Mikä on mielestäsi kaikkein voimakkain/provosoivin
mielipiteesi jostain asiasta? Uskallatko/viitsitkö sanoa sen kelle tahansa myös kasvokkain?
Kommentit (97)
vaikka itse ollaan kotona.
Uhmaikäisen kanssa on rankkaa.
että se tavallinen kansan kerros Suomessa on aika junttia, sivistymätöntä ja asenteellista.
Tunne korvaa faktat. Ja laidan sivulta on helppo huudella "Helsingin Herroille" neuvoja ja törkeyksiä, mutta sitten itse eivät pystyisi/kykenisi hoitamaan yhteiskunnallisia asioita kentällä ei vain resurssit riittäisi.
Persut ovat mielestäni vähän yksinkertaisia.
Suomi ei siitä juurikaan paranisi maana, jos kaikki maahanmuuttajat täältä poistettaisiin. Tällaisille rasistisille ihmisille maahanmuuttajat ovat ikään kuin likasanko jonne voi tunkea kaikki syyt, ja ikävyydet tässä yhteiskunnassa.
Osa Kokoomuslaisista ovat ihan fasisteja, esim. Saul Schubak.
Toivoisin myös, että jokainen joka luulee, että ADD/ADHD on vain huonoa käytöstä ja kasvamattomuutta saisi itse tällaisen lapsen, huomaisivat, että kasvatuksella ei voi poistaa neurologisia poikkeamia/puutteita. Vaikka pitäisi ihan natsikuria, vaatisi ja kasvattaisi miten paljon niin ei auta ylivilkkauteen tai tarkkaamattomuuteen, kilttikin voi olla ylivilkas, tai tarkkaamaton. Osa ihmisistä on vain niin yksinkertaista että ei ymmärrä tätä.
Raskauden aikana tupakoivilta ihmisiltä pitäisi ottaa lapsi huostaan, koska jos äiti ei välitä lapsen terveydestä edes raskausaikana, miten ihmeessä voisi välittää lapsen synnyttyä?[/ii]
joudun sitä usein tekemään, ja nämä eivät tunnu ymmärtävän asiakkaan tilausta alkuunkaan.
En tajua miksi niitä pitää työllistää palveluammatteihin, mm vuokraamaan tiloja, järkkäämään tarjoiluja yms, mitä niiltä tilaan.
Joko kielitaito/lulttuuri/ymmärtämys tai joku mättää...suomalaisten kanssa ei ole ongelmia.
Lapset tarvitsevat selkeät säännöt, joista pidetään kiinni, paljon syliä ja fyysistä hellyyttä, aitoa välittämistä, kuria, ja selkeän rytmin.
Lasten pitää mennä niin ajoissa nukkumaan,että ei tarvitse erikseen herättää aamulla. Lapsi jota pitää herätellä esim. kouluun/tarhaan, menee liian myöhään nukkumaan. Ja nämä lapset ovat juuri niitä, jotka kiukuttelevat ja itkevät aamulla väsymyksestä, kun sinne tarhaan pitää mennä.
Ajoissa nukkumaan menneet lapset heräävät itsekseen aamulla ja ovat pirteitä kun sinne tarhaan menoaika on tullut, ei itkupotkuraivareita.
Mutta tähätän moni äiti ei halua myöntää. Ei osata jämptisti laittaa niitä lapsia ajoissa nukkumaan, vaan on lipsuttu tästä. Miksi joissakin perheissä ennen nukkumaanmenoa on hirveä huuto ja härdelli? Lapset kiukuttelevat, eivätkä halua mennä nukkumaan/iltapesulle jne...
Monet äidit/isät eivät vain jaksa nostaa sitä omaa persettään sohvalta ja alkaa ajoissa laittaa niitä lapsia iltapesulle, iltapalalle, hampaiden pesulle jne. Huutavat sitten sieltä sohvannurkasta lapsille, että nyt sinne iltapesulle jne. Ja lapset vain leikkivät, eivätkä malta lopettaa leikkejään.
Tätä kuviota olen nähnyt niin monessa tutun perheessä.
En kuulunut liittoon edes silloin, kun minulla oli vakituinen työpaikka. En vain voi sietää sitä, miten AY-liike jakaa suomalaisia aktiivisesti ja tehokkaasti ns. "hyviin ihmisiin" (ne, jotka ovat onnistuneet vakityön ajoissa saamaan) ja roskasakkiin (ne, joille on jäänyt vain tähteet eli pätkätyöt ja työttömyys). Näiden välistä hajurakoa pyritään sitten kasvattamaan joka välissä, ansiosidonnaisen ehtoja parantamaan ja perusturvan tasoa heikentämään. Että kehtaavatkin vielä väittää olevansa vähäosaisten puolustajia!!
Ja kyllä sanon tämän estoitta ääneen kenelle tahansa.
Ei todellakaan kaikkein provosoivin mielipiteeni, mutta sellainen joka lähes aina herättää tunteita:
En pidä koirista.
Taustalla ei ole mitään koiratraumaa tai huonoja kokemuksia, koirat eivät vain kiinnosta minua yhtään. Myös useiden koiranomistajien asenne (kaikkihan tykkäävät rapsuttaa/taputella/kuunnella juttuja meidän turresta) ärsyttää minua. En viitsi kailotella mielipidettäni koiraihmisille, koska he tuntuvat usein ottavan sen henkilökohtaisesti. Jo se, että jos ulkoillessani jonkun koira tulee luokseni enkä jää sitä silittelemään, aiheuttaa joskus koiranomistajassa selvästi hämmennystä.
ovat yksinkertaisesti vain laiskoja.
Poikkeustapaukset ymmärrän, esim. äiti on synnärillä, tai vakavasti sairas jne.
Mutta että normaali perhe, vaikka olisikin vuorotyöt, tai lapsilla paljon harrastuksia, niin ihan on asenteesta kiinni se ruuanlaitto.
Monet perheet tuntuvat selittelevän einesruokaa kiireellä ym. mutta kyllä sen kiireen takana on myös laiskuus. Ja joka päivä ei tarvitse sitä ruokaa laittaa jos vähän miettii mitä tekee ja kuinka paljon, ja osan voi aina pakastaa jne.
Mutta sitten selitellään kaikkea tekosyytä yms. miksi ei voida laittaa kotiruokaa.
että olen Laasasen teorian suhteen samaa mieltä monessa kohtaa.
En uskalla enkä halua sanoa sitä kaikille kasvokkain
Lapsia ei pitäisi laittaa ainakaan alle 2-vuotiaana kodin ulkopuoliseen hoitoon (miel. ei alle 3-vuotiaana). Pidän sitä, että "ei jaksa olla enää kotona" huonona syynä laittaa lapsi hoitoon, mielestäni aikuisen ihmisen pitäisi kestää jonkin verran tylsyyttä lapsen edun vuoksi.
Masennus, elämänhallinnan puute ym. on asia erikseen. Ja tuo ylläoleva koskee yhtä lailla naisia kuin miehiä. Jos äiti on esim. ollut kotona 1.5 vuotta niin on mielestäni enimmäkseen isän vastuulla jäädä kotiin että lapsi saa olla kotona edes 2-vuotiaaksi.
Kaveripiirissäni tuo mielipide olisi ei nyt kauhistus mutta sitä pidettäisiin hyvin poikkeavana ja syyllistävänä. En sano sitä koskaan sellaisille, jotka ovat lapsensa vieneet varhain hoitoon.
Jeesus on Herra.
Tarvittaessa olen valmis sanomaan sen kenelle tahansa kasvokkain.
oikeistolaisen arvomaailman, olen kokoomuslainen.
Ajattelen että miehellä on perheestä taloudellinen vastuu.
Mielestäni jokaisen ihmisen tulisi hankkia riittävä yleissivistys. Tarkoitan sillä sitä, että jokaisen tulisi ymmärtää historiaa, politiikkaa ja siten maailmaa ympärillään sekä niihin liittyviä syy-seuraussuhteita, hallita käytöstavat ja etiketti, kyetä tarkastelemaan asioita useista näkökulmista, tuntea ympäröivä kulttuuri ja hyväksyä erilaisuus.
En todellakaan kerro provosoivia mielipiteitäni julkisesti. Keskustelen esimerkiksi poliittisesta kannastani muiden saman aatemaailman omaavien kanssa tai vaihtoehtoisesti hyvän keskustelijan kanssa. Jos tiedän jonkun ihmisen jonka on vaikea hyväksyä mielipiteitäni, en tietenkään niitä hänelle huutele.
että monet opettajat ja lastentarhassa työskentelevät ovat aika laiskoja.
Tekisi mieli sanoa, että tervetuloa aikuisten oikeisiin töihin, jossa esimiehet tikuttavat jokaisen liikeesi, tulostavoitteet hipovat taivaita, ja stressiä pukkaa... Saa pelätä tuleeko taas Yt-neuvottelut kohta, ja miten käy työpaikalle.
Moni opettaja on yllättävän laiskaa. Valittavat vain, mutta eivät näe että verrattuna kiristyneisiin oloihin muualla työelämässä, heidän työnsä on verrattain helppoa ja stressitöntä. Ymmärrän kyllä, että lapset/teinit/oppilaiden vanhemmat saattavat olla TODELLA rasittavia, mutt silti... Tervetuloa ainakin yksityiseen pörssiyhtiöön tulostavoitteineen asiantuntijahommaan. Siinä sitä saa kärvistellä stressikäyrän ja kiireen ja ylitöiden kanssa ihan eri tahtiin..
Sama juttu lastentarhassa työskenteleville. Ne lapset eivät kuitenkaan huuda teille päivittäin tulostavoitteista, uusista tehokkaammista työtavoista ja vaadi jokaista hommaa "tilille".
En tietenkään halua kieltää abortin tekemistä, koska raiskatuilla jne. on oikeus keskeytykseen. Toivoisin kuitenkin, että ehkäisy hoidettaisiin suhteissa paremmin - humalassakin.
Inhoan tupakoijia. Joka ovensussa notkuu joku tupakka huulessaan. Alkeellista ja vastenmielistä. Hyvä, ettei nykyisin saa polttaa sisällä.
Inhoan alkoholisteja ja narkkareita. Todella moni koti on tuhottu Suomessa juopottelemalla.
Ideaalimaailmassa lapsia syntyisi vain sellaisiin perheisiin, joissa näistä huolehdittaisin.
Vierastan haistattelevia ja kiroilevia ihmisiä.
Tutut tietävät mielipiteeni. Tupakoivat äidit ja muut sankarit saavat osakseen synkän katseeni.
Mielestäni opettajat ovat sankareita tehdessään töitä hyvin vaikeista perheistä tulevien todella vaikeiden lasten parissa.
Lapset huutelevat, haistattelevat ja käyttäytyvät röyhkeästi.
Ne harvat, jotka haluavat opiskella jäävät helposti meluavien lasten jalkoihin. Valitettavasti.
Hyväksyn abortin vain jos lapsi kärsisi kovasti syntyessään esim. synnynnäisen, pahan cp-vamman tai kehityshäiriön takia, tai jos sikiöllä ei ole elämän edellytyksiä muutenkaan esim. syntyy ilman aivoja tmv.
En hyväksy edes raiskaus-abortteja! Miksi äiti ei voisi synnyttää lasta ja antaa adoptioon? Moni lasta kipeäasti haluava saisi lapsen, koska suomalaisista adoptiovauvoista on pulaa.
Lapsi ei ole syyllinen raiskaukseen/väkivaltaiseen tekoon, hän ei ole pyytänyt syntyä tänne, miksi sitten hänet murhataan?? Suomessa kun ei ole häpeä tulla raiskatuksi ym. vika ei ole uhrissa.
Abortti on murha.
Ja tuomitsijoille sanon, että itse olin valmis synnyttämään mahdollisesti vammaiseksi epäillyn vauvani. Down epäilys oli suuri, mutta en halunut lapsivesipunktioon koska siinä olis riski vaikkakin pieni keskenmenolle. No, terveenä kuitenkin syntyi, ja kiitollisia ollaan tästä.
Lapset pitäisi tehdä 20-35-vuotiaana, ei ennen eikä sen jälkeen.
Kotiäitiys on laiskan ihmisen valinta(tai tyhmän siinä tapauksessa jos ei pääse opiskelemaan/töihin).
Kotiäitiyden mahdollistava mies haluaa vaimostaan äidin itselleen.
Se joka luulee että "maito vain loppui" on aika hölmö...
Näin ajattelen salaa...
Pidän ydinperheitä arvossa, ja olen sitä mieltä että isä ja äiti ovat yhtä tärkeitä lapsille alusta saakka.
En kannata adoptiota ollenkaan, ellei se tapahdu ns. avoimena adoptiona jossa lapsen yhteyttä omaan biologiseen sukuun ei katkaista.
Ja nämä uskallan ääneen sanoa, joskin mietin kyllä miten sanani asettelen tai että olenko vaiti, sillä en kuitenkaan halua tieten tahtoen ketään loukata, vain että saisin mielipiteeni sanottua.