Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on pakko purkautua nimettömänä tai halkean.

Vierailija
20.01.2013 |

Olen ammatiltani opettaja. Teen työtäni tunnollisesti ja pidän siitä. Palkka on suhteessa pieni, mutta pääosin se ei ärsytä. Se mikä tässä yhteiskunnassa saa sappeni kiehumaan, on sosiaalihuollon toiminta. Oppilainani on lapsia, joilla on työttömät vanhemmat, jotka hengailevat pullon kanssa kotona. Heillä ei ole lainkaan yritystäkään päästä kiinni työelämään, koska omien sanojensa mukaan tuet tippuisivat ja sitten joutuisi niin kovasti tekemään töitä saadakseen saman elintason. Ei heillä ole huolta nyky-yhteiskunnassa, sillä heidän lapsiaan tuetaan sossusta esim. niin, että lapset kyekenevät saamaan kannettavia tietokoneita synttärilahjoiksi?!!!? Kuulemma tuetaan, että lapset eivät heikon tulotason takia syrjäydy???Minulla työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa ostaa yläasteikäiselle tyttärelleni kannettavaa tietokonetta syntymäpävälahjaksi!? Kuka hänen syrjäytymisestään kiinnostuu?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ansaitsevat tukea päästäkseen syrjäytymisen kierteesrä. Arvasinkin, että joku vanha kauna oltava taustalla, kun teksti oli niin kummallinen.

En tajua ininää opettajan palkastakaan. Vai oletko ala-asteella/lto? Heillä palkat ovat alakanttiin. Mieheni yläasteen opena tienaa kuitenkin enemmän kuin minä asiantuntijatyössä! Hänellä brutto 3600 e, mulla 3400 e. Ei tässä rikastumaan pääse, mutta ihan mukavasti eletään. Tietokoneita on riittävästi perheen tarpeisiin ja miehellä työkannettava, kuten minullakin.

siistissä alkoholistperheessä, jossa juominen pysyi neljän seinän sisällä. Emme käyneet sossussa, koska juominen pidettiin salassa. Minä ponnistelin itseni pois tästä kierteestä, koska halusin itselleni tavallisen elämän. Olen aika varma, että jos syliini olisi teini-ikäisenä alkanut tipahdella tavaroita "ilmaiseksi" olisi kantani tulevaisuuteeni ollut erilainen.

ap

Vierailija
62/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta saattoi käydä koulussa.

Hänestä tuli opettaja.

Olisi kuitenkin varmaan sen ajan sosiaalihuollon olla antamatta niitä kenkiä, kun kerran perheellä ei ollut niitä varaa ostaa. Näin olisi oppinut paremmin työnteon merkityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkaansa. Minusta lapset selviävät ilman pelejä ja vempeleitä.

ap

Vierailija
64/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdi vaan nyt - kuitenkin noista läppäreistä huolimatta noita lapsia odottaa epäreilu tulevaisuus. Eivät varmasti saa nuorena (esim. opiskeluaikana) mitään tukea kotoa. Vanhampansakin näkevät sitten viimeistään eläkeiässä (jos elävät siihen asti) että olisi ehkä kannattanut töissäkin käydä. Asuntovarallisuutta ei pääse kertymään, kun kitkutellaan vain sossun rahoilla vuokrakämpässä. Todella lyhytnäköistä, mutta omapahan on ongelmansa...

Vierailija
65/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää kadehtia sitä, että syrjäytyneiden perheiden lapsia tuetaan?

Itselleni ei tulisi mieleenkään kadehtia niitä nuoria, joilla on huonot kotiolot. Ei, vaikka saisivat uuden tietokoneen joka päivä. Jos se nyt auttaa vähän eteenpäin elämässä, niin hyvä.

Vierailija
66/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näistä oppilaistanikin, jotka lähinnä pitävät "mitä kaikkea tänä viikonloppuna ostin - blogeja" tulee it-alan asiantuntijoita. Mukavia poikia ovat, mutta aina vaatimassa ylimääräistä itselleen myös koulutyöskentelyssä.

Ja ap on siis ala-asteen ope, joka väliaikaisesti työskentelee viransijaisena yläasteella ...ja saa näin alempaa palkkaa.

ap

Vierailija
67/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pitää kadehtia sitä, että syrjäytyneiden perheiden lapsia tuetaan?

Itselleni ei tulisi mieleenkään kadehtia niitä nuoria, joilla on huonot kotiolot. Ei, vaikka saisivat uuden tietokoneen joka päivä. Jos se nyt auttaa vähän eteenpäin elämässä, niin hyvä.

Vierailija
68/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos joku sen vähän rahan käyttää lasten peleihin tai vaikka alkoholiin, niin se ei kuulu mulle mitenkään.

Onpa niitä juoppoja opettajiakin, jotka ei tosiaan lapsilleen osta mitään ylimääräistä.

Vierailija
69/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä näistä oppilaistanikin, jotka lähinnä pitävät "mitä kaikkea tänä viikonloppuna ostin - blogeja" tulee it-alan asiantuntijoita. Mukavia poikia ovat, mutta aina vaatimassa ylimääräistä itselleen myös koulutyöskentelyssä.

Ja ap on siis ala-asteen ope, joka väliaikaisesti työskentelee viransijaisena yläasteella ...ja saa näin alempaa palkkaa.

ap

Vierailija
70/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mielestä ongelma on se, että yhteiskunta työntää taloudllista tukea, tavaraa jne. näiden sossulasten elämään, puuttumatta itse siihen ongelmaan. Edelleen niiden vanhempien rahat menevät siihen alkoholiin, koska he tietävät että joku muu huolehtii lapsista. Tällainen malli on myös haitallinen näille lapsille, koska se synnyttää ajatuksen, että itse ei tarvitse elämässä yrittää mitään. Minusta näitä nuoria tulisi auttaa muulla tavoin kuin tavaralla. Ap itse toimii järjestössä, joka tekee hyväntekeväisyyttä lapsiperheille.

ap

Vierailija
71/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

omia tietokoneita tai edes kännyköitä. Autokoulua ei pysty edes jokainen työssäkäyvä vanhempi nuorelleen maksamaan, mutta onko se tarpeenkaan? Kesätöihin ja hankkimaan omaa rahaa. Näin olen itse pärjännyt ja nuoreni samoin.

Vierailija
72/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa taitaa blogin pidolla tienatakin jotain. Itse en osaisi yksin edes aloittaa blogisivustoa, joten minuun verrattuna nuo oppilaasi ovat oppineet jotain.

Miten muuten tiedät oppilaitesi asiat niin hyvin? Tiedät sossun perustelut, tiedät, ettei oppilaat muuta tee kuin niitä blogeja?

Missä muualla ovat oppilaat siis vaatimass itselleen ylimäräistä (puhut koulutyöskentelyn lisäksi)? Ovatko siis kyseiset pojat tyttäresi kavereita vai miten olet heidän kanssaan niin paljon vapaa-aikana?

ap

Vierailija
73/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sossusta saa kaiken ilmaiseksi, menettää oma työ kokonaan merkityksensä. Miltä tuntuu siitä teinistä, joka pinnisteli mäkkärin kassalla ja hankki kannettavansa itse, kun saa kuulla että naapurin Herkko Pellervonpoika saa koneen ihan vain kun iskä sattuu sitä sossusta vaatimaan.

Mitä järkeä on kenenkään käydä töissä, kun kukkahattutädit ovat laatineet normit, joiden mukaan kaikille kuuluu harrasteleirit/läppärit ja niitä sitten tuetaan harkinnanvaraisesti, kun röyhkeästi vain käydään pyytämässä. ilmeisesti tähän röyhkeyteen perustuu myös sen telkkarissa nähdyn perheen huippuhienon pesukoneen osto.

Normaali pienipalkkainen hankkii koneensa itse, röyhkeä käy hakemassa sen yhteiskunnan varoilla.

Vierailija
74/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ope. Osa nuorista puhuu valtavasti asioistaan koulussa varmaan siistä syystä, kun kotona ei kuunnella. Kyllä siellä koululla asiat aika tarkkaan usein tiedetään...

Vierailija
75/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu ihmeessä sijaisvanhemmaksi useammalle teinille, niin teinit saavat kunnon työnteon mallia. On turha urputtaa, jos ei ole valmis työntekoon. Jos ei sijaisperheitä ole, ei voi sooukaan niitä kaikille tarjota. silloin jäää tukeminen heppoiselle tasolle, kuten juuri koneiden hankinnalle. Tuollainen järjestössä hyväntekeväisyystyö on vain harrastus.

AP:n mielestä ongelma on se, että yhteiskunta työntää taloudllista tukea, tavaraa jne. näiden sossulasten elämään, puuttumatta itse siihen ongelmaan. Edelleen niiden vanhempien rahat menevät siihen alkoholiin, koska he tietävät että joku muu huolehtii lapsista. Tällainen malli on myös haitallinen näille lapsille, koska se synnyttää ajatuksen, että itse ei tarvitse elämässä yrittää mitään. Minusta näitä nuoria tulisi auttaa muulla tavoin kuin tavaralla. Ap itse toimii järjestössä, joka tekee hyväntekeväisyyttä lapsiperheille.

ap

Vierailija
76/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatte mukavat naurut päin naama

Vierailija
77/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muualta ne saa? Jos vanhemmat makaa kännissä kotonaja rahaa ei riitä ruokaan? Ymmärrän ap kantasi. Minäkin laittaisin mielellän verorahojani näihin nuoriin eri muodossa kuin tietokoneissa ym.

Vierailija
78/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhki miten me eletään, kun mä olen mt-ongelmien vuoksi sairaslomalla.

No, mies onneksi on terve ja tienaa hyvin, joten sossunluukulla emme ole asioineet.

Mutta kun Kela maksaa mulle sairaspäivärahaa... olenko pummi? Oletko kateellinen lapsilleni, jotka saivat viime viikolla tablettikoneet.

Meillä on jokaisella kannettavat, on pöytäkoneet ja kaikennäköistä laitetta. Käymme ulkomailla lomailemassa jne

T. Kelan rahoilla elävä loinen ja pummi

ps. kiitos kommentistasi on kiva tietää, mitä ihmiset oikeasti ajattelevat meistä jotka emme pysty syystä tai toisesta kannattelemaan itseämme. Nyt tiedän, että tässä pitää vielä hävetä olemassaoloaan.

Vierailija
79/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on niin mielenterveydellist, että pystyt matkustelemaan, mutta et raahautumaan töihin???

T: yh asiakaspalvelussa työskentelevä, jota myös ketuttaa aamuisin töihin meno....mutta MENEN.

Vierailija
80/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on provokaatiota. Ihan järkyttävää paskaa, oikeasti. Medialukutaitoa ihmiset!