Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut sairaslomaa. Miten jaksaa eteenpäin?

Vierailija
22.01.2013 |

Olen nyt pitkään nukkunut todella huonosti. nukahdan hyvin mutta herään 1.30 - 2.30 ja sen jälkeen valvon. Yöllä valvoessa työasiat tulee väkisinkin mieleen. Kun kello soi aamulla, olen rättiväsynyt. Itkettää ja sydän hakkaa aamusta iltaan. Jotenkin tuntuu että pelästyn kellon soimista ja se "pelästynyt" olo jää päälle koko päiväksi. Oksettaa ja vatsa on kipeä koko ajan. Iltapäivällä tuntuu kun kaikki kehon lihakset olisi jännittyneitä. Niska ja hartiat todella jumissa. Nyt alkaa käsivarretkin jumiutua. Paniikkikohtauksetkin ovat alkaneet nostaman päätään monen vuoden jälkeen. Tällaista oloa on nyt kestänyt enemmän tai vähemmän kohta kolme vuotta.

Kävin viime viikolla työterveyslääkärillä kertomassa tästä, mutta en saanut sieltä mitään apua. Käski vaan mennä kävelylle illalla rentoutumaan. Itkin jaksamattomuuttani vastaanotolla, mutta passitti takaisin töihin.

Miten jaksaa tästä eteenpäin? Elän viikonloppuja varten. Maanantaiaamuna toivon, että olisi perjantai. Lasken päiviä seuraavaan lomaan. Viikonloppuisin en jaksa mitään. Ei tässä ole mitään järkeä.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ongelma on tuttu. Mieheni on kärsinyt siitä jo 3,5 vuotta (sen jälkeen kun vaihtoi työpaikkaa).

Voimia!

Vierailija
2/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa samalle kun tilanteeni joitakin vuosia sitten! Tsemppiä, jos ihminen ei nuku ei toimi mikään muukaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä olla omalla ilmoituksella pois?

Itse ilmoitin vastaavassa tilanteessa olevani 3 päivää sairaana. Ja lääkäriltä sain jotain unta helpottavaa lääkettä. Kummasti sitten se vihdoin auttoi, kun lepäsin tuon muutaman päivän.

Olin siis myöskin kärsinyt ainakin 3 kuukautta unettomuudesta.

Vierailija
4/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä olla omalla ilmoituksella pois? Itse ilmoitin vastaavassa tilanteessa olevani 3 päivää sairaana. Ja lääkäriltä sain jotain unta helpottavaa lääkettä. Kummasti sitten se vihdoin auttoi, kun lepäsin tuon muutaman päivän. Olin siis myöskin kärsinyt ainakin 3 kuukautta unettomuudesta.

Meillä pitää olla ekasta päivästä työterveyshoitajan/-lääkärin todistus.

Pakko yrittää saada aika omalta ta:lta, mutta kokemuksen mukaan siihen menee ainakin 3-4kk ennen kun saan ajan. Seuraavaan lomaan reilu kolme viikkoa, joten jos siihen asti jaksaisi, niin saisi hieman edes levätyä.

Valitettavasti en voi syödä uni- tai nukahtamislääkkeitä. Olen ihan tokkurassa koko päivän.

Kotiakin pitäisi jaksaa pitää pystyssä sekä auttaa oppimisvaikeuksista kärsivää lasta.

ap

Vierailija
5/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavalla... pakotin itseni vuoden ajan töihin ja lopulta sekosin tuskan vuoksi.

Nyt sitten vuosi saikulla ja työpaikka meni

Vierailija
6/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se lääke oli joku "unta parantava" lääke eli ei varsinaisesti unilääke.

Sinuna menisin yksityiselle lääkärille tai sitten varaisin uudelleen ajan tuolta työterveyslääkäriltä ajan (onko se aina se sama lääkäri?).

Pakko niiden jossain kohtaa on saikkua antaa, jos tilanne vain jatkuu!!

Vierailija
7/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni oli stressaava työ ja hän nukkui huonosti. Melatoniini auttoi.

Vierailija
8/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällöin lääkärillä on aikaisemmasta käynnistä tieto ja myös saa tiedon, ettei tilanne ole vielä lainkaan kunnossa. Hoitosuhteessa saa ja kuuluu mennä takaisin myös silloin kun hoito ei ole ollut riittävää.

Vierailija
9/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista että heräät valvomaan joskus klo 1.30 ja pyörit sängyssä ne hikiset tunnit työasioita miettien? Jossain vaiheessa kuitenkin nukahdat levotttomaan uneen, hätkähtäen just hiukan ennen kellon soittoa SIIHEN kamalaan tunteeseen että on jo aika nousta? Ja silloin väsyttää, voisi jäädä nukkumaan lämpimän peiton lohdulliseen syliin? Hetken sitä kelaa mielessään, että tänään mä soitan että olen sairas, en tule. Ja ei osaa kuitenkaan jäädä, kun pitäisi soittaa työpaikalle ja kertoa mikä on vialla.....

Vierailija
10/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siihen jotenkin vaikuttaa? Puhua esimiehen kanssa? Hänen velvollisuutensa on puuttua työtä haittaaviin tekijöihin.

Pystyisitkö vaihtamaan työpaikkaa?

terveisin toinen uneton, uutta työpaikkaa metsästävä

Vierailija
11/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siihen jotenkin vaikuttaa? Puhua esimiehen kanssa? Hänen velvollisuutensa on puuttua työtä haittaaviin tekijöihin.

Pystyisitkö vaihtamaan työpaikkaa?

terveisin toinen uneton, uutta työpaikkaa metsästävä

muuten hoidat vaan oireita, et syytä

Vierailija
12/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä saan unen eikä aamulla ole tokkurainen olo. Itsekin heräilen miten sattuu eikä uni tule takaisin. Koita saada aika yksityiselle niin pääset nopeammin, kyllä sun täytyisi saada jotain apua. Melatoniini ei vie tokkuraiseksi, oletko kokeillut? Joskus joku lääkäri määräsi ataraxia, mutta mulle se ei toiminut. Tsemppiä ja voimia!

Vierailija
13/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikon ensin ja sitten toisen viikon sairaslomaa aika samaan tilanteeseen. mene yksityiselle lääkärille. kyseessä on oma terveytesi!!!

Vierailija
14/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla myös omakohtaista kokemusta vastaavasta tilanteesta. Itkin työterveyslääkärillä uupumustani, johon lääkäri vaan totesi "minä en sinua voi auttaa". Jatkoin töissä järjettömästä uupumuksesta ja sen aiheuttamista itsetuhoisista ajatuksista huolimatta ja lopulta tilanne oli niin paha, että jouduin olemaan useamman vuoden pois työelämästä työkyvyttömänä. Ko.työpaikasta sain tietenkin potkut ollessani sairaslomalla. Jos nyt näkisin sen työterveyslääkärin niin haistattaisin kyllä pitkät. Uskon että jos olisin saanut apua aikaisemmin, olisin myös päässyt aiemmin jaloilleni.

Tsemppiä sinulle siis. Hakeudu toiselle lääkärille.

Vierailija
15/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on "nukahtamis"hormoni eli auttaa uneen pääsyssä mutta ei niinkään pidä sitä unta.

Itse kärsin ennen nukahtamisvaikeuksista ja sain siihen apua melatoniinista, mutta heräsin aina kolmen tunnin päästä mitä ei ennen tapahtunut. Yöllä sitten ikäänkuin aloitin sen nukahtamisprosessin uudestaan, ei sekään herkkua ollut.

Vierailija
16/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko siihen jotenkin vaikuttaa? Puhua esimiehen kanssa? Hänen velvollisuutensa on puuttua työtä haittaaviin tekijöihin. Pystyisitkö vaihtamaan työpaikkaa? terveisin toinen uneton, uutta työpaikkaa metsästävä

mutta siitä ei ollut apua. Meillä juuri pomot aiheuttaa pahaa oloa kyttäämällä työmääriä ja laatua. Vaaditaan koko ajan enemmän ja enemmän. Työaikoja kytätään kuin haukat, hyvä jos vessassa uskaltaa käydä...

Myös ylemmät pomot samanlaisia.

Työpaikan vaihtoa olen miettinyt, mutta minun koulutuksella en saa samanlaista palkkaa vastaavanlaisesta työstä. Mies on pitkällä sairaslomalla onnettomuuden jälkeen, joten hänellä tulot lähes nolla.

Melatoniinia olen joskus aiakisemmin kokeillut, mutta ei ollut merkittävää apua.

Pakko säästää pari kuukautta rahaa, jotta voin mennä yksityiselle tai sitten varata monen kuukauden päähän aika omalle ta:lle. Takaisin sinne työterveyslekurille en mene, sen verran nuiva vastaanotto oli. Tällä hetkellä meillä vaan yksi ainoa lekuri.

Tilanne siis paska joka suhteessa...

ap

Vierailija
17/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano EI!

En ehdi, ettenkö tämän vain tuon, molempia ei ehdi.

Onnistuu, mutta vasta tuolloin ja tuolloin.

Napakkuutta hei!

Vierailija
18/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se yksityisellä käynti maksa kuin ehkä 60e, kai siihen sentään on kerran varaa?

Tai ihan normaalin terveyskeskuksen lääkärille... niin ei maksa sitäkään. Kyllä sinun apua pitää saada nyt pian, eikä vasta sitten joskus kuukausien päästä!

Vierailija
19/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis aamulla terveyskeskukseen, että nyt on todellinen hätä ja pitäisi pian päästä sinne, siis tänään jo.

Niin kyllä sieltä joku aika irtoaa!

Vierailija
20/41 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Voin suositella loisto lääkäriä yksityiseltä jolta saa varmasti sairaslomaa varmasti. Jaksamista mutta muista että sairasloma ja lääkkeet eivät poista ongelmaa. Helpottaa hetkellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan