Kuka laittaa perunasoselaatikkoon juustoa?
Kommentit (15)
Minä. Laitan sinne myös perunoita, sipulia, valkosipulia, paprikajauhetta, mustapippuria ja joskus korvaan perunat omenilla.
Kai siihen voi laittaa ihan mitä itse tykkää 🤷🏻
En tiedä, mutta kerran syönyt perunasoselaatikkoa ja se riitti.
Perunalaatikko (missä ohuita perunasiivuja ja flesua tai palvia) on sen sijaan hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Perunalaatikko (missä ohuita perunasiivuja ja flesua tai palvia) on sen sijaan hyvää.
Mitä on flesu? Tiedän sanalle vain yhden merkityksen, ja se ei liity ruokaan.
Voi laittaa, laitan joskus myös makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flesu on tekopillu. Siitä siivuja niin saa pimpinmakua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flesulla tarkoitetaan siankylkeä tai kylkisiivuja. Muuta merkitystä en tiedäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flesu on tekopillu. Siitä siivuja niin saa pimpinmakua.
En tiedä, miten sitä flesuasi käytät, mutta normaalin käytön jäljiltä se kyllä maistuu enemmän kikkeliltä kuin pillulta. Ja siis tämä oli juuri se merkitys, jonka tunsin. Edelleen haussa se ruuanlaittoon käytettävä flesu.
Juuston paikka on siinä nahan alla
Perunasoselaatikko on ihan karmea ruoka. Joskus teen naudanlihansuikaleista ja perunaviipaleista laatikkoa erilaisten kiusausten lisäksi. Mutta en kyllä koskaan tee sitä perunasoselaatikkoa. Mieluummin sitten lihapullat ja perunamuusi.
Mikä tahansa ruoka on hyvää tai huonoa - riippuu aineksista, mutta kokistakin. Vanhanpojan laatikossa muussin pitää olla hyvää, mutta jos kananmunan jättää pois, siitä tulee huono laatikko ja lihan määrä, rasvaisuus ja mausteet vaikuttavat paljon.
Mä tykkään jauhelihaperunasoselaatikosta ja teen sitä ison satsin muutaman kerran vuodess. Jaan sen sitten pienempiin rasioihin ja pakastan, on kätevää arkiruokaa sitten valmiina. Itse laitan laatikon pinnalle korppujauhoja, juustoa en laita koskaan.
Sinne jauhenlihaperunasoselaatikkotaikinaan voisi laittaakin juustonraastetta sekaan...
No miksi ei voisi laittaa? Juustostahan tulee kiva, rapea pinta uunissa paistettuun laatikkoruokaan ja se lisää myös rasvaisuutta ja umamin makua.