson ympärilleni niin näen paljon tavaraa jota ei oikeasti tarvitse! Pieno on ihan jees pitää. Tai voihan sen tunkea vaikka varastoon tai sysätä vaikka mummolaan vuodeksi? Mutta jos oikeasti tahdotte SÄÄSTÄÄ niin kyllä minäkin muuttaisin reilusti pienempään ja säätäisin heti asumisessa satasia per kuukausi. 14

Vierailija
29/113 |
27.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 2-3h yhteensä? Lisäksi tietysti me vanhemmat myös. Mummola meillä on 700km päässä. Mukava matka soittoharjoituksiin päivittäin.

Meillä ei ole edes mitään suurempaa tarvetta säästää. Mies vain haluaisi pästä sinne pitkälle matkalle jo 45-vuotiaana. Aiemmin on suunniteltu, että lähdetään sinne, sinä vuonna kun täytetään 50v.

ap

14

Vierailija
30/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllähän kaksiossakin voisi hetken asua jos pointti on muuttaa kohta ok- taloon kuitenkin. Miksi ei? Että maksaa 5 h + keittiö tilasta? Aluekin kannattaa katsoa ettei maksa alueestakin ylimääräistä. Turhaa tavaraa kannattaa aina karsia. Meillä on 5 lasta ja käytössä 2 makkaria. Yksi on remontissa nyt mutta jokainen lapsi ei omaa huonetta tarvitse. Meillä kaikki lapset mahtuisi yhteenkin isoon makkariin ja voisin olla olkkarissa jos tarve olisi säästää. Roinaa vaan pois ja muutatte pienempään!

Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.

Meillä ja kaikilla perheillä mitä minä tunnen saunotaan yhdessä (alasti) ja tehdään kaikkea muutakin niin paljon että ei lapsia haittaa toinen sukupuoli. Varsinkaan sisarukset.

Vierailija
31/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 2-3h yhteensä? Lisäksi tietysti me vanhemmat myös. Mummola meillä on 700km päässä. Mukava matka soittoharjoituksiin päivittäin. Meillä ei ole edes mitään suurempaa tarvetta säästää. Mies vain haluaisi pästä sinne pitkälle matkalle jo 45-vuotiaana. Aiemmin on suunniteltu, että lähdetään sinne, sinä vuonna kun täytetään 50v. ap

Kannattaa lähteä mahdollisimman nuorena. Jaksaa paljon paremmin

Vierailija
32/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on lapsia. Niille ie pidä antaa liikaa asioita. Koska sitten niistä kasvaa sellaisia mitä nykyään on suurin osa nuorista. Kaikki pitäisi saada. Sitten ollaan ihmeissään kun sama elintaso ei olekaan enää kun joutuu muuttamaan omilleen.

Meillä oli kaikilla lapsilla omat huoneet, omia harrastuksia, omia välineitä - ja yhtään en ollut ihmeissäni, kun niitä kaikkia ei sitten ollutkaan kun kotoa pois muutin. Eikä äiti todellakaan maksanut kaikkea, vaan ihan itse opintojen ohella tehtiin töitä että pystyi harrastamaan ja matkustamaan.

Ja katsos - kun opiskelee, niin sitten pääsee töihin ja siitä työnteosta maksetaan palkkaa. Sitten voi ostaa itse oman kodin ja kun saa lapsia, niin sillä rahalla voi ostaa niille vaikkapa harrastusvälineitä.

Vierailija
33/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheen kanssa? Silloinhan sitä säästöä tulisi vielä enemmän?

On eri asia Säästää pahan päivän varalle, kuin että kitsastelee kaikessa.

Lisäksi ihmettelen laskupäätäsi: Ap:n perheessä on 4 lasta. Jos yksi huone on olohuone ja vanhemmilla makkari, niin kaikilla lapsilla ei voi mitenkään olla sitä omaa huonetta.

Hyvin kaksioon mahtuu

että oli kyse kaksiosta. Noin teoriassahan kuusi sopii hyvin kaksioon: olkkariin aikuisten parisänky ja makkariin kaksi kerrossänkyä. Mutta siis vain teoriassa.

sä voisit muuttaa asumaan vaikka perseesees, hyvinhän sinne mahtuisit, se on varmaan aika iso. Ei, kuusi ihmistä kaksioon ei todellakaan mahdu hyvin, jos noudatetaan edes vähäisiä länsimaisia elämäntapoja. Toki afrikkalaiseen savimajaan mahtuu kymmenen onnellista, mutta ne ei nyt liity tähän. Joten oo sä nyt vaan hiljaa. Terv. Ei ap

Raha ei tarkoita sitä että pitäisi olla enemmän kaikkea. Kukaan lapsi ei travitse omaa huonetta.

Ei ihme että Suomalaiset valittavat taloudellisia ongelmia kun asuvat kuin rikkaat. Ihminen joka ostaa asunnon jossa jokaisella lapsella on oma huone, ei voi tulla valittamaan hintojen noususta tai veroista. Itse elää aivan liian väljästi

Vierailija
34/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ei ole mitenkään kivaa nukkua yökylässä paikassa, jossa on eri sukupuolia samassa huoneessa. Teillä tietysti ihan normaalia, nudisteja kun olette. Yleensä normaaleissa perheissä teini-ikäiset eri sukupuolta olevat eivät myöskään nykyisin sauno yhdessä.

Mutta kyllähän kaksiossakin voisi hetken asua jos pointti on muuttaa kohta ok- taloon kuitenkin. Miksi ei? Että maksaa 5 h + keittiö tilasta? Aluekin kannattaa katsoa ettei maksa alueestakin ylimääräistä. Turhaa tavaraa kannattaa aina karsia. Meillä on 5 lasta ja käytössä 2 makkaria. Yksi on remontissa nyt mutta jokainen lapsi ei omaa huonetta tarvitse. Meillä kaikki lapset mahtuisi yhteenkin isoon makkariin ja voisin olla olkkarissa jos tarve olisi säästää. Roinaa vaan pois ja muutatte pienempään!

Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä.

Meillä ja kaikilla perheillä mitä minä tunnen saunotaan yhdessä (alasti) ja tehdään kaikkea muutakin niin paljon että ei lapsia haittaa toinen sukupuoli. Varsinkaan sisarukset.

Vierailija
35/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti muutin soluasuntoon päästessäni opiskelemaan. Omassa soluhuoneessa punkkasi vuoden verran sisareni, joka ei saanut omaa asuntoa.

Normaaleissa perheissä osataan kasvattaa lapset haluamaan itsenäisyyttä ja aloittamaan oma elämänsä niukemmin kuin lapsuuden perheessä on totuttu.

On järjetöntä antaa kaikille lapsille oma huone. Mitä seuraavaksi? Omat telkkarit, tietokoneet, mopot jne?

niin järjetöntä? Meillä lapsilla (kaksi teiniä ja yksi ekaluokkalainen) on omat huoneet ja omat tietokoneet - miksi ei olisi?

Kulutushyödykkeet eivät ole hyödyllisiä.

Vierailija
36/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piAno!!!!

Vierailija
37/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ilmiselvästi jaksaa, jos ap:n mies on jo kahden viikon kokeilun jälkeen äreä.

vähintään 2-3h yhteensä? Lisäksi tietysti me vanhemmat myös. Mummola meillä on 700km päässä. Mukava matka soittoharjoituksiin päivittäin. Meillä ei ole edes mitään suurempaa tarvetta säästää. Mies vain haluaisi pästä sinne pitkälle matkalle jo 45-vuotiaana. Aiemmin on suunniteltu, että lähdetään sinne, sinä vuonna kun täytetään 50v. ap

Kannattaa lähteä mahdollisimman nuorena. Jaksaa paljon paremmin

Vierailija
38/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästämisestä jankkaavalle!

Kerro meille, että mitä mieltä lapset siitä lopulta on.

perheen kanssa? Silloinhan sitä säästöä tulisi vielä enemmän?

On eri asia Säästää pahan päivän varalle, kuin että kitsastelee kaikessa.

Lisäksi ihmettelen laskupäätäsi: Ap:n perheessä on 4 lasta. Jos yksi huone on olohuone ja vanhemmilla makkari, niin kaikilla lapsilla ei voi mitenkään olla sitä omaa huonetta.

Hyvin kaksioon mahtuu

Vierailija
39/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä ei ole mitenkään kivaa nukkua yökylässä paikassa, jossa on eri sukupuolia samassa huoneessa. Teillä tietysti ihan normaalia, nudisteja kun olette. Yleensä normaaleissa perheissä teini-ikäiset eri sukupuolta olevat eivät myöskään nykyisin sauno yhdessä.

Sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Meillä ja kaikilla perheillä mitä minä tunnen saunotaan yhdessä (alasti) ja tehdään kaikkea muutakin niin paljon että ei lapsia haittaa toinen sukupuoli. Varsinkaan sisarukset.

Suomessa on aina saunottu koko perhe yhdessä. Ainoastaan surkealla itsetunnolla varustetut ihmiset ei sitä tee.

Vierailija
40/113 |
28.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästämisestä jankkaavalle! Kerro meille, että mitä mieltä lapset siitä lopulta on.

perheen kanssa? Silloinhan sitä säästöä tulisi vielä enemmän? On eri asia Säästää pahan päivän varalle, kuin että kitsastelee kaikessa. Lisäksi ihmettelen laskupäätäsi: Ap:n perheessä on 4 lasta. Jos yksi huone on olohuone ja vanhemmilla makkari, niin kaikilla lapsilla ei voi mitenkään olla sitä omaa huonetta.

Hyvin kaksioon mahtuu

Raha ei tarkoita sitä että pitäisi olla enemmän kaikkea. Kukaan lapsi ei travitse omaa huonetta. Suomessa on vuosikymmeniä asuttu niin että lapset asuu samassa huoneessa. Ei ihme että Suomalaiset valittavat taloudellisia ongelmia kun asuvat kuin rikkaat. Ihminen joka ostaa asunnon jossa jokaisella lapsella on oma huone, ei voi tulla valittamaan hintojen noususta tai veroista. Itse elää aivan liian väljästi

Mutta on meillä lapsiakin enemmän. Olisi meillä varaa asua paljon isommassa mutta ei siinä ole järkeä. Lapset ei ole koskaan valittanut.

Koti ei ole leikkipaikka. Jos haluaa urheilla sitä tehdään ulkona/tai salilla. Jos haluaa jotain muuta harrastaa niin sitä varten on omat paikat.