¤¤¤ Keskiviikkoa KESÄKERTUT ¤¤¤
Kommentit (31)
marieela:Mulla kans teki huonoa takahampaiden pesu, yskiminen yököttää vieläkin. Nyt just ja just saa hammasharjalla hipaistua takahampaita,mutta niitä ei vieläkään voi hinkata puhtaaksi. Muakin yököttää kun ei pysty kunnolla peseen hampaita.Mutta kyllä se ohi menee :)
Oma napa: Tissejä särkee,AUTZ! ei pysty makaan kyljellään. Masu pömpöttää tavalliseen malliin ja kasvaa iloisesti! Kauhea nälkä on koko ajan. Pitää varoa ettei syö liikaa kun se sitten kostautuu seuraavana aamulla. Jos on vetäny kauheasti ruokaa edellisenä iltana niin aamusin oksettaa. Nyt ajattelin illalla syödä vain vähän kiiseliä ja se saa olla sitten siinä. Eipä sitten sen ihmeempiä tänne.
Miris: Meillä saa vaan rakenneultran Vaasassa. Eli kunta maksaa vain yhden ultran. Mun mielestä se on aika vähän ja tosi myöhään kun sitten jos onkin jotain pielessä. Siis se on joskus 20 viikon tienoilla. Siksi olen itse maksanut itse yhden ultran yksityisellä. Ja jos iltselleni tulee fiilis että pitäisi mennä ultraan niin aion mennä yksityiselle uudestaan. Itselläni on ultra tammikuun ekalla viikolla.
Lilli81 14+3
Liityn mukaan teidän kesäkerttujen joukkoon. Välillä aikaisemmin olen käynyt lukemassa teidän keskusteluja muttei ole tullut aikaiseksi liittyä mukaan.
Jotku jutteli tuosta ultra-jutusta. Meillekään ei tarjota kuin yksi ultra ja sen on vasta jotain 18-20 viikoilla. Jotenkin tuntuu pitkältä ajalta odottaa, ja mielessä kävikin käytäisiinkö yksityisellä aikasemmin. Tosin käytiin yksityisellä jo alkuraskaudenultrassa, koska haluttiin mahd. nopeaa varmistus että siellä on varmasti Masuaarre ja sydän lyö. Pelkoja on kun yksi keskenmeno takanapäin ja raskautta saatu odotella.
Me ollaan jo kerrottu kummankin vanhemmille. Viimeksi oli vaan niin inhottava kertoa että ollaan sairaalassa keskenmenon takia. Sanottiin kyllä ettei siitä saa muille vielä puhua mutta eipä nuo ole osanneet innostukseltaan pitää täysin suutaan kiinni. Muutama ystäväkin myös jo tietää. Jouluna olisi sitten tarkoitus kertoa isovanhemmille ja sisaruksille.
Minulla pahoinvointia tuntuu olevan enemmän iltaisin, mutta oikeastaan sitä löytyy mihin vuorokaudenaikaan vaan. Illat vaan inhottavia ku väsyttäis eikä saa unta ku ei tiedä pitäiskö juosta vessaan vai vielä odotella. Väsymystäkin on, mutta jotenkin ihmeellisesti sitä viikonloppuaamuina jaksais herätä jo paljon aikaisemmin kuin viikolla. Valvoa ei kuitenkaan jaksa, viimeistään kymmeneltä on mentävä nukkumaan.
Tällaista täällä..
T. Denise & masuaarre 11+1
Täällä muutkin pohtii matkustamista raskaana. Samaa ollaan mekin pohdittu että uskalletaankko lähteä helmikuussa vielä jonnekin pidemmälle vaiko ei....Jos kaikki on hyvin niin luulenpa että mikä ettei?
Toinen vaihtoehto on että lähtisimme syksyllä/talvella kun toivon mukaan tämä vauveli olisi sitten noin 6kk niin koko perhe jonnekin missä olisi vielä lämmintä. Luulen että noin puolivuotiaan kanssa olisi " helpoin" aika matkustaa kun osaa jo istua rattaissa mutta ei vielä kävele? Thaimaata olemme miettineet jo vuoden päivät kun tosiaan noi tavalliset etelän kohteet ei tosiaan enää jaksa kiinnostaa, ja sitä paitsi syksyllä nekin on jo riskialttiita säiden suhteen. Itse olen matkailualalla töissä joten matkakuume kyllä vaivaa välillä ihan törkeesti!!
Yksi vaihtoehto kyllä on meillä lähteä jenkkeihin, jossa asuu sukulaisia. Siellä saisimme asua heidän luonaan joten halvemmaksi se tulisi, mutta jo yhden kesän siellä asuneena ILMAN lapsia tuntui sekin jo pitkältä ajalta toisten nurkissa pyöriä, saati sitten kolmen lapsen kanssa. Joten ei ehkä niin hyvä idea kuiteskaan...
No katsotaan mitkä on rahavarat sitten kun ollaan äippälomilla, onko varaa edes Tallinnan päiväristeilyyn :).
t.mariadee
Lilli: reikäkuminauha kuullostaa hyvältä, pitää kokeilla. Tänään tosin tuli äitiysvaatteet! JES! Oli mukavan rento vetää housut jalkaan jotka ei ahdista. Pitääpä laittaa huomenna ne jalkaan. Äitiyspaidat mitä tilasin oli mielenkiintoisia, ei mitään telttoja, mutta venyviä ja riittävän pitkiä. Kaikki paidat mitä kaapista löytyy, on niin lyhyitä että näkyy joko selkä tai maha. Yhteen aikaa sekin oli muotia.. *huokaus*
Mutta eipä tässä muuta.
Nyt katsomaan harvinaisen fiksua amerikkalais-tv-psykologia, DrPhiliä ja sitten salille urakoimaan.
Terve taas!
Mulla kans takahampaiden pesu yökkäyttää!!!! Mut niin oli esikonki aikaan...
Tänään on taas ollu virtaa erilailla,on saanu leivottua torttuja,ruokaa jos jonkilaista ja jälkiruokaaki pyöräytin... Jospa se nyt alkas virta riittämään.... Ja jopa hoitolastenki kans tuli touhuttua eikä vaan ne pakolliset...
Mä oon tajuton nynny ollu ton suhteen mikä ikäerona lapsille tulee olemaan. 2,5v nyt toiv tulee... On ollu nimittäin TOSI vaativa tapaus tuo poika..........
Asiasta muuten miljoonanteen,mies löyti äsken lelukaupan netistä jossa ei järettömät postimaksut. Näin tuppukylässä asuvalle helpotus! www.lelunetti.fi olikohan.....
Jos vielä käyttäs iltaa hyväkseen ja pyykkäis ja imurois...
Virtapiikki-Suhmura +napura 13+6
Veikkaamaan ryhdyn minäkin ja väitän kiivaasti, että ensimmäinen lapseni syntyy 21.6.2006 (LA 16.6.2006) ja on poika.
Ultrakyselystä: Meiläl tarjotaan sekä np- että rakenneultra. Lisäksi olen käynyt alkuraskauden ultra(t 3kpl :)) yksityisellä.
etominen jatkuu yhä. lievempänä, muta jatkuu ja kaikesta ruuasta tuntuujäävät ihan kaamea maku kurkkuun. Vähän kuin jotain limaa... YÖK! ja sen yskiminen sitten vasta saakin yökkäilemään.
Tänään oli np-ultra ja vapaapäivä. Kyllä sitä ehdin hermoilla ja odottaa, vaikka edellisestä ultrasta on neljä viikkoa ja sydänäänistä 2...
Kerroin jo heti mennessä, että jännitän, en itse toimenpidettä vaan sitä, mitä sieltä näkyy. Ja menin yksin ilman miestä, joka oli ihan hyvä sillä tarkoitukseni oli osallistua keskosia koskevaa tutkimukseen, mutta kun hoitaja oli kahteen otteeseen yrittänyt ottaa sitä näytettä kohdunkaulakanavasta (?) ja sattui niin prkl:eesti vaikken sanonut mitään, hän sitten tajusi kysyä että tämä taitaa sattua kun hän ei sitä
löydä
???, että jospa jätettäisiin tämä kuitenkin tähän.
Joten ihan hyvä, ettei mies ollut mukana.
Ultra meni kuitenkin hyvin ja pikkuinen sätki ja potki ja kääntelehti, kuin oikea vauva.. hih
Se on jännä kuinka tuntuu, että juu olen kyllä vahvasti raskaana, mutten oikein osaa itse vauvaa konkretisoida. Ehkäpä tämä on vain vahvaa defenssiä kesän km:n jäljiltä.
Siinä kun sitä monitoria tuijottelin, ajattelin, että ihan sama vaikka jotakin videota pyörittäisivät kun tuntuu jotenkin niin kaukaiselta tuo olento¿
Ihanaa kuitenkin, että kaikki hyvin ja erityisen ihanaa oli nähdä pienen liikkuvan. Vastaa hyvin viikkoja, ehkä pari päivää enemmän, ja turvotustakin vain 1,2 mm, joten kaikki hyvin. Kiva, että on miehellekin nyt näyttää kuvaa muustakin kuin epämääräisestä möykystä. Papu alkaa muistuttaa vauvaa :-D
Parin viikon päästä neuvola ja toivottavasti sydänääniä sitten kuunnellaan.
Rakenneultra sijoittuu tammikuun lopulle ja tuntuu, että sinne on ihan mega-pitkä aika vielä.
Kävin ultran jälkeen nettiemossa ostoksilla, kun heillä oli ilmoitus ale-vaatteista. ostin siis ensimmäiset äitiysvaatteeni. Ostin yhden paidan, mekon ja hameen. Ne tosin ovat sellaisia, että niitä voi kyllä käyttää ihan muutenkin, mikään ei niitä erityisesti äitiysvaatteiksi paljasta. Vähän ovat vielä keväisiä, mutta sen ihanampaa, että on sitten keväämmällä päälle pantavaa kun masu kasvaa.
Mistä olette tilanneet äitiysvaatteenne?
Omat farkut mahtuvat vielä päälle ja arkivaatetus ei liene muutenkan ongelma.
Olenkin pohtinut, että mihin ihmeeseen pukeudun jumpassa kun vatsa alkaa kasvaa. Jumppavaatteet kun tahtovat olla joustavia kyllä, mutta kovin tieukkaan leikattuja ja istuvia.
Onkos täällä joku muu aktiiviliikkuja joka moista pohtii tai peräti jo omaa kokemusta?
Nyt vähän siivoilen ja odotan miestä kurkkimaan papun valokuvia.
Kaunista keskiviikkoiltaa
Aapeli 12+5
Taas yks työpäivä takana ja huomenna vapaapäivä edessä. Jipii!!
Miiris: Mä olen kans jyväskylästä, eikä mulle ole neuvolan puolesta edes ehdoteltu mitään rakenneultraa ja olen kyllä jo yli kolmekymppinen. Ihan aattelin yksityiselle mennä... Käsittääkseni täällä ei kuulu kuin alkuraskauden ultra vkoilla 10-12, eli sekään ei ole edes np-ultra, vaan todetaan vaan että onko raskaana ja montako sikiötä kasvaa. Vai onko sulla joku erityissyy, minkä takia tarttis tarkemmin seurailla? Sitten tietty pääsee ä-polille, jossa ultrataan kai joka kerta (tai ainakin melkein).
Hampaiden pesu yököttää, ne täytyy pestä ennen aamiaista tai muuten saa halata pönttöä.... Yök. Tänään ollu muutenkin huono päivä. Koko päivän ollu yökki olo... Muuten ei mitään uutta...
illanjatkot vaan kaikille!
Quest ja Minni 12+5
Mä olen jäänyt vallan taustailemaan kun laiskuus on iskenyt.
Mutta pakkohan se oli tulla arvailemaan vauvan syntymäajankohtaa.
Tässähän tämä:
Poika (aivan selvä!) Ja juhannusaattona lähetään mökiltä kohti sairaalaa niin että juhannus jää viettämättä =)
Ja poika syntyy juhannuspäivän puolella eli 24.6.06
Tää on ihan selvä juttu! ;-D
Mulla ei pahoinvointia eikä juuri muitakaan oireita ole ollut, joten kauheesti ei yleensäkään kerrottavaa ole. Jään taas taustalle!! : )
Soffu+Nuppu 11+0
.. eli kysymykseesi jumppavaatteista. Itse kävin esikoista odottaessani mammajumpassa vkolla 39 + 0 ja ihan omat ennen raskautta hankitut jazz-pöksyt jalassa!! Tiukoista treenipaidoista jouduin luopumaan kun en raskinut uusia isompia ostaa joten loppuaika meni sitten perus t-paidalla. Nyt pikkukakkosta odottaessa ei ole enää samaa ongelmaa, salilla kävin alkusyksystä pari kuukautta mutta sitten on väsymys vienyt voimat niin, että ei oo jaksanut millään käydä mut sinne mammajumppaan olis tarkoitus taas vuodenvaihteesta mennä ja samoilla treenikamppeilla jatketaan!!!
Kannattaa jatkaa liikuntaharrastuksiaan niin pitkälle kun olo sallii ja kun oma laji käy rankaksi niin jatkaa vaikka jossain mammajumpassa, suosittelen!! On tehokasta mutta varmasti turvallista kun ohjaaja tietää et kaikki on raskaana ja mikä ihaninta kaikki muutkin näyttää yhtä hassuilta jumpatessa kuin itsekin ison mahan kanssa!! Se on oikeesti tosi koomisen näköistä!!!
MiljaMaaria
Minä lensin toista lasta odottaessa vielä viikolla 33 Atlantin yli ja hyvin meni. Tukisukat säästivät jalkojen turpoamiselta ja muita ongelmia ei ollutkaan. Välillä vain pomppii tuolista pystyyn, että paikat vetreytyy niin kyllä se siitä. Ilman muuta lähtisin noilla viikoilla reissuun, jos mahdollisuus olisi.
Ihan pikkujuttu, mutta listalla lukee mun nimimerkkinä Tyytteli-83, vaikka se on ihan yhdellä y:llä. =)
Vielä se pahoinvointi vaan jatkuu. Oonkohan minä tuomittu voimaan pahoin koko raskauden ajan. Sitten särkee päätä tosi usein.
Eilen yritin kysellä, että tuntuuko muilla emättimen päässä kovaa pattia. Minä jo ihan paniikissa olin sen kanssa, mutta rupesin tarkastelemaan naisen anatomiaa tarkemmin ja tulin siihen tulokseen, että tämä patti on kohdunsuu. Kokeilin nimittäin vähän tarkemmin sitä pattia ja tuntui, että sen keskellä oli pieni reikä. Ja sen patin ympärillä tuntuu tulevan seinä vastaan joka puolella. Maanantaina on lääkärin tekemä ultra niin kysyn vielä häneltä, että onko se kohdunsuu vai joku ylimääräinen patti. Kaikenlaisia kysymyksiä nekin joutuu kuulemaan. Olen myös aikaisemmin tuntenut tuon " patin" nimenomaan seksin jälkeen. Kai kun kohtu supistelee, niin kohdunnupukka laskeutuu silloin vähän alaspäin. Ja kait näin raskauden aikana se helposti laskeutuukin. Kaikkea sitä murehtiikin.
Ulrtaa odotellessa, Tytteli-83 rv 13+0