labbis vai kultainen noutaja
Kommentit (45)
Tässäpä kouluttajan mallisuoritus miten koirasta saadaan vihainen... joo, tosiaan TULI vihaiseksi.
tehnyt hyvin vajavaisilla tiedoilla täysin väärän päätelmän.
Eipä muuta, jatkakaa jeesusteluanne. :D
Kuules Jeesus, ei ole mitään syytä miksi koiran pitäisi päästä rähisemään yhtään kenellekään yhtään missään. Lauman pomo pitää puolia eikä mikään koira. Mitä siistiä siinä nyt on että koira rähisee? Miksi on hauskaa pelotella muita omalla koirallaan?
Kuules Jeesus, ei ole mitään syytä miksi koiran pitäisi päästä rähisemään yhtään kenellekään yhtään missään. Lauman pomo pitää puolia eikä mikään koira. Mitä siistiä siinä nyt on että koira rähisee? Miksi on hauskaa pelotella muita omalla koirallaan?
vastataan nyt vielä.
Oli vaan niin hauska katsella kun vielä äsken kymmenpäinen nuorisojoukko nousuhumalassaan mölysi mutta kun 40-kiloinen koira vilautti hampaitaan niin sitten oltiinkin niin nöyrää poikaa ja tyttöä.
Ilman koiraa en olisi uskaltanut siitä ohi edes kävellä.
Näkivätpähän teinit kuka määrää -eivät ainakaan he.
Ja mitä koiran vihaisuuteen tulee, se ihan itse nosti säkäkarvansa pystyyn ja pyrki örveltävän joukon keskelle.
Ja kaiken kaikkiaan vastaava tilanne toistui ehkä kolme kertaa niiden seitsemän vuoden aikana kun koira meillä oli, että kovin yleistä tuo hupi ei ollut.
Ja vastaan tullut neekerijoukko sai saman kohtelun -koira luki laumanjohtajansa ajatukset.
Kun vastaan tuli kunnon ihmisiä tai lauma lapsia niin sitten heittäydyttiin maahan kerjäämään rapsutusta.
Sellainen peto minulla oli...
vastataan nyt vielä.
Oli vaan niin hauska katsella kun vielä äsken kymmenpäinen nuorisojoukko nousuhumalassaan mölysi mutta kun 40-kiloinen koira vilautti hampaitaan niin sitten oltiinkin niin nöyrää poikaa ja tyttöä.
Näkivätpähän teinit kuka määrää -eivät ainakaan he.Ja mitä koiran vihaisuuteen tulee, se ihan itse nosti säkäkarvansa pystyyn ja pyrki örveltävän joukon keskelle.
Ja kaiken kaikkiaan vastaava tilanne toistui ehkä kolme kertaa niiden seitsemän vuoden aikana kun koira meillä oli, että kovin yleistä tuo hupi ei ollut.
Ja vastaan tullut neekerijoukko sai saman kohtelun -koira luki laumanjohtajansa ajatukset.
Kun vastaan tuli kunnon ihmisiä tai lauma lapsia niin sitten heittäydyttiin maahan kerjäämään rapsutusta.
vastata tähän rauhallisesti. Ihan varmasti jos et ole lauman johtaja, koira lähtee rähisemään silloin kun huomaa että sinä olet epävarma, eli koira ei voi luottaa siihen että olette turvassa. Jos pelkäät kaljoittelevia teinejä tai sitten niitä tummaihoisia, koira kyllä huomaa sen. Jos se ei luota siihen, että tilanne on sinulla hallinnassa, se lähtee kyllä riehumaan. Siinä ei ole mitään hauskaa. Se osoittaa ainoastaan sen, että sinä et hallitse tilannetta. Ja jos sinä et hallitse tilannetta kuin tilannetta, sinä et ole koiralle lauman johtaja. Silloin koirasta tulee ennen pitkää aggressiivinen.
Nyt vaatii jo hieman kärsivällisyyttä
vastata tähän rauhallisesti. Ihan varmasti jos et ole lauman johtaja, koira lähtee rähisemään silloin kun huomaa että sinä olet epävarma, eli koira ei voi luottaa siihen että olette turvassa. Jos pelkäät kaljoittelevia teinejä tai sitten niitä tummaihoisia, koira kyllä huomaa sen. Jos se ei luota siihen, että tilanne on sinulla hallinnassa, se lähtee kyllä riehumaan. Siinä ei ole mitään hauskaa. Se osoittaa ainoastaan sen, että sinä et hallitse tilannetta. Ja jos sinä et hallitse tilannetta kuin tilannetta, sinä et ole koiralle lauman johtaja. Silloin koirasta tulee ennen pitkää aggressiivinen.
sanat.
Muistan vieläkin hyvin nuo tapaukset.
Ja epävarmuutta en tuntenut kummassakaan kuvaamassani tapauksessa, jatkoin kävelemistä ihan normaalisti.
Uskoisit nyt jo.
Nyt vaatii jo hieman kärsivällisyyttä
vastata tähän rauhallisesti. Ihan varmasti jos et ole lauman johtaja, koira lähtee rähisemään silloin kun huomaa että sinä olet epävarma, eli koira ei voi luottaa siihen että olette turvassa. Jos pelkäät kaljoittelevia teinejä tai sitten niitä tummaihoisia, koira kyllä huomaa sen. Jos se ei luota siihen, että tilanne on sinulla hallinnassa, se lähtee kyllä riehumaan. Siinä ei ole mitään hauskaa. Se osoittaa ainoastaan sen, että sinä et hallitse tilannetta. Ja jos sinä et hallitse tilannetta kuin tilannetta, sinä et ole koiralle lauman johtaja. Silloin koirasta tulee ennen pitkää aggressiivinen.sanat.
Muistan vieläkin hyvin nuo tapaukset.
Ja epävarmuutta en tuntenut kummassakaan kuvaamassani tapauksessa, jatkoin kävelemistä ihan normaalisti.Uskoisit nyt jo.
Päätän täältä tähän, koska tämä keskustelu ei johda enää mihinkään. Jätetään tämä ketju nyt sille agendalle, josta ap oli kiinnostunut. Kultin ja labbiksen erot siis.
et enää ikinä omista koiria. Sinusta on hauska katsella kun koira pelkää juopottelevia teinejä, sillä sitähän tuo käytös oli.
Ja nimenomaan sinä teit koirasta "vihaisen", kun et opettanut ettei teineissä tai muissakaan ole pelkäämistä. Mitä useammin koira tekee jotakin, sitä vahvemmaksi se käytös tulee.
vastataan nyt vielä.
Näkivätpähän teinit kuka määrää -eivät ainakaan he.Ja mitä koiran vihaisuuteen tulee, se ihan itse nosti säkäkarvansa pystyyn ja pyrki örveltävän joukon keskelle.
Meillä on labbis-kultainennoutaja mix :)
Kiva paketti, josko välttyis jalostuksen aiheuttamilta sairauksiltakin kun on tuommoinen "monirotuinen" eikä peräisin mistään tunnetuista vanhemmista..
No jos haluat ottaa rodun, joka on mahdollisimman vaikea saada rähisemään niille "neekereille" tai kaljaa juoville teineille, sekä labbis että kultsi ovat hyviä. Mutta kuten tästäkin ketjusta huomaamme, jotkut ihmiset onnistuvat siinäkin, ja ovat sitten vielä ylpeitä siitä.
et enää ikinä omista koiria. Sinusta on hauska katsella kun koira pelkää juopottelevia teinejä, sillä sitähän tuo käytös oli.
Ja nimenomaan sinä teit koirasta "vihaisen", kun et opettanut ettei teineissä tai muissakaan ole pelkäämistä. Mitä useammin koira tekee jotakin, sitä vahvemmaksi se käytös tulee.
nyt jankkaamista.
Koirani ei pelännyt noita kännääviä teinejä. Se oli niille vihainen.
Tiedän kyllä miten koirani käyttäytyi kun se pelkäsi. Mökkimme lähellä liikkui susia ja joskus lenkillä se sai niistä vainun ja pelkäsi -se tuli vavisten kihnäämään jalkaa vasten hakemaan turvaa.
Ja ihan taas muuten, kännisessä uhoavassa nuorisojoukossako ei ole pelkäämistä? Just...
Ja mitä hauskaa poisen porukan pelottelussa on? Jos sinun täytyy kysyä, et voi ymmärtää.
Todetaan nyt vielä kerran -kuinkahan monta kertaa se pitää tehdä että viesti menee perille?- että näin kävi 7 vuoden aikana 3 kertaa.
Ei teitä valittajia sitten yhtään häiritse se, että muutamaan sittenkin hyvin epäolennaiseen seikkaan tarttumalla teette (vääriä) johtopäätöksiä?
Tästähän se juuri johtuu kun jotkut tietävät muitten asiat paremmin kuin omansa.
Jos mun koira osoittaa elettäkään siihen suuntaan että on lähdössä rähisemään jollekin kun mä kävelen normaalisti eteenpäin, tulee erittäin nopeasti kyllä palaute, joka moisen käytöksen lopettaa. Minä olen lauman johtaja, koiralla ei ole mitään syytä rähistä kellekään ennenkuin oma turvallisuuteni on vaarassa. T. Nainen 50kg.
No ei mua kyllä ole koskaan pelottaneet ne uhoavat nuorisojoukot, eikä varsinkaan jos koiran kanssa liikun. Eikä ne tummaihoisetkaan se puoleen. Kännisten nuorten kanssa vietän työpäivänkin ja ihan hyvin menee, koiralla tai ilman. Sen verran iso tuo labukka on, että näin Helsingin getossa asuvana voin sanoa että eipä juuri kukaan tule mulle uhoamaan, eipä kyllä ilman koiraakaan. T. edelleen se 50-kiloinen.
No jos haluat ottaa rodun, joka on mahdollisimman vaikea saada rähisemään niille "neekereille" tai kaljaa juoville teineille, sekä labbis että kultsi ovat hyviä. Mutta kuten tästäkin ketjusta huomaamme, jotkut ihmiset onnistuvat siinäkin, ja ovat sitten vielä ylpeitä siitä.
mainiosta lukemisen ymmärtämisestä!
Jos yhtään olisit perehtynyt asiaan tietäisit, että suojeluvaisto labradoreilla on melkoisen harvinainen mutta että sitä joillakin yksilöillä todellakin on.
Sitten kysymyksiin! Jos koiralla on sitä suojeluvaistoa, onko se minun vikani? Vai ansioni?
Miten siihen voi ihminen edes vaikuttaa?
Se, että koirani alkoi käyttäytymään hyökkäävästi uhkaavaa porukkaa kohtaan oli siis täysin minusta riippumaton asia.
Myöskin se, että se ei pitänyt neekereistä oli minulle uutta.
Eli: sinun taluttamanasi näin ei olisi käynyt, vai?
Mutta ylpeä olin koirastani kyllä, sitä en kiellä.
Vastailepa nyt noihin niin jatketaan.
olevan pulassa aktiivisen labbiksen kanssa.
Meidän naapurustossa eräässä perheessä vain isä voi ulkoiluttaa perheen labbista, koska muut eivät pärjää sen kanssa.
Labbiksella on maine hyvänä perhekoirana, mutta se vaatii koulutusta ja aktivointia, onhan se työkoira.
Kultainen noutaja on ehkä vähän helpompi, mutta vaatii sekin isona koirana omistajalta aktiivisuutta.
vastataan nyt vielä.
Sellainen peto minulla oli...vastata tähän rauhallisesti. Ihan varmasti jos et ole lauman johtaja, koira lähtee rähisemään silloin kun huomaa että sinä olet epävarma, eli koira ei voi luottaa siihen että olette turvassa. Jos pelkäät kaljoittelevia teinejä tai sitten niitä tummaihoisia, koira kyllä huomaa sen. Jos se ei luota siihen, että tilanne on sinulla hallinnassa, se lähtee kyllä riehumaan. Siinä ei ole mitään hauskaa. Se osoittaa ainoastaan sen, että sinä et hallitse tilannetta. Ja jos sinä et hallitse tilannetta kuin tilannetta, sinä et ole koiralle lauman johtaja. Silloin koirasta tulee ennen pitkää aggressiivinen.
Onhan se hyvä että koira puolustaa emäntäänsä. Pitäiskö koiran mennä maahan kiltisti odottaan siksi aikaa kun mamut raiskaa sut
On minunkin koirallani suojeluvaistoa, mutta koska minä olen pomo, minä päätän koska sitä käytetään. Ja tämä oli sitten minunkin osaltani viimeinen kommentti, ei jaksa enää tämän tason keskustelua. Ja voit olla aivan satavarma siitä, että koira ei ihmisen ihonväristä välitä, että se impulssi on kyllä tullut sinulta.
Ei mua ole koskaan kukaan mamu yrittänyt raiskata.
Ei mua ole koskaan kukaan mamu yrittänyt raiskata.
Ei mun koira välitä kuka on mamu ja kuka ei. Jos joku mua satuttaa, tottakai se mua puolustaa. Sen nyt ei vaan tarvitse puolustaa mua pikkukersoilta tahi ihmisiltä joiden iho on erivärinen, koska ne ei oo mulle välitön uhka.
Saatiin kivasta koirakeskustelusta rasistinen, pim!
Kyllä nyppii ja paljon, kun urpot hankkivat koiria. Ehkä jopa enemmän kuin silloin, kun he hankkivat lapsia. Lapsia ei sentään viedä piikille vanhempien urpoilun vuoksi.
tehnyt hyvin vajavaisilla tiedoilla täysin väärän päätelmän.
Eipä muuta, jatkakaa jeesusteluanne. :D