Lihoisitko näillä syömisillä? Tässä tän päivän ruokani:
- aamulla pari kuppia kahvia, vähän maitoa seassa. 2 Ruispalaa, päällä rasvaa, juustoa ja kinkkua
- lounas pari lihapullaa, muusia, salaattia, appelsiini jälkkäriksi
- päiväkahvilla pari mokkapalaa
- päivällinen Pirkan ranskalaisia kourallinen, puolikas makkara
- illalla vielä 2 ruispalaa juustolla ja kinkulla
Minusta nää ei oo mitenkään kauhean vähän, vai onko? Saan jatkuvasti kuulla laihuudestani, mutta en minä nyt mitenkään kauhean vähän syö, vai syönkö? Ei vaan maistu enempää.
Kommentit (53)
Tuosta pitää heti ottaa aamusta ja illasta toinen ruisleipä pois ja mokkapaloista on turhaa haaveilla
muuten kuin kerran viikossa.
Riippuu paljon työstä että paljonko liikkuu työpäivän aikana.
päivän ruuat:
aamulla kahvi + maitoa, puuro + mustikoita, mansikoita, 1/3 banaani. Ruuaksi 3 munan pinaattimunakas. Iltapalaksi 2 näkkäriä + kalkkunameetvurstia ja juustoa. Välipalana söin pari mandariinia ja vähän pähkinöitä.
Juoksin 12 km lenkin.
Syöt aika normaalisti kuten mun mielestä mäkin. Sä et liho, mä en laihdu. Me ollaan kaikki erilaisia.
mutta ei tuo kauhean terveelliseltäkään kuulosta.
En syö makeaa ollenkaan, kun en tykkää, mutta muuten ruoka maittaa. Arkiliikuntaa, lähinnä työmatkat pyöräillen, tulee niin paljon, ettei syömisiä kuitenkaan tarvitse miettiä.
En syö koskaan mitään ranskalaisia enkä mokkapaloja. Kahvipullaa ehkä kerran tai kaks viikossa. Enkä noin paljon leipää. Silti olen ihan kamala läski, joka 2 viikossa laihtui kokonaisen kilon kun ei pystynyt syömään kuin pari jugurttia päivässä.
En lihoisi, mutta en kyllä haluaisi syödä noin. Leipä, ranskalaiset, kasvisten puute, makkara, yäh. Olo olisi varmaan aika tukkoinen.
En syö koskaan mitään ranskalaisia enkä mokkapaloja. Kahvipullaa ehkä kerran tai kaks viikossa. Enkä noin paljon leipää. Silti olen ihan kamala läski, joka 2 viikossa laihtui kokonaisen kilon kun ei pystynyt syömään kuin pari jugurttia päivässä.
Siis mä kuihtuisin kokonaan, jos söisin vaan jugurttia 2 viikkoa. Imetysaikana mun paino alkoi 4:lla, ja oon kuitenkin 170 cm pitkä. Nyt onneksi ollaan jo hyvän matkaa yli 50 kilon, mutta silti saan kuulla huomautuksia laihuudestani. Ja mitä tulee ruuan terveellisyyteen, eipä nuo ranskalaiset ja makkara nyt mitään maailman terveellisimpiä ruokia varmasti ole, mutta ei varmasti pahimpiakaan. Tää oli aika lailla semmonen päivä, mitä normaalistikin syön. ap
mutta kyllä tuossa varmaan kaloreita on ihan tarpeeksi? Syön itse varmaan suurinpiirtein saman verran, mutta enemmän kasviksia ja hedelmiä... Olen tosin lyhyempi, mutta painoni normaalin alarajoilla.
Mutta ei myöskään pysy kunnossa. Ap on ruokavaliostaan päätelleen varmaan just niitä "laihoja läskejä", joilla ei ole lihaksia lainkaan - eihän se vaaka silloin paljoa näytäkään...
ihmisten kroppien erilaisuus.
Jos söisin noin, olisin satakiloinen. Kävelen 4 km päivässä työmatkoja ja ulkoilutan koiran 2 x päivässä ja kaiki kotityöt itse teen.
Tuosta kalorimäärästä voin syödä puolet. Muuten läski jytisee.
ja repsahtelisin vaikka mihin herkkuihin. Lisäksi olisin varmaan aika väsynyt ja päivittäinen touhuamismäärä plus liikunta vähenisi ja sen jälkeen tod.näk alkaisin lihota.
Syön kyllä joka päivä enemmän kuin tuon. Olen pitkä ja roteva naiseksi, normaalipainoinen, lihaksikas ja "isoluinen". Joten ehkä kulutan enemmän energiaa kuin keskivertonainen.
ellei makaa sängyssä päivät pitkät. Huom, tuossa listassa kuitenkin annoskoot tosi pieniä! Esim lounaaksi MUUTAMA lihapulla (syön itse aivan varmasti enemmän lounaalla), päivälliseksi PUOLIKAS makkara ja KOURALLINEN ranskalaisia. Minun kourallinen on ainakin tosi pieni.
Ja tosiaan etenkin jos kyseessä työssäkäyvä, liikkuva 170cm pitkä ihminen, niin luulis painon pysyvän hallinnassa noilla kaloreilla! Sehän se läskeillä suurin ongelma on kun syödään liian suuria annoksia. Näin olen ainakin omassa lähipiirissäni huomannut...
nimim. 164cm/53kg
se on jo puolet vähemmän kuin vaikkapa 4.
3 ruisleipää päällisineen liikaa. Muutenkin laitan juustoa TAI kinkku, en molempia.
Ranskiksia vältän, mutta kourallisen voin syödä. Puolikas makkara: puolikas sininen lenkki vai puolikas grillimakkara?? Vähän kokoeroa.
bmi 24,7 ja päivän normaalit kalori 1200-1400
Siksi en ehkä lihoisi. Mutta ei tuollaisella syömisellä kyllä jaksaisikaan! Älytön määrä hiilareita. Ainakin turvoksissa olisin.
ellei makaa sängyssä päivät pitkät. Huom, tuossa listassa kuitenkin annoskoot tosi pieniä! Esim lounaaksi MUUTAMA lihapulla (syön itse aivan varmasti enemmän lounaalla), päivälliseksi PUOLIKAS makkara ja KOURALLINEN ranskalaisia. Minun kourallinen on ainakin tosi pieni.
Ja tosiaan etenkin jos kyseessä työssäkäyvä, liikkuva 170cm pitkä ihminen, niin luulis painon pysyvän hallinnassa noilla kaloreilla! Sehän se läskeillä suurin ongelma on kun syödään liian suuria annoksia. Näin olen ainakin omassa lähipiirissäni huomannut...
nimim. 164cm/53kg
Eihän ap. sanonut olevansa läski, vaan alipainoinen.Opetelkaa lukemaan ja ymmärtämään lukemaanne, ennekuin kommentoitte.-Kiitos-
Olen alkanut syömään heviä niin iskee heti silmään että sun hevin määrä on ehkä 200 g, jos aamulla syöt paljon kurkkuja.. :(
Yhtään sinua ei lihottaisi jos söisit kasviksia, mutta suolistosi tykkäisi!
Päivälllinen on pelkkää raffinoitua paskaa. Toivottavasti et syö usein makkaraa ja ranskiksia. Miksi et syö silloin heviä?
Itselläni suurin syy lihavuuteeni on ollut liikkumattomuus. Söin ennen kuten sinä. Kun ottaa huomioon että syöt 4 kertaa ja se "välipalasi" on mokkapalaa josta tulee yksinään ainakin 1000 kaloria niin se vastaa yhtä ruokaa.
Jos päivittäin sinulla on noin niin siitä tulee ehkä 500 kaloria extraa, viikossa se on 3500 ja minulla se jää vyötärölle koska en kuluta määrää puoliakaan. Siis tämä ENNEN. :)
Mutta sinä et välttämättä olekaan mikään sohvaperuna, jolloin on varaa syödä pari mokkapalaa. Minäkin voisin syödä, paino pysyisi samana jos liikkuisin kuten nyt teen mutta jos söisin taas huonosti ja jäisin sohvalle niin lihoisin.
Ymmärrätkö mitä koitan ajaa takaa?
Ex-potkunyrkkeilijänä voin sanoa että vähän potkunyrkkeilyä, kuntosalia ja lenkkiä niin ei tartte miettiä mitä syö.. :)
Itse syön kaloreissa puolet tuosta ja sekin pitää painoa ylhäällä.