Saako lapsesi sanoa "Paska"?
Vai onko käytettävä kiertoilmaisua. Äiti mul oli ihan kakka päivä. Äiti mä oon ihan kakkana. Älä puhu kakkaa.
Minkä ikäinen saa sanoa paska?
Kommentit (46)
Kyllä meillä on aina käyty ihan paskalla, niin lapset kuin aikuisetkin. sitten ennen kouluikää on toki opetettu että tietyt sanat on sellaisia ettei niitä ole tapana sanoa esim. koulussa tai vieraampien ihmisten kuullen.
eikä meillä käytä aikuisetkaan. Ei myöskään tuollaisia naurettavia lauseitakaan, jotka viittaavat kuitenkin kiroiluun.
Eli minusta aikuisenkaan ei kuulu kiroilla, enkä hirveästi kiroilevia aikuisia tunne.
Se kertoo ihmisestä valitettavan paljon, jos puhuu tuollaislla ilmauksilla! :/
Miksei voi sanoa:
Äiti mul oli tosi kurja päivä. Äiti mä oon ihan rikki. Älä puhu roskaa/palturia tms.
Vai onko käytettävä kiertoilmaisua. Äiti mul oli ihan kakka päivä. Äiti mä oon ihan kakkana. Älä puhu kakkaa.
Minkä ikäinen saa sanoa paska?
ei meillä käytä aikuisetkaan alatyylisiä sanoja
Menen tualettiin?
Ei! Minun lapseni osaavat käyttäytyä ja puhuvat sen mukaan. Mikään kiroilu ei ole sallittua meillä.
Kukaan meidän perheestämme ei moista kirosanaa käytä. Se kertoo ihmisestä valitettavan paljon, jos puhuu tuollaislla ilmauksilla! :/
tämäkin lause kertoo ihmisistä valitettavan paljon. Onneksi olette niin vitusti parempia ihmisiä, toivon ettei koskaan jouduta tekemisiin. Pysykää pliis pumpulilinnassanne nenät yläviistossa, mutta varokaa sateella. Voitte siellä rauhassa olla täydellisen sivistyneitä ja käyttää vain sallittuja sanoja.
paskaksi tai äitiään "kakaksi". Isojen teinien 15-17v paska-sanoihin en puutu, mutta ei niitä tarvitse minulle viljellä. Paskaksi mutsiksi ei saa sanoa koskaan, eikä ole sanottu.
Ei noista tule perheen käyttökieltä, jos ei itse viljele. En kiroile, ei mieskään.
Miksi paska on kirosana ja kakka ei ole?
Kuka on sanonut ja milloin, että juuri paska on se paha sana , miksei se ole vaikka kakka?
että mitä laatua on tarkoitus tuottaa...
ei meillä käytä aikuisetkaan alatyylisiä sanoja
Menen tualettiin?
Miksi paska on kirosana ja kakka ei ole?
Kuka on sanonut ja milloin, että juuri paska on se paha sana , miksei se ole vaikka kakka?
Ja mikä sana sitten tuntuu kirosanalta? Saatana? Helvetti? Vittu? Perse? Hitto? Hiisi? Ihan ovat suomea kaikki, eli kyse on omista ympyröistä, kielikulttuurista, yleisestä soveliaisuudesta.
...en pidä sitä minään kirosanana. Se on ihan sitä itteensä, paska mikä paska :-) kirosanat on asia erikseen :-)
Ja harvemmin päiväkodin hoitajat tai opettajatkaan suvaitsee että lapsi pyytää päästä paskalle.
Paska ei ole kirosana! Ihan normi suomenkielen sana.
Meillä 17v käy vaan kakkimassa :D
En nyt paskaa niin pahana kiroiluna pidä, vaikkei sitä meillä kotioloissa juuri käytetä. Mutta kyllä säväytti kun 5v tuli portaita alas, pysähtyi puoliväliin ja sanoi paska juuri niin kovaa että tiesi minun kuulevan ja jatkoi matkaansa. Olin just komentanut menemään pihalle isänsä kanssa.... En siihen mitenkään puuttunut, eikä toiste ole sanonut.
Ihan hyvän aloitit O/, mutta tämän ns. keskusteluosuus loppuu lyhyeen.
Kirosana eli voimasana on ilmaisua tehostava, karkeana pidettävä sana.[1][2] Kiroilua pidetään yleisesti paheksuttavana, mutta kaikkia kirosanoja ei pidetä yhtä vakavina. Kiroilu saa voimansa kulttuurillisista tabuista, joita se rikkoo.
Kiroilu on eri asia kuin varsinainen kiroaminen, joka on magian harjoittamista. Näiden kahden välillä vallitsee kuitenkin yhteys: alunperin kiroiluksi on nimitetty nimenomaan Jumalan tai Paholaisen nimeen vannomista manaustarkoituksessa, mitkä kummatkin ovat Raamatun mukaan tuomittavia.[3] Myös seksuaalisuuteen tai eritteisiin liittyvien kirosanojen aiheuttamaa pahennusta voidaan perustella Raamatulla.[
Ja mikä sana sitten tuntuu kirosanalta? Vittu? Ihan ovat suomea kaikki, eli kyse on omista ympyröistä, kielikulttuurista, yleisestä soveliaisuudesta.
Ihan hyvän aloitit O/, mutta tämän ns. keskusteluosuus loppuu lyhyeen.
En tykkää näistä
sen ikäinen saa sanoa, joka on oppinut. Toi kakka ei yhtään sen kummempi sana ole, turhaa sanahelinää...
Mulla on 200 000 muuta kiellettävää asiaa, joten yks paska siellä tai täällä on merkityksetön juttu.