Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon väkivaltaa opettajan tulee sietää?

Vierailija
24.01.2013 |

Luokallani on väkivaltainen lapsi 7v, joka lyö, potkii, puree ja nipistelee, tökkii ja tuuppii sekä oppilaita, että opettajia lähes päivittäin. Vahinkoilmoituksia on tehty useita, mutta mikään ei muutu. Kuinka kauan ja kuinka paljon opettajan pitää sietää ja kestää. Mikä on oikea paikka oppilaalle?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran olen iloinen siitä, että en ole vaihtanut ammattiliittoa, vaikka olen opetustyötäkin tehnyt.

Oletko koskaan kuullut sanaa "työsuojelupiiri"? Kyllä minä sen tiedän, että oman liittosi luottamushenkilöistä, tuskin juristeistaakaan ei ole apua, mutta otapa yhteyttä työsuojelupiiriin.

Vierailija
22/26 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö naistä asioista vain vaieta? Koulussa ei ole keinoja, yritetty on koko syksy, mutta tilanne vain pahenee ja kuten sanottu, minun kai sitten vain pitää kestää, koska olen tämän tien valinnut, eikä lapselle ole muuta paikkaa. Tämä tuli selväksi vastauksista. Anteeksi että otin puheeksi!

Ja voin kertoa samankaltaisista kokemuksista kuin ap:/ "Oma luokkani" on kakkosluokka, joka ei sinänsä ole erityisluokka, mutta silti hankala. Sielläkin erottuu joukosta samalla tavalla väkivaltainen tapaus ap! Ongelmana on vanhemmat, jotka kieltävät tutkimukset, erityisluokat, mukautetut opetussuunnitelmat - kaikki! Mielestäni meillä aikuisilla ja erityisesti oppilailla kuuluisi olla oikeus turvalliseen työympäristöön. Valitettavasti kunnan sosiaalipuoli ja virkavalta ovat luovuttaneet tämän tapauksen suhteen:/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kollega samassa tilanteessa...

Vierailija
24/26 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muiden oppilaiden vanhemmat rähjäävät opettajalle, että väkivallalle täytyy tehdä jotain. Mutta kertokaapa mitä! Mitä keinoja opettajalla on muuta kuin tarjota oppilaalle eri tukitoimia, joille oppilas naureskelee ja jatkaa samaan malliin. Mitä se jokaviikkoinen jälki-istunto ja kotiin soittelukaan auttaa? :(

Vierailija
25/26 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tiukka linja väkivaltaan.

Jos oppilas käyttäytyy väkivaltaisesti, huoltaja hakee lapsen kotiin ja ohr tekee lastensuojeluilmoituksen. Tämä joka kerta kun sama toistuu.

Koulupsykologin lähete lastenpsykiatrian pkl: lle ja ohjaus perheneuvolaan. Jos perhe ei suostu, ilmoitus lastensuojeluun. Lastensuojelu on yleensä melko aktiivinen jos lapsi ei ole koulukuntoinen ja painostaa vanhemmat avun piiriin.

Viimeisenä on haettu oppilas sairaalakouluun, takaisin emme suostu ottamaan niin kauan kunnes hoitokontaktit on luotu ja lapsi on taas koulukuntoinen (ikävä kyllä näin ei usein tapahdu).

Vierailija
26/26 |
01.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten vanhempia ohjeistetaan aina tekemään rikosilmoitus.

Rikosilmoitukset + lastensuojeluilmoitukset laittavat lastensuojelun toimimaan, jos ei niin yhteys johtavaan sosiaalityöntekijään. Teilläkin lienee kuraattori jolla yhteydet lasuun?