Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkokultasormuksien naarmuuntuminen

Vierailija
24.01.2013 |

Muilla valkokultaisia sormuksia? Minulla on kihla- ja vihkisormukset valkokultaa, ostettu eri liikkeistä, toisen hinta oli n. 100e, toisen 300e. Kihlasormus on 3 vuotta vanha, vihkisormus vasta joitain kuukausia.

Sormukset naarmuuntuvat ja haalistuvat varovaisesta käytöstä huolimatta hirveän nopeasti! Onko tämä vain valkokullan ominaisuus, vai ovatko sormukseni huonoa laatua? Ihan arvostetuista paikallisista kultasepänliikkeistä ostettuja. Tiedän että valkokullassa on päällä pinnoite, mutta luulisi sen kestävän kauemmin kuin joitain viikkoja/kuukausia hyvän näköisenä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla oli 10 vuotta käytössä keltakultainen kihlasormus, joka ei menettänyt kiiltoaan missään vaiheessa. Nyt minulla on ollu kesästä asti valkokultainen vihkisormus ja se on nyt jo naarmuinen ja harmahtunut. Se on kotimaista käsityötä ja maksoi useamman satasen.. Olisi kannattanut ostaa hopeinen sormus!

Vierailija
2/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkisormus on ollut 10 vuotta käytössä. Kulunut on tietysti vähän, mutta ei kyllä mitenkään muuta väriään mistään kohdasta, joten en usko että siinä on mitään pinnoitetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niiden pitäisi noin naarmuuntua, mutta jos on kovin korkea karaatiluku, sitä pehmosempaa ja toki sitten naarmuuntuu.

Vierailija
4/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihkisormus on ollut 10 vuotta käytössä. Kulunut on tietysti vähän, mutta ei kyllä mitenkään muuta väriään mistään kohdasta, joten en usko että siinä on mitään pinnoitetta.

on aina pinnalla rodinointi.

Vierailija
5/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aina pinnalla rodinointi.

Vierailija
6/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rodium pinnoite päällä.

Vierailija
7/7 |
24.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina saat olla sitä rodinoimassa lisää.