Välini ystävääni taitavat katketa hänen koiransa vuoksi.
Hänenellä on iso dobermanni, joka ei osaa käyttäytyä, hyppii päälle agressiivisesti ja murisee. Pelkään muutenkin agressiivisia koiria. Hänen luonansa kyläily on minulle kidutusta, en voi rentoutua.
Haluaisin nähdä ystävääni, mutta hän ei voi tavata kuin luonaan, sillä hän on kahden lapsen yh, joten lapset sitovat hänet kotiinsa. Tämä on sääli sillä hän on lapsuudenystäväni ja ennen näimme todella usein. Ei tässä taida olla juuri mitään tehtävissä?
Kommentit (31)
Jos olette kuitenkin hyviä ystäviä, voitte varmasti tästäkin asiasta puhua. Jos ystäväsi ei suostu laittamaan koiraa toiseen huoneeseen/häkkiin, niin edes komentaisi koiran pois luotasi tai neuvoisi sinulle, miten komentaa koiraa.
Minulle koirani ovat todella tärkeitä, mutten silti oleta että vierailleni ne olisivat yhtä tärkeitä. Koirat siis saattavat olla toisessa huoneessa/häkissä tai jopa muualla hoidossa, jos minulle tulee vieraita. Varsinkin isoin koirani on aika häslä (kuitenkin kiltti), kuolaa ja siitä lähtee karvaa, niin en halua että se sotkee kenenkään vaatteita.
joten mitäs jos lähtisit lenkkiseuraksi? Ulkona koira ei varmasti ole yhtä pelottava, sillä on muutakin tarkkailtavaa.
Tämä aloitus oli vähän omituinen. On minunkin kavereillani omituisia lemmikkejä, omituisia ja miehiä ja suorastaan hermoja riipiviä lapsia, ja aina on löytynyt joku rako nähdä kaikessa rauhassa. Mitäpä, jos veisitte lapset vaikka pulkkamäkeen tai puistoon yhdessä?
koira on perheenjäsen, eikä sitä suljeta toiseen huoneeseen. Mutta ei se tarkoita sitä, että antaisin koiran pomppia vieraiden syliin tai pelotella koiria arastavia vieraita.
Voin laittaa koiran hetkeksi toiseen huoneeseen, jos joku piipahtaa minuutiksi tai pariksi, esim. huutisostaja hakee ostoksensa, mutta pidempien vierailujen ajaksi en rupea sulkemaan koiraa minnekään. Jos vieras ei kestä sitä että talossa on koira, tapaamme sitten muualla.
On juuri näitä SUPERärsyttäviä koiraihmisiä ketkä ei ole huomanneet että koira ei ole perheenjäsen eikä sitä koskaan rinnasteta ihmiseen.
Koirat kasvatetaan ihmisten ehdoilla eikä ihmiset koiran ehdoilla.
On juuri näitä SUPERärsyttäviä koiraihmisiä ketkä ei ole huomanneet että koira ei ole perheenjäsen eikä sitä koskaan rinnasteta ihmiseen. Koirat kasvatetaan ihmisten ehdoilla eikä ihmiset koiran ehdoilla.
ja näin tulisi olla kaikissa koiraperheissä, koira ei ole mikään esine tai lelu, jonka voi laittaa kaappiin silloin kun ei huvita leikkiä sillä.
Meillä myös koira viedään hoitoon, jos kylään tulee koirakammoinen henkilö. Ihan kuten lapsetkin laitettaisiin mummolaan jos on tarkoitus pitää aikuisten juhlat. Ei siinä ole mitään ristiriitaa.
ärsyttävää vähätellä toisten pelkoa.
Itse pelkään ihan hysteerisesti koiria ja inhoan yli kaiken sitä, kun ne väkisin tulevat pomppimaan päin ja irvistelemään hampaillaan. Todella ärsyttävää ja menen aina ihan paniikissa metrin taaksepäin.
Sitten useimmat omistajat siinä vain hymyilevät, että antaa meidän kiltin Mustin nyt vähän haistella ja tottua... justiinsa juu.
Minä hankin seuraavaksi lemmikikseni kuristajakäärmeen ja siinä sitten tervetuloa vaan kylään ystävät, ei tätä meidän pikku kuristaja-Elmeriä tarvitse yhtään pelätä!
Ja vielä muuten yhdetkin koiranomistajat aina kehuvat miten heidän pikku mussukkansa eivät mitään tee ja silti ovat mm. tuttavamme toista koiraa purreet ja samoin lenkillä maastossa vierasta koiraa...
välit sinuun, kun et osaa kirjoittaa sanaa aggressiivisesti oikein.
välit sinuun, kun et osaa kirjoittaa sanaa aggressiivisesti oikein.
No sinullapa onkin sitten tiukat kriteerit, onnittelut vain ystäväpiirillesi :)
ap
mutta voithan sä katkoa välitkin, jos se tuntuu susta paremmalta.
voi kertoa ystävällesi että pelkäät koiraa? Meillä oli iso ja ylituttavallinen koira joka laitettiin ei-koiraihmisten vierailujen ajaksi toiseen huoneeseen, ainakin aluksi.
puhunut tästä ystävällesi? Ei tarvitse alkaa tätä koiraa haukkumaan, ilmoitat vain yleisesti, että pelkäät koiria ja kysyt, voisiko hän sulkea sen vierailusi ajaksi toiseen huoneeseen.
Ja jos ystäväsi alkaa selittää "että tämä on ihan kiltti, pikkasen vaan innoissaan pomppii," tai "No minä nyt hetkeksi päästän sen tänne, kun sillä on tuolla yksin niin ikävä olla", niin voit jättää ystävyyden katkolle siksi aikaa, että ystäväsi pääsee paremmin liikkumaan.
Kuinka hänellä on muuten aikaa huolehtia koirasta kunnolla? Aggessiivisuus voi siitäkin kummuta, ettei koira pääse tarpeeksi ulos :/
Että jos kokeilisitte ensikerralla, että koira olisi vaikka toisessa huoneessa? (vaikka ei se todellisuudessa mitenkään mihinkään vaikuta)
voi kertoa ystävällesi että pelkäät koiraa? Meillä oli iso ja ylituttavallinen koira joka laitettiin ei-koiraihmisten vierailujen ajaksi toiseen huoneeseen, ainakin aluksi.
Olen tämän kertonutkin hänelle, sitten hän sanoo, että "mutta olihan teilläkin koira, höpsistä, et sinä mitään koiria pelkää" ja nauraa päälle! (Joo meillä oli lapsuudenkodissa maailman kiltein kultainennoutaja, joka tosin oli äitini koira.)
Minulle kelpaisi oivasti, että tämä koira laitettaisiin vierailujen ajaksi vaikka toiseen huoneeseen, mutta kun ei...
ap
kaverille ihan sanoa että voisiko koira olla toisessa huoneessa koska koet sen pelottavaksi?
Meillä herkästi koirat laitetaan muihin tiloihin jos on epäilystä että vierailija niistä pidä, vaikka eivät mitään aggreja olekaan. Jos koira vaikuttaa aggressiiviselta niin ihan tervettähän sitä on pelätä, etenkin jos on iso. Voi olla ettei kaverisi tule asiaa ajatelleeksi, ja saattaa itse tulkita koiran käytöstä ihan eri tavalla kuin sinä, kun on esim. sen hyppimiseen itse tottunut.
No kai yh:tkin jossain käyvät? Ottaa lapset mukaan ja tulee sinun luoksesi kahville? Näette kaupungilla kahvittelemassa lasten kera?
kai yh:kin voi kahden lapsen kanssa käydä ulkona? :D tai sinun luonasi?
Miksi yh ottaa dobermannin, jos on pieniä lapsia? Eikä osaa kouluttaa sitä? Miten aika riittää? Ap ei osaa selkeästi sanoa pelkäävänsä koiraa? Lapset eivät saa poistua asunnosta, koska ette voi tavata muualla?
Kieltämättä hankalaa.
kai yh:kin voi kahden lapsen kanssa käydä ulkona? :D tai sinun luonasi?
tämä kävisi minulle muuten, mutta mieheni ei hirveästi pidä tästä ystävästäni ja varsikaan hänen lapsistaan. Mieheni on jonkin sortin siivousneurootikko. Eikä ystäväni muutenkaan mielellään lähtisi kaupungille, hänellä ei ole autoa, eikä mielellään ota lapsia "turhaan" mihinkään eikä tykkää jättää koiraa yksin.
Vaikeaa...
ap
tämä kävisi minulle muuten, mutta mieheni ei hirveästi pidä tästä ystävästäni ja varsikaan hänen lapsistaan. Mieheni on jonkin sortin siivousneurootikko. Eikä ystäväni muutenkaan mielellään lähtisi kaupungille, hänellä ei ole autoa, eikä mielellään ota lapsia "turhaan" mihinkään eikä tykkää jättää koiraa yksin.
Vaikeaa...
ap
No sitten sinun täytyy tarttua tähän koiraongelmaan. Lähetä hänelle vaikka viesti, jos et halua kasvotusten puhua. Että olisiko mahdollista, jos *koirannimi* olisi vastaisuudessa vierailujen ajan jossain toisessa huoneessa?
Koira on talon asukas, eivätkä asukkaat väisty että joku voi tulla kylään. Paras yrittää tavata muualla.
TEillä ette voi tavata kun miehesi ei tykkää kaverista... mutta jos sulkisit miehen toiseen huoneeseen?
Ja jos koiraa ei haluta sulkea huoneeseen niin sitä ei suljeta. Se on sen IHMISEN, ei koiran päätös.