Paljonko olet maksanut moniteholaseistasi?
Kommentit (63)
Lasit ovat kyllä järkyttävän kalliita nykyään. Juuri ostin omani Silmäasemalta hintaan 955€ ja olivat -40% alessa.
Mä maksoin jotain 600€, vaikka linssit,sekä kehykset sai puoleen hintaan. Saan osan rahoistani takaisin sairaskassamme kautta. Silmäasemalta oon ostanut nyt 2 kertaa peräkkäin, ja aion ostaa seuraavatkin 😊
Synsamilta tässä kuussa 1140 euroa. Oli sentään kahdet yksien hinnalla, joten sain aurinkolasit kaupan päälle. Erikseen nekin olisivat maksaneet suunnilleen saman verran.
Vierailija kirjoitti:
RILLIKALLE !!!!!! HIHAHAHAHAHUHIHIHAHAHAHAHEHEHAHAHAHAAAA. 🤣🤣🤣🤣😂😂😂
Hullu 😂😅🤣🤣
Eihän näillä nykyisillä käytännössä näe mihinkään.
No. Kauas ehkä jelppivät vähän, mutta lukea näen paremmin ilman laseja.
Ei oo varaa ostaa kalliita laseja.
1000 e maksoi pari vuotta sitten. Valitettavasti pitäis taas uusia. En ymmärrä miten näihin ei saa mitään maksuhelpotusta niin kuin vaikka lääkekuluihin. Ja kulolaitteet on ilmaisia.
Vierailija kirjoitti:
1000 e maksoi pari vuotta sitten. Valitettavasti pitäis taas uusia. En ymmärrä miten näihin ei saa mitään maksuhelpotusta niin kuin vaikka lääkekuluihin. Ja kulolaitteet on ilmaisia.
Sitä ihmettelen minäkin. Jotain helpotusta pitäisi saada, ei ole köyhillä varaa laseja ostella.
Melkein tonnin, mutta näillä kyllä näkee toisin kuin niillä halvemmilla, jotka jouduin palauttamaan.
750 Specsaversilta kahdet lasit kolme vuotta sitten.
Pari viikkoa sitten ostin Specsaversiltä kahdet yhden hinnalla, maksoivat noin 780 yhteensä. Edellisetkin oli Specsaversiltä 5 vuotta sitten, maksoivat noin 400, olivat silloin alessa puoleen hintaan. Nyt etsin eri liikkeistä tarjouksia ja paras oli tuo. Laseihin olen ollut tyytyväinen.
Jotain 700 muistaakseni. Instrusta.
660 euroa Instrusta neljä vuotta sitten.
Muistan vielä ajan, kun silmälasit sai vähentää verotuksessa. Olisin tyytyväinen, jos edes vaikka puolet monitehoista saisi vähentää. Minä joudun 2-3 vuoden välein uusimaan lasit. Nyt keväällä otin uudet linssit muutaman vuoden takaisiin sankoihin, koska ne olivat minun mielestäni paljon mukavammat kuin uudemmat mallit. Valinnanvaraa minulla on vähemmän kuin keskivertoasiakkaalla, sillä olen nikkelille allerginen, joten vain titaanikehykset ovat mahdolliset, sillä muovikehykset eivät istu omituiselle nokalleni.
Koska olen innokas sängyssä lukija, minulla on erikseen lukulasit monitehojen ohella. Monitehoilla en pysty lukemaan, sillä luen kyljelläni. Lukulasien sangat ovat ikivanhat, mutta tykkään niistä, kun linssit eivät ole turhan suuret. Entiset linssit olivat myös tosi vanhat, sillä ikänäköni on pysynyt muuttumattomana. Keväällä uusittiin linssit, sillä toisen silmän linssi muuttui kaihileikkauksen jälkeen. Uudet linssit ovat tosi kevyet.
Hintaa en tarkkaan muista, mutta alle tonnin jäi kahdet linssit, kun oli omasta takaa sangat. Kanta-asiakkaana sain myös mukavan alennuksen.
Pari vuotta sitten silmäasemalta. Lasit ja aurinkolasit yhteensä 1000e. Linssit olivat silloin tarjouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen minäkin. Jotain helpotusta pitäisi saada, ei ole köyhillä varaa laseja ostella.
Köyhällä jos on paljon tarpeita, niin menee töihin. Hommaa vähän lisää rahaa.
Niitä saa parilla sadalla kun tilaa netistä. Kun on resepti onnistuu hyvin. Olen tilannut lukulaseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla tähän mennessä ja niitä saanut n 30e- 80e. Kehykset onnistuneet hyvin jos jotain epäsopivuutta on ollut sangoissa olen saanut muotoiltua itse kun kuumentanut kuumassa vedessä.
Pieni yksityinen optikkoliike, vähän yli 800 e maksoin ja sain täydelliset linssit. Silmäasemalta ostamillani laseilla näin hyvin vain tietylle etäisyydelle, vaikka niiden piti olla monitehot.
Vierailija kirjoitti:
Niitä saa parilla sadalla kun tilaa netistä. Kun on resepti onnistuu hyvin. Olen tilannut lukulaseja ja aurinkolaseja vahvuuksilla tähän mennessä ja niitä saanut n 30e- 80e. Kehykset onnistuneet hyvin jos jotain epäsopivuutta on ollut sangoissa olen saanut muotoiltua itse kun kuumentanut kuumassa vedessä.
Itse en kyllä uskaltaisi tilata, koska optikolla mitataan tarkasti millaset linssien pitää olla omien mittojen ja tarpeiden mukaan, esim. mä pidän laseja vähän normaalia alempana nenällä. Ja haluan kyllä sovittaa kehyksiä ehdottomasti. Mutta mikäs siinä, jos jollekin nettitilaus sopii.
Vierailija kirjoitti:
Tee se itse-ihminen 😅
Vissiin joku 400 euroa tms en muista, paljon se kuitenkin oli, ostin vuonna 2010 instrusta. Tarttisin uudet mutta ei oo varaa.