Välini ystävääni taitavat katketa hänen koiransa vuoksi.
Hänenellä on iso dobermanni, joka ei osaa käyttäytyä, hyppii päälle agressiivisesti ja murisee. Pelkään muutenkin agressiivisia koiria. Hänen luonansa kyläily on minulle kidutusta, en voi rentoutua.
Haluaisin nähdä ystävääni, mutta hän ei voi tavata kuin luonaan, sillä hän on kahden lapsen yh, joten lapset sitovat hänet kotiinsa. Tämä on sääli sillä hän on lapsuudenystäväni ja ennen näimme todella usein. Ei tässä taida olla juuri mitään tehtävissä?
Kommentit (31)
Tuskinp mikään aggressiivinen koira on kyseessä, jos kerran lapsiperheessä pystyy olemaan. Dobberit ovat monesti innostuneita koheltajia ja aloittajan paskajäykkä fiilis (joka heijastuu kirjoituksesta ja siitä, että miehensä rajoittaa sitä, kuka aloittajan luona käy) voi koirasta tuntua ihmeelliseltä ja tilanne vain pahenee. Koira voi jopa toiminnallaan pyrkiä rauhoittamaan hermostunutta aloittajaa (ns. rauhoittavat signaalit).
Jos minun pitäisi valita joko ap:n ystävyys tai tohottava dobermann, niin valitsisin jälkimmäisen.
Miten se käyttäytyy?
Mitä tekee vierailun aikana?
Mitä ap tekee vierailun aikana?
Mikä koiran toiminnassa erityisesti pelottaa?
Tuskinp mikään aggressiivinen koira on kyseessä, jos kerran lapsiperheessä pystyy olemaan. Dobberit ovat monesti innostuneita koheltajia ja aloittajan paskajäykkä fiilis (joka heijastuu kirjoituksesta ja siitä, että miehensä rajoittaa sitä, kuka aloittajan luona käy) voi koirasta tuntua ihmeelliseltä ja tilanne vain pahenee. Koira voi jopa toiminnallaan pyrkiä rauhoittamaan hermostunutta aloittajaa (ns. rauhoittavat signaalit).
Jos minun pitäisi valita joko ap:n ystävyys tai tohottava dobermann, niin valitsisin jälkimmäisen.
Mieheni ei rajoita, ei vain eritisesti tykkää, kun nämä lapsetkaan ei ole aina mitään kullannuppusia. Ystäväni silti voisi käydä meilläkin, mutta ei ole ollut innokas, varmaan juuri koiran ja lasten vuoksi.
Koira on ilmeisesti kiltti lapsille. Kai kokee minut jotenkin lauman ulkopuoliseksi, jota vastaan pitää puolustautua tms. En tiedä, en ole mikään koirakuiskaaja. Koira ei siis ole mikään ylituttavallinen ja innoissaan vaan kärttyisä ja uhmakas minut kohdatessaan. On myös purrut yhteistä ystäväämme, en tosin tiedä kuinka pahasti. Olen kyllä tavannut ylisosiaalisia ja superinnokkaita isoja koiria, ne eivät minua pelota.
ap
Koira on talon asukas, eivätkä asukkaat väisty että joku voi tulla kylään. Paras yrittää tavata muualla.
TEillä ette voi tavata kun miehesi ei tykkää kaverista... mutta jos sulkisit miehen toiseen huoneeseen?
No periaatteessa teenkin näin: mies menee muualle, jos ystäväni tulee luokseni.
ap
Miten se käyttäytyy?
Mitä tekee vierailun aikana?
Mitä ap tekee vierailun aikana?
Mikä koiran toiminnassa erityisesti pelottaa?
En ole ihan varma minkä ikäinen, mutta kyseessä on vissiin ns. kiertolainen eli on ollut aiemmin toisessa kodissa, jossa ei vissiin oikein pärjätty koiran kanssa.
ap
voi kertoa ystävällesi että pelkäät koiraa? Meillä oli iso ja ylituttavallinen koira joka laitettiin ei-koiraihmisten vierailujen ajaksi toiseen huoneeseen, ainakin aluksi.
Olen tämän kertonutkin hänelle, sitten hän sanoo, että "mutta olihan teilläkin koira, höpsistä, et sinä mitään koiria pelkää" ja nauraa päälle! (Joo meillä oli lapsuudenkodissa maailman kiltein kultainennoutaja, joka tosin oli äitini koira.)
Minulle kelpaisi oivasti, että tämä koira laitettaisiin vierailujen ajaksi vaikka toiseen huoneeseen, mutta kun ei...
ap
ihme ystävä jos hänelle ei kehtaa sanoa
On juuri näitä SUPERärsyttäviä koiraihmisiä ketkä ei ole huomanneet että koira ei ole perheenjäsen eikä sitä koskaan rinnasteta ihmiseen.
Koirat kasvatetaan ihmisten ehdoilla eikä ihmiset koiran ehdoilla.
On juuri näitä SUPERärsyttäviä koiraihmisiä ketkä ei ole huomanneet että koira ei ole perheenjäsen eikä sitä koskaan rinnasteta ihmiseen.
Koirat kasvatetaan ihmisten ehdoilla eikä ihmiset koiran ehdoilla.
Pakko sanoa, että tossa sun ystävässä on nyt vikaa. On aivan törkeää käytösä olla ottamatta huomioon toisen ihmisen pelkoja. Koirapelko on tosi yleistä, ja tollanen iso vahtikoira on kaikkein pelottavimpia koiria.
Jos ystäväsi ei suhtaudu vakavasti pelkoosi, hän itse aiheuttaa välirikkonne. Tämän asian voi minusta sanoa aivan suoraan. Fobiat eivät vaan ole sellaisia asioita, joista voi neuvotella. Sikamaista itsekkyyttä vähätellä sinun pelkoasi.
Haluaisin nähdä ystävääni, mutta hän ei voi tavata kuin luonaan, sillä hän on kahden lapsen yh, joten lapset sitovat hänet kotiinsa.
Kyllä hyvän ystävän pitäisi ymmärtää jos toinen suoraan sanoo pelkäävänsä koiraa. Mutta jos koira on ainoa este ystävyydellenne, niin tuskin olette oikeasti hyviä ystäviä.