Peloteltiinko sinua lapsena sairaalaan joutumisella?
siis esim jos et suostunut ottamaan kipeänä lääkkeitä tai juomaan tarpeeksi?
Kommentit (10)
Muutta sairaala kuului perheen kelämään, sillä isoveljeni vietti suuren osa elämäänsä Helsingin lastenlinnassa ja lastenklinikalla (siis vuosikymmeniä sitten). veljeni kuoli kun olin 5 v..
Mutta sehän on ihan totuus, että jos sairautta ei pysty kotona hoitamaan niin apua pitää saada sitten muualta. Meillä sairaalaan meneminen on ollut aina positiivinen asia, ja lapsikin ymmärtää jo että sieltä saa apua. Ne hoitotoimenpiteet ei välttämättä ole niin kivoja, mutta välttämättömiä jossain vaiheessa.
eikä ota enää vastaan ruokaa, jos en syö. Ja siihen tietenkin kuolee... ja tuli traumoja.
Jouduinkin 8-vuotiaana kolmeksi kuukaudeksi sairaalaan ja meinasin kuolla.
Mutta tiputukseen joutumisella peloteltiin. Luulin, että se tarkoittaa sitä, että tulee pudotetuksi korkealta. Mitä sairaampi ihminen, sitä korkeammalta tiputetaan ja monta kertaa!
Mutta sehän on ihan totuus, että jos sairautta ei pysty kotona hoitamaan niin apua pitää saada sitten muualta. Meillä sairaalaan meneminen on ollut aina positiivinen asia, ja lapsikin ymmärtää jo että sieltä saa apua. Ne hoitotoimenpiteet ei välttämättä ole niin kivoja, mutta välttämättömiä jossain vaiheessa.
ap
tarkoitatko että tuo minun viestini on lapsen pelottelua?
onko koskaan tarvinnut pelotella, tai en muista jos joskus taaperona.
Mutta tulipa mieleen koulussa laulettu "Tiedän paikan kamalan, Oulun keskussairaalan, siellä lapsia rääkätään, räkävelliä syötetään" ;)
mut äiti pelotteli itse joutuvansa sairaalaan jos en tottele. Síllä oli verenpainetauti.