Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei onko tämä mielestänne kohtuuton toive? Asiaa ystäväparin kanssa matkailusta

Vierailija
21.01.2013 |

Olemme, osittain sattuman kautta, lähdössä hiihtolomalle samaan kohteeseen ystäväparin kanssa. Heillä ei ole lapsia, meillä on kolme alle kouluikäistä. Tapasimme viikonloppuna matkasuunnittelun merkeissä ja mieheni heitti (puoliksi vitsillä, mutta olemme tästä mahdollisuudesta keskustelleet), että ystävämme voisvat vahtia lapsiamme parina iltana, jotta mekin saisimme hieman kahdenkeskistä aikaa. Pariskunta vilkaisi toisiaan ja alkoi nauramaan, eivätkä enää maininneet asiaa. Tuli vähän sellainen olo, ettei ollut hyvä idea heidän mielestään.

Itse mietin nyt, uskallammeko kysyä asiaa tosissamme vai pitäisikö unohtaa koko juttu? Ystävämme tietävät, ettemme ole olleet kahdestaan missään pitkään aikaan, joten sen takia toivoimme joustua...

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoastaan jos pariskunnalla olisi myös lapsia, ja he menisivät vastavuoroisesti toisena iltana kahdestaan ulos.

Muussa tapauksessa en kehtaisi millään ehdottaa moista.

Miksi lapsettomien aika katsotaan joksikin tyhjäkäynniksi, jolloin voi ihan yhtä hyvin vahtia toisten lapsia kuin seisoa tumput suorina, mitäs muuta tekemistä heillä nyt olisi?

Ehkä he ovat valinneet lapsettoman elämän juuri siksi, että saisivat käyttää aikansa itselleen!

Vierailija
42/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte ottaneet/pyytäneet/palkanneet reissuun mukaan jonkin sukulaistytön tms. Ja tietenkin maksaneet hänen matkansa, ruokansa, juomansa jne.. Sitä vastaan että hän sitten vahtii lapsianne kun haluatte sitä laatuaikaa!!

Eli siis oma lapsenvahti mukaan!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahtimaan teidän kolmea alle kouluikäistä.

Hankkikaa babysitteri.

Vierailija
44/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai he haluavat hoitaa teidän lapsia! Olivat varmaan jo siitä keskustelleet ja ilahtuivat suuresti, kun itse ehdotitte. Heistä se tulee olemaan ihanaa!

Siellä matkakohteessa viette lapset kahtena iltapäivänä ystäville, varmasti ihan täpinöissään odottavat, että saavat teidän pienokaisia hoitaa vaikka koko yön. Saatte tärkeää yhteistä aikaa ja ystävät ihania lapsiperhehetkiä. Voitte vaikka kustantaa heidän kaikki ulos syömään (tai ainakin ne lapset), siitä tulee ikimuistoinen loma ystävillenne!

Ilman muuta ystävät hoitavat. Eihän kukaan halua olla niin itsekäs kaveri, että omistaa koko loman vain itselleen! Kyllä siihen yhteisöllisyyteen kuuluu myös muista huolehtiminen.

Vierailija
45/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa, että lapset nukkuisivat ja kävisin aina välillä teidän huoneessa katsomassa, että kaikki on ok. Tai jos teillä on iso huoneistohotelli tms. lukisin kirjaa olkkarin sohvalla. Jos nyt ajatellaan, että alle kouluikäiset menevät unille noin klo 20, ehtii ap ja mies erittäin hyvin syömään kivaan ravintolaan. Voisin sen pari tuntia vahtia, että muksut pysyvät hengissä.

t. Lapseton

Vierailija
46/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme, osittain sattuman kautta, lähdössä hiihtolomalle samaan kohteeseen ystäväparin kanssa. Heillä ei ole lapsia, meillä on kolme alle kouluikäistä. Tapasimme viikonloppuna matkasuunnittelun merkeissä ja mieheni heitti (puoliksi vitsillä, mutta olemme tästä mahdollisuudesta keskustelleet), että ystävämme voisvat vahtia lapsiamme parina iltana, jotta mekin saisimme hieman kahdenkeskistä aikaa. Pariskunta vilkaisi toisiaan ja alkoi nauramaan, eivätkä enää maininneet asiaa. Tuli vähän sellainen olo, ettei ollut hyvä idea heidän mielestään.

Itse mietin nyt, uskallammeko kysyä asiaa tosissamme vai pitäisikö unohtaa koko juttu? Ystävämme tietävät, ettemme ole olleet kahdestaan missään pitkään aikaan, joten sen takia toivoimme joustua...

:-D

Vierailija
47/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka viikonkin lomasta on kyse.

Vierailija
48/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat varmaan itsekin puhuneet asiasta ja "pelänneet" juuri tuota. Eikä se ole heidän asiansa hoitaa teille yhteistä aikaa miehen kanssa, vaikka samassa paikassa olisittekin.

Vierailija
49/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan halua lomallaan olla lastenvahtina! Pyytäkää joku toinen kerta, mutta ihan kohtuutonta pyytää lomamatkallä. Toivottavasti et ole tosissasi!

T. Kolmen äiti

Vierailija
50/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten tuttuja ystävät teille ovat, mutta en kyllä ite kehtaisi ikinä kysyä.

Vierailija
51/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olettaa, että lapseton pariskunta uhraisi iltoja lomamatkastaan toisten lapsenvahtina. Olisi eri asia, jos molemmilla olisi lapsia ja vuorottelisitte. Tietysti, jos itse tarjoutuvat, mutta ei tuo reaktio oikein siihen viittaa.

Vierailija
52/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten turha tähän edes vastata.

Mutta jos oikeesti noin tyhmiä ihmisiä kuin ap on olemassa, niin voin kertoa, että kenenkään ei todellakaan tarvitse vahtia teidän lapsia. Pari iltaa on aika paljon, myös yksi ilta on paljon. He ovat luultavasti vapaaehtoisesti valinneet lapsettomuuden ja saavat myös silloin sen hyödyistä nauttia.

Mutta joo ap unohda koko asia, he eivät ole teidän lastenvahteja.

Vierailija
53/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei siitä kukaan halua tärvätä paria iltaa lastenhoitoon.

Minusta toive kuulostaa kohtuuttomalta. Itse en edes kehtaisi tuommosita edes ehdottaa.

Useimmissa lomakohteissa on tarjolla ihan maksullisia lastenhoitopalveluita.

Vierailija
54/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tähän vielä: eli jos olisin pyytänyt, niin olisin ehdottomasti tarjonnut jotain palkaksi.

Vierailija
55/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän on kyllä pakko olla vitsi :) pari iltaa viikosta on aika paljon. Enkä tajua miksi he lomalla haluaisivat istua teidän hotellissa vahtimassa teidän lapsia?

Itse ehkä selvittelisin matkakohteesta mahdollisuutta lapsenvahtipalveluun, jotta pääsisimme ystäväpariskunnan kanssa aikuisten kesken illalliselle tms.

Vierailija
56/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin tätä itse. Mielestäni ketjun vastaukset kertovat aika ikävää kieltä suomalaisten asenteista lapsia ja lapsiperheitä kohtaan; mitään tukea ja ymmärrystä ei irtoa. Ei luulisi YSTÄVILTÄ olevan liian iso vaiva hoitaa edes yhtä iltaa lapsia, hehän itse ovat luistaneet koko vastuusta. Itsekästä, sanon minä mutta itsekkäitä lapsettomat ovatkin.

Vierailija
57/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ette todellakaan kysy. Jos erikseen tarjoutuvat lastenvahdeiksi niin sitten ok. Mutta sehän on heidän lomansa, tuskin he haluavat muuta tehdä kuin levätä. Aika nolo heitto mieheltäsi, mutta voitte korjata tilanteen olemalla kysymättä asiaa tosissaan. Menee ehkä vitsistä niin.

Vierailija
58/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi että te vanhemmat keskenänne sovitte että toinen voi illallistaa ko. kaveripariskunnan kanssa yhtenä tai kahtena iltana, jolloin toinen on lastenhoitovuorossa, ja sitten toisinpäin?

Vierailija
59/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottaisin tätä itse. Mielestäni ketjun vastaukset kertovat aika ikävää kieltä suomalaisten asenteista lapsia ja lapsiperheitä kohtaan; mitään tukea ja ymmärrystä ei irtoa. Ei luulisi YSTÄVILTÄ olevan liian iso vaiva hoitaa edes yhtä iltaa lapsia, hehän itse ovat luistaneet koko vastuusta. Itsekästä, sanon minä mutta itsekkäitä lapsettomat ovatkin.

juupa juu

Vierailija
60/79 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen paikasta, missä lomailette, mutta siellä saattaa hyvinkin olla tarjolla lastenvahtipalvelua, käyttäkää sellaista, jos tekee mieli olla kahdestaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi