Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yleensä viette viemisenä työhaastattelijalle?

Vierailija
25.01.2013 |

Mulla on ollut tapana antaa jotain itse tekemääni, esim. kun olin ollut olkipukkikurssilla, vein joulun alla käymiini työhaastatteluihin haastattelijoille olkipukit. Nyt alkaa olla ideat vähissä, ja olisin mieluusti kuullut mitä te olette keksineet. Mitään leipomisia en enää vie, kerran vein suklaakeksejä ja haastattelija olikin valtavan lihava...

Kommentit (145)

Vierailija
1/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista non-verbaalista viestintää. Olen miesvaltaisella alalla.

Vierailija
2/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV ja työtodistukset jos kysyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, ei sinne kuulu viedä. Pitäisin omituisena viedä tuntemattomalle ihmiselle tuomisia. Ja työnantajana pitäisin vähän outona jos joku olisi tuonut. Eikä ole tuonut.

Vierailija
4/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen vienyt kaksi pulloa koskenkorvaa...

Vierailija
5/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vien pullon kossua. Siinä ollaan sen jälkeen kuin urpo ja turpo seikkailemassa.

Vierailija
6/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään halpiskahvia, vaan vähintään jotain Juhlamokkaa. Tai no, kerran s-marketin haastetteluun vein Rainbow-kahvia, kun ajattelin, että tekisin vaikutuksen kun on "oman firman" kahvia ja vastaavasti k-kauppaan oon vieny Pirkka-kahvia.

Rautakauppaan vein kerran nauloja.

Vierailija
7/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen vienyt kaksi pulloa koskenkorvaa...

miten jaat pullot siinä tapauksessa?

Vierailija
8/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään halpiskahvia, vaan vähintään jotain Juhlamokkaa. Tai no, kerran s-marketin haastetteluun vein Rainbow-kahvia, kun ajattelin, että tekisin vaikutuksen kun on "oman firman" kahvia ja vastaavasti k-kauppaan oon vieny Pirkka-kahvia.

Laita siihen kahvipaketin kylkeen vielä kuivakakku, niin mummous on taattu!

Mä olen vienyt sellasen korin johon olen laittanut täytekakun, croisantteja, vesimeloonia, lauantaimakkaraa ja lisäksi on ollut laastareita, terveyssiteitä, kondoomeja, pari rusinapakettia, omenoita, Coca-cola pullo ja ruusukimppu. Jos on ollut mieluinen paikka, niin lisänä on ollut vielä makaronipaketti, tuikkuja ja servettejä sekä perunapussi ja sellaiset perunankuorimishanskat. Kerran laitoin siihen korin kantokahvaan kolme ilmapalloa.

Vierailija
9/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin riittää kaikille, vaikka olis kolmekin haastattelijaa. Sitten vaan korkataan ja ruvetaan tinttaamaan, samalla jutellaan mukavia.

Ja aina on työpaikka petaantunut. Joskus toki ei pänikätkään ole riittäneet, vaan ollaa koko remmi lähdetty jatkoille yökerhoon tai paikalliseen keppanaräkälään. Sitten haastattelijat pistää kiltisti firman EuroCardin laulamaan ja riemua riittää. Valomerkin aikaan ollaa bestiksiä ja sit kun on krapulat hoidettu alta pois, töihin vaan.

(Viinipänikkävarastoa pidän työpöydän alla, jos vaikka pomolle tulee jano).

Vierailija
10/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas on kansainvälinen firma, voi miettiä jotain muuta vaihtoehtoa...nyt ei tule vaan mieleen, mikä se olis, kun itse olen ihan suomalaisessa junttifirmassa töissä.

Vierailija
11/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toi kahvi on ollu syy, miksei oo palkattu. Kyllähän sitä nyt itekkin palkkais mieluummin sen vesimelooneja ja kondoomia tuovan, kun jonkun kämäsen kahvipaketin kanssa tulijan.

Enskerralla mä kokeilen tota sun taktiikkaa, kiitti vinkistä! Perunathan on hyviä nimenomaan ruokakaupan haastattelussa, sopii vähän niinkun teemaan.

Vierailija
12/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lie skumppapullo olikaan.

Vierailija
13/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen kahvipaketin kylkeen vielä kuivakakku, niin mummous on taattu!

Mä olen vienyt sellasen korin johon olen laittanut täytekakun, croisantteja, vesimeloonia, lauantaimakkaraa ja lisäksi on ollut laastareita, terveyssiteitä, kondoomeja, pari rusinapakettia, omenoita, Coca-cola pullo ja ruusukimppu. Jos on ollut mieluinen paikka, niin lisänä on ollut vielä makaronipaketti, tuikkuja ja servettejä sekä perunapussi ja sellaiset perunankuorimishanskat. Kerran laitoin siihen korin kantokahvaan kolme ilmapalloa.

Vierailija
14/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän esimerkkejä, mitä itse oon vieny:

- Lastenvaateliikkeeseen Reimatec-haalari

- valokuvausliikkeeseen vein aikaisempana jouluna lapsistani otetun joulukorttikuvan

- Keramiikkapajaan vein kuvan posliinistani (ei tainnut olla hyvä huumorintaju haastattelijalla, en saanu paikkaa)

- Ruokakauppaan on hyvä täällä jo aiemmin mainitut vesimeloonit, perunat. Joskus oon vieny ihan katkarapukimaraakin, jos on joulusta jäänyt.

Vierailija
15/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vähän esimerkkejä, mitä itse oon vieny:

- Lastenvaateliikkeeseen Reimatec-haalari

- valokuvausliikkeeseen vein aikaisempana jouluna lapsistani otetun joulukorttikuvan

- Keramiikkapajaan vein kuvan posliinistani (ei tainnut olla hyvä huumorintaju haastattelijalla, en saanu paikkaa)

- Ruokakauppaan on hyvä täällä jo aiemmin mainitut vesimeloonit, perunat. Joskus oon vieny ihan katkarapukimaraakin, jos on joulusta jäänyt.

Kiitti ideasta! Ens kerralla vien lapseni kuvan ja teen siihen kehyksen itse.

Vierailija
16/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kangaskauppaan vein pussillisen vanhoista vaatteista ratkottuja nappeja ja vetoketjuja.

- Ravintolaan vein omatekoista karjalanpaistia.

- Kouluun vein omat koulukirjani, työkirjoista näkee kuinka huolellinen olen ollut.

Vierailija
17/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niinkään mielistele haastattelijoita vaan tuon sellaista, mikä tuo iloa koko työyhteisöön. Kannattaa myös muistaa, että rekrytoijat hukkuvat jo turhaan haastattelukrääsään.

Minusta säkki wc-paperia on aina tervetullut tuliainen. Ostan tietysti jotain hyvää merkkiä, ei sellaista virastokreppiä joka herättää epäilyksen että varastin sen nykyisestä työpaikasta.

Vierailija
18/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kävi sääliksi muutama nuori joilla ei ollut mitään tuomisia. Eikö koulussa enää opeteta työnhaun perusasioita?

Itse vein vessapaperipaketin, muutamalla oli kahvipaketti, yksi toi suklaarasian. Ja sitten nämä nuoret joilla ei ollut mitään.

Vierailija
19/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluva on hyvä, koska kuten aikaisempi kirjottaja totesikin, me hukutaan haastattelukrääsään.

Jos oikein kovasti haluaa paikan, kannattaa haastattelutuomisiin tietysti panostaa. Täällä onkin tullut monia hyviä vinkkejä. Kannattaa myös huomioida, että rekrytoijat ovat alansa ammattilaisia eikä heitä oikein voi huijata. Esim. Reimatec haalari on hyvä lastenvaateliikkeeseen, mutta kannattaa viedä uusin malli eikä mitään alennusmyynnistä raahattua - kyllä sen huomaa heti ja tämä laskee haastateltavan pisteitä.

Joskus on tullut hiukan noloja tilanteita, erityisesti nuorten kohdalla. He eivät ole omaksuneet tätä haastattelutuomisten ideaa ja siinä on sitten sekä haastateltava että haastattelija ollut vähän nolona, kun ei ole muistettu mitenkään. Haastattelija on antanut kätensä tuomisia varten ja haastateltava on sitten vaan tarttunut siihen, kun ei ole tajunnut että siihen pitäisi laittaa se tuliainen. No, sattuuhan sitä, nuorilla on vielä paljon opittavaa.

Yleisneuvona sanoisin vielä, että pienikin muistaminen on parempi kuin ei mitään. Se antaa haastateltavasta aika pihin ja omahyväisen kuvan.

Vierailija
20/145 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti olen käynyt haastattelussa ja kahdesti olen tullut valituksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi