Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut sairaslomaa. Miten jaksaa eteenpäin?

Vierailija
22.01.2013 |

Olen nyt pitkään nukkunut todella huonosti. nukahdan hyvin mutta herään 1.30 - 2.30 ja sen jälkeen valvon. Yöllä valvoessa työasiat tulee väkisinkin mieleen. Kun kello soi aamulla, olen rättiväsynyt. Itkettää ja sydän hakkaa aamusta iltaan. Jotenkin tuntuu että pelästyn kellon soimista ja se "pelästynyt" olo jää päälle koko päiväksi. Oksettaa ja vatsa on kipeä koko ajan. Iltapäivällä tuntuu kun kaikki kehon lihakset olisi jännittyneitä. Niska ja hartiat todella jumissa. Nyt alkaa käsivarretkin jumiutua. Paniikkikohtauksetkin ovat alkaneet nostaman päätään monen vuoden jälkeen. Tällaista oloa on nyt kestänyt enemmän tai vähemmän kohta kolme vuotta.

Kävin viime viikolla työterveyslääkärillä kertomassa tästä, mutta en saanut sieltä mitään apua. Käski vaan mennä kävelylle illalla rentoutumaan. Itkin jaksamattomuuttani vastaanotolla, mutta passitti takaisin töihin.

Miten jaksaa tästä eteenpäin? Elän viikonloppuja varten. Maanantaiaamuna toivon, että olisi perjantai. Lasken päiviä seuraavaan lomaan. Viikonloppuisin en jaksa mitään. Ei tässä ole mitään järkeä.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis juuri voi itse vaikuttaa tilanteeseen. Jos teen vähemmän töitä, joudun puhutteluun ja mahdollisesti saan varoituksen. Puhutteluun joutuu myös jos hieman myöhästyy aamulla tai jos ruokis tai kahvitauko kestää liian kauan. Ei auta selitellä, että bussia ei tullut tai joku kyseli käytävällä työasiaa kun olin luonaalta palaamssa.

Kello kourassa ja pelko takapuolessa juostaan töissä joka samperin päivä.

ap

Vierailija
22/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäpä lasillilen viiniä illalla rentouttamaan?

tai että nouset silloin yöllä tekemään jotain mikä vie ajatukset pois töistä ja palaat nukumaan vasta kun taas kunnolla väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Voin suositella loisto lääkäriä yksityiseltä jolta saa varmasti sairaslomaa varmasti. Jaksamista mutta muista että sairasloma ja lääkkeet eivät poista ongelmaa. Helpottaa hetkellisesti.

vaikka yksityinen maksaa vain 60 euoa, niin nyt ei ole sitä rahaa laittaa siihen. Pakko pistää sivuun, jotta sinne voisin mennä.

Tiedän ettei sairasloma paranna, mutta pääsisin sieltä hetkeksi pois ja kroppa/pää saisi levätä hetken.

ap

Vierailija
24/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No perkele! Et sä hengailusts palkkaa saa. Opettele tulemaan ajoissa.

Vierailija
25/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästelyn kieltämisestä tulee stressi.

Ja pitää saada palkkaa lorvintaan. Ota palkatonta. Irtisanoudu.

Vierailija
26/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli palkatonta tulee

Vierailija
27/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisitkin kiireisen ajan sinne. Kerro samat mitkä kirjoitit tänne jo aikaa varatessa, niin saattaa nopeuttaa lääkärille pääsyä.

Vierailija
28/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillä lääkärilläkin on esimies, valita sille.

Vierailija
29/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doxalia. Se antaa aidohkon unen ja auttaa minulla. Mielialalääke se on isompana annoksena, mutta 1-3 toimii minulla unettajana.

Vierailija
30/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuuteen ennen oksatsepiinia (opamox) nykyään lisäksi Ketipinor (joka on oikeasti epilepsialääke.

Luin, että opamoxin tyyppiset lääkkeet ei auta parin viikon jälkeen muuta kuin lumevaikutuksella unettomuuteen.

Vierailija
31/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen ja olen kahden alle kouluikäisen lapsen äiti. Stressiä aiheuttaa kamalan kova tahti opinnoissa, rahahuolet, isomman lapsen voimakas uhma, vapaa-ajan puute. Nyt melkein viisi vuotta on mennyt raskauksien, vauva-ajan ja stressin vuoksi valvoessa. Olen ihan puhki. Sain viikko sitten melatonin-reseptin ja toivon että pikkuhiljaa alkaisi helpottamaan. Avioliittokin kärsii kun olen järjettömän väsynyt ja kireä kuin viulun kieli. Itsekin toivon että saisin sairaslomaa mutta turhaan. Jaksamisia aplle!

Vierailija
32/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempiakin työpaikkoja löytyy eikä raha voi olla tärkeämpää kuin terveytesi. Kohta olet puhki ja pitkällä sairaslomalla. Jos tilanne jatkuu liian pitkänä olet sitten työkyvytön loppuikäsi. Näitäkin näkee. :( Sitten ne tulot vasta ovatkin pienet.

Ota se huonommin palkattu työ jostain muualta ja ole muuten elämääsi onnellinen.

T. HR:n tantta

Vierailija
33/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuollainen työ voi olla?? Myyjän työ tms.? Sinuna alkaisin aktiivisesti etsiä uutta työtä, tuskin jaksat tuollaisessa paikassa kauaa, vaikka saisitkin sairauslomaa. Menisin kyllä uudestaan sille samalle lääkärille, vaikka olisi ollut kuinka nuiva. Sano, että tilanne vain pahenee ja on täysin työperäistä. Itke. Kerro, ettet ole työkykyinen. Jos kieltäytyy antamasta saikkua, vaadi selitys, miksi kieltäytyy hoidosta. Kysy esimiehen nimi. Pelaa kovilla, nyt on sun terveydestä kyse!!

Sairausloman aikana ehdit vähän levätä ja lisäksi alkaa etsiä uutta työtä!!!

Vierailija
34/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee työsi niin hyin kiun pystyt, enempää ei voi vaatia. Hidastelun takia ei tietääkseni voi irtisanoa. Lopeta siis stressaaminen.

Vierailija
35/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on työpaikalla useita ihmisiä suht lyhyen ajan sisällä (kolmisen vuotta) joutunut jäämään vaihtelevan pituisiksi ajoiksi sairauslomalle kun eivät kestä työssä - pari myös ihan samasta pestistä peräkkäin.

Itse en ole (vielä) joutunut sairauslomalle mutta näen kyllä miksi näin on näille muille käynyt, sillä firmassa ei koskaan mikään riitä, ja ihmisten työolosuhteita koko ajan heikennetään.

Onko siis turhaa kääntyä HR:n puoleen - onko tilanne ihan vain "ota tai jätä"? Onko HR-toiminnolla yleensä (isoissa) firmoissa mitään mahdollisuuksia vaikuttaa, vai pyörittävätkö vain sitä rekrytointirutiinia?

Parempiakin työpaikkoja löytyy eikä raha voi olla tärkeämpää kuin terveytesi. Kohta olet puhki ja pitkällä sairaslomalla. Jos tilanne jatkuu liian pitkänä olet sitten työkyvytön loppuikäsi. Näitäkin näkee. :( Sitten ne tulot vasta ovatkin pienet.

Ota se huonommin palkattu työ jostain muualta ja ole muuten elämääsi onnellinen.

T. HR:n tantta

Vierailija
36/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä ei ollut apua. Meillä juuri pomot aiheuttaa pahaa oloa kyttäämällä työmääriä ja laatua. Vaaditaan koko ajan enemmän ja enemmän. Työaikoja kytätään kuin haukat, hyvä jos vessassa uskaltaa käydä...

Myös ylemmät pomot samanlaisia.

Pakko säästää pari kuukautta rahaa, jotta voin mennä yksityiselle tai sitten varata monen kuukauden päähän aika omalle ta:lle. Takaisin sinne työterveyslekurille en mene, sen verran nuiva vastaanotto oli. Tällä hetkellä meillä vaan yksi ainoa lekuri.

Tilanne siis paska joka suhteessa...

ap

väsymyksen!

missä on luottamusasiamies?? liittoon yhteys??

minkälaista työtä teet ap?

miten muut työntekijät suhtautuvat kyttäykseen?? eikö ne uuvu? ettekö keskustele asiasta keskenänne??

Vierailija
37/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on paha kierre. Stressaat, nukut huonosti ja siksi myöhästelet. Sun työpaikallasi on paskamainen kyttäyskulttuuri, mikä vain pahentaa asiaa. Vaadi sairauslomaa ja opi ottamaan rennosti. Sullakin on todennäköisesti vielä paljon työvuosia jäljellä, joten älä aja itseäsi loppuun.

Vierailija
38/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä sairaslomalle. Kun kerrot lääkärille samat oireet kuin aloituksessasi, niin kyllä pitäisi olla todelliset syyt saada jäädä lepäämään. Sitkeästi vain heti aamulla yhteys terv.keskukseen, on varmasti vaivan arvoista. Tuolla menolla et jaksa kovin pitkään, ja sitten sieltä pohjalta nouseminen on vielä paljon nykyistä hankalampaa. Tsemppiä!!

Vierailija
39/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae saikkua ihmeessä toiselta lääkäriltä.

Vierailija
40/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessasi et todellakaan ole lusmu etkä joudu palkattomalle vapaalle! Itse jouduin käymään usella lääkärillä ennen kuin minun tilanteeni otettiin tosissaan, viimein eräs lääkäri määräsi kolme viikkoa sairaslomaa( tein vuorotyötä) ottaen minua olkapäistä kiinni ja sanoi että "nyt on pakko luovuttaa hetkeksi tai sinun käy hullusti!" Myös eks mieheni ei ottanut hätääni ollenkaan todeksi vaan piiskasi eteenpäin. Sun pitää saada kierre katki, sitten vaihdat työtä. Itse tein näin ja otin myös avioeron ja nyt olen vuosia nukkunut hyvin taas! :) Taisin olla nro 3!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän