Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittävätkö sukulaiset ja tuttavat käyttää hyväkseen ammattiasi (ilmaiseksi)?

Vierailija
23.01.2013 |

Mikä olet ammatiltasi?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja noita "hyväksikäyttäyjiä" löytyy viikottain, niin sukulaisista kun vähän tuntemattomimmistakin. "vilkaisisitko vähän tätä kättä" "voisitko kirjoittaa reseptin siihen ja siihen" "mikäköhän tässä minun nilkassani on vikani"....

Vierailija
22/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti jokaisen pitää auttaa tuttaviaan ilmaseksi. Minulta kysellään paljon ilmaisneuvoja. Yhteiskunnan rahoillahan minut on koulutettukin. Mikä ihme siinä on, ettei muka ilmaiseksi voisi vapaa-ajallaan auttaa. Palkan saan sitten ihan kokopäivätyöstä, jonka teen rakennusliikkeessä.

Autan mielelläni ja ilmaseksi tietenkin.

Olen rakennusinsinööri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä kyllä maalaan ja tapetoin ihan mielelläni sukulaisten ja kavereiden luona enkä siis odota palkkaa. Vastaavasti he sitten tekevät minulle asioita jotka heiltä hoituvat paremmin.

Vierailija
24/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus kyselevät, mutta aika harvoin, ehkä 3-4 kertaa vuodessa. Mielelläni autan.

Vierailija
25/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo nyt hirvittää tällaisten kyselyjen määrä. En tykkää kovin vieraille ihmisille sanoakaan alaa, kun ensimmäisenä yleensä tulee: "no sittenhän sä osaatkin sanoa, että mikä mua vaivaa, kun.." Yleinen vitsi on myös aina, että no tietää ainaki keltä sit parin vuoden päästä saa reseptit ja sairaslomat yms. Pahin on anoppi, joka luulee, että rupean hänen henk. koht. lääkäriksi valmistuttuani.

Vierailija
26/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhettä, lähisukulaisia ja ystäviä konsultoin mielelläni ja maksutta. En koskaan mainosta työpaikkaani vaan tutuille olen vain valtion virkamies, sen tarkemmin kertomatta mitä oikeasti teen.

Pikkuveli on it-nörtti ja hoitaa kyllä lähisuvun tietsikkaongelmat. Hän on vasta opiskelija joten kannustetaan myös rahallisesti tästä avusta.

KTM

Vierailija
27/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät yritä, koska eivät ymmärrä mitä teen. Bonuksia kauhistelevat silloin, kun niistä on taas kerran jauhettu lehdissä.

Vierailija
28/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on ktm ja isäni lakimies. Molemmat huippuja veroasiantuntemuksessa. Ovat auttaneet aina kaikkia, jotka ovat jotain kysyneet. Ilmaiseksi neuvoja ja pieniä juttuja. Jostain perukirjoista tai laajemmista kirjallisesta työstä ovat ihmiset tarjonneet rahaakin, vähän ovat sitten ottaneet vastaan.

Vierailija
29/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kondiittori/tarjoilija (teen kahta työtä) ja kakkujahan pitäisi olla pyöräyttelemässä ties kenen juhliin vähän väliä ja tietenkin ilmaiseksi kun "sulta se sujuu". Sujuu sujuu, mutta en minä muitakaan töitä tee ilmaiseksi.

Tarjoilijaksihan sitä pääsisin myös kaikenmaailman kissanristiäisiin. Paras oli kun yksi pariskunta meinasi nakittaa minut baarimikoksi häihinsä puolen tunnin varoitusajalla. Vieraita oli noin 150. En muuten jäänyt jatkoille.

Vierailija
30/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäni välillä pyydetään talkoisiin rakennusalalla kun on. Sukulaisille ja hyville kavereille mielellään menee avuksi ja korvauksetta. Lähiporukoissa pätee yhteistyö ja avunanto.

Yhelle mun duunikaverille totesin kun kyseli yhtä erikoisempaa duunia että kyl se sen vois tehä, mut on sen verran kallis että halvemmalta saat muualta. Kyseessä just tällänen tekiskö alella kun tunnetaan tyyppi.

Vierailija
31/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuotepäällikkö, ja ihmiset luulevat josku voivansa lypsää minulta ilmaiseksi firman tuotteita omiin tarkoituksiinsa.

Vierailija
32/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja parturi-kampaaja olen....

Vierailija
33/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää marista siitä että joku pyytää apua jos kerran on osaavia ihmisiä auttamassa! Miksi ihmeessä ei voi auttaa jos on tuttu? Kaikkien pitäisi ilmeisesti eristäytyä omiin koteihin ja pitää omat tietonsa ja taitonsa salaisina. Sitten voidaan käyttää kukin kalliita palveluita. Miksei voi auttaa puolin ja toisin? Kampaaja nappasee tukan lyhyemmäksi ja samalla it-tukihenkilö vilkaisee tietokonetta. win-win

Vierailija
34/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sekä leipuri, että sh ja mieheni on maalari, että autonasentaja.

Ihan mielellään voin sanoa jollekin, että mikä määrä kananmunia tulee 12 hengen kakkuun.

En ole heti vetämässä hernettä nenääni jos kuulteni puhutaan pullanleivonnasta tai peräpukamista.

Jotkut tosiaan tuntuvat olevan niin herkkänahkaisia, että jos seurueessa mummo puhuu, että hänellä on kihti, on seurueen lääkäri heti ovet paukkuen lähdössä pois.

Jos juhliin kysytään, että voisko sun tytöt tulla vaikka lapsiparkkiin, on mamma heti kirkumassa, että hänen teinejään käytetään hyväksi. Ihan vain tarkennukseksi, kukaan ei sun kakaroita ole hyväksikäyttämässä, jos kysyy, että voisivatko he tulla. Siihen voi vastata, että eivät tule. Ei ole aihetta alkaa heti hysterisoida, että nyt pannaan miehen sukuun välit poikki kun anopin täti uskalsi kysyä mun teinejä töihin.

Vierailija
35/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järkyttävää marista siitä että joku pyytää apua jos kerran on osaavia ihmisiä auttamassa! Miksi ihmeessä ei voi auttaa jos on tuttu? Kaikkien pitäisi ilmeisesti eristäytyä omiin koteihin ja pitää omat tietonsa ja taitonsa salaisina. Sitten voidaan käyttää kukin kalliita palveluita. Miksei voi auttaa puolin ja toisin? Kampaaja nappasee tukan lyhyemmäksi ja samalla it-tukihenkilö vilkaisee tietokonetta. win-win

kuin tehdä parin-kolmen tunnin työ ilmaiseksi

Vierailija
36/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

heitä heidän Nico-Pettereidensä hoidossa ja he eivät saa koskaan parisuhdeaikaa.

Onko näille kermaperseille tullut koskaan mieleen, että jos sitä mummia auttaa, se voi auttaa joskus teitäkin.

Vierailija
37/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttamassa ILMAISEKSI kaikkia _tuttuja_? Kyse ei ole siis mistään läheisistä ihmisistä vaan tutuista, joita ehkä moikataan sillointällöin.

Mulle kun ei tarjota edes materiaalikustannuksia kun "eihän ne jauhot nyt niin paljoa maksa" (pelkistä jauhoistahan se kakku syntyykin..), saatika sitten aikakustannuksia.

Sukulaisille teen kyllä, mutta he ovatkin samaa verta (Ja aika usein he antavat korvauksen, ilman pyytämistä).

T: kondiittori/tarjoilija

Vierailija
38/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäis olla toimeentulotukea tai jotakin etuutta. Oon sossu. Muutaman kerta laitoin lastensuojelun kotikäynnin nii sitte loppu se vonkaaminen.

Vierailija
39/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuitenkin suunnitellut kutsukortteja ym. ilmaiseksi, koska se on hauskaa, mutta jos suku olisi kauhean iso, pitäisi varmaan vetää joku raja. Ammatti taidemaalari.

Vierailija
40/49 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin moni haluaa keskustella kielitieteellisistä kysymyksistä ja joskus joku kysyy, mitä joku lause tai ilmaus tarkoittaa. Mielelläni autan ja keskustelen.

Kielenkääntäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi