Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Verokortin tuloraja täsmälleen palkan verran?

Vierailija
25.01.2013 |

Minulla on verokortissa tuloraja täsmälleen sen verran kuin kuukausipalkkani on, koska tilasin muutosverokortin netistä ja laitoin tarkan palkkatulon tietoihin.

Onko ok? Vai olisiko tulorajan järkevää olla edes hieman yli kk-palkan, vaikka se kiinteä onkin..?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahoilla taidetaan tarkoittaa niitä entisiä lomaltapaluurahoja

Siis että lomarahoja ei makseta, ei meilläkään. Lomat tietenkin pitää olla, mutta sama palkka niistä tulee kuin työajastakin. Eli vuoden tienestit on sen 12 x kk-palkka.

Tosiaan, säännöllinen kuukausipalkka mutta ei lomia? Aika erikoinen järjestely - lainvastaisuudesta puhumattakaan.

Itse olen työskennellyt monella eri alalla ja ihan joka paikassa on maksettu myös lomarahat.

Vai sisältyykö teillä lomarahat jo kuukausipalkkaan?

mutta lomakorvaus on tämä virallinen termi.

Kun työsuhde loppuu.

Vierailija
22/22 |
26.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne yli menevät tulot menevät joka tapauksessa sillä marginaaliverolla. Jos ajattelee asiaa kassavirran kannalta, niin kuukausittainen tuloraja, joka on kuukausipalkan kokoinen, jättää sinulle enemmän rahaa kuukausittain ja sitten jos tulee ylimääräistä, siitä nipistetään sitten enemmän. Minusta tämä on parempi ratkaisu kuin se, että normaalikuussa saat vähän vähemmän ja lomarahakuussa enemmän.

Veroja menee loppujen lopuksi kuitenkin saman verran. On vähän makuasia miten haluaa ne maksaa. Itse pidän enemmän tasaisesta kassavirrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla