Nyt on pakko purkautua nimettömänä tai halkean.
Olen ammatiltani opettaja. Teen työtäni tunnollisesti ja pidän siitä. Palkka on suhteessa pieni, mutta pääosin se ei ärsytä. Se mikä tässä yhteiskunnassa saa sappeni kiehumaan, on sosiaalihuollon toiminta. Oppilainani on lapsia, joilla on työttömät vanhemmat, jotka hengailevat pullon kanssa kotona. Heillä ei ole lainkaan yritystäkään päästä kiinni työelämään, koska omien sanojensa mukaan tuet tippuisivat ja sitten joutuisi niin kovasti tekemään töitä saadakseen saman elintason. Ei heillä ole huolta nyky-yhteiskunnassa, sillä heidän lapsiaan tuetaan sossusta esim. niin, että lapset kyekenevät saamaan kannettavia tietokoneita synttärilahjoiksi?!!!? Kuulemma tuetaan, että lapset eivät heikon tulotason takia syrjäydy???Minulla työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa ostaa yläasteikäiselle tyttärelleni kannettavaa tietokonetta syntymäpävälahjaksi!? Kuka hänen syrjäytymisestään kiinnostuu?
Kommentit (87)
Hänellä on stäpaitsi monta kuukautta vuodessa lomaa. Tehköön lisätöitä!
Minusta yhteiskunnassa mennään vain metsään. Nämä alkoholistiperheiden lapset eivät saa kunnon mallia työn teosta kotoota vaan saavat käsityksen, että yhteiskunta tukee ja auttaa. Kuinka heistä itsestään voisi tulla eteenpäin pyrkiviä yhteiskunnan veronmaksajia, jos heidätkin totutetaan lapsesta alkaen, että tavaroita tippuu syliin?
Ne kannettavat rahat voitaisiin kohdentaa paremmin yhteiskunnassa. Muutamalla tällaisella rahasummalla saataisiin pyörimään esim. joku mukava kerho perjantai-iltaisin näille nuorille, jossa voisi oleilla ilman alkoholi ympyröitä.
vaikka ap:n kirjoituksen pointti oli ihan jossain muualla kuin oman lapsensa tietokoneessa.
Jospa useampaankin äitiin tämä kolahti? Että ei haluta töihin mutta kyllä heidän lapsillaan pitää tietokoneet olla?
Oikeasti, ei ole hyvä juttu että sossu mahdollistaa elämän johon pitäisi olla varaa vain, jos käy itse töissä. Tästä mallista lapsi oppii, ettei töitä tarvitse edes tehdä, ja se ei todellakaan ole hyvä juttu!
Koulun koneet on olemassa, kirjasto on olemassa. Sinne tekemään läksyt, eipähän tarvitse olla kotona katsomassa ryyppäviä vanhempia, jotka muuten tutkimusten mukaan ei edes kannusta lapsiaan opiskeluun :(
heidän ponnisteluissaan. opettajakin on kade koneesta, joka mahdollistaa sen, että voi kavereiden luona rauhassa omilta alkoholisti vanhemmiltaan etsiä tietoja Internetistä yms.
Emme me hyökkää sinun valintojasi vastaan. sanomme vain, että jos valitsee kalliin asumispaikan ja kolme lasta, niin silloin ei välttämättä saa ostetuksi kannettavia koneita lapsille. Jos olisit tehnyt vain kaksi lasta ja asuisit maaseudulla, niin voisit ostaa kannettavan koneen molemmille lapsillesi joka vuosi.
Lapsirakas tuskin olet, koska lapsirakas ihminen olisi onnellinen, siitä, että sossu ilahduttaa huonojen vanhempien lapsia. Lapsirakas opettaja kannustaisi tuollaisessa tilanteessa kyseisiä oppilaitaan tekemään koneella myös kaikenlaista hyödyllistä, mitä ei kotona opita.
Nin on myös näiden muutamien oppilaideni kotona....mutta he tarvitsvat omat kannettavat, jotta voivat kuljettaa sitä kavereile. Minun lapseni käyttää kotona konetta omalla vuorollaan.
Miksi te hyökkäätte minun valintojani vastaan? Minä olen lapsirakas ja halusin kolme lasta. Minusta on ihanaa kasvattaa heitä ja voin itse sen takia esim. olla raittiina, jotta huolehdin heistä. Minusta lapsi ei joudu syrjäytyneeksi, jos ei omista jokaista vempelettä. Ihmettelen, että miksi näille sossun tukemille lapsille annetaan mielikuva, että kaikki maailmassa on saatavissa vaikka yhteiskunnan antamana. Itse pitää saavutuksiaan kohti ponnistella ja se on tärkeää oppia myös lapsena/nuorena.
ap
Nin on myös näiden muutamien oppilaideni kotona....mutta he tarvitsvat omat kannettavat, jotta voivat kuljettaa sitä kavereile. Minun lapseni käyttää kotona konetta omalla vuorollaan.
Miksi te hyökkäätte minun valintojani vastaan? Minä olen lapsirakas ja halusin kolme lasta. Minusta on ihanaa kasvattaa heitä ja voin itse sen takia esim. olla raittiina, jotta huolehdin heistä. Minusta lapsi ei joudu syrjäytyneeksi, jos ei omista jokaista vempelettä. Ihmettelen, että miksi näille sossun tukemille lapsille annetaan mielikuva, että kaikki maailmassa on saatavissa vaikka yhteiskunnan antamana. Itse pitää saavutuksiaan kohti ponnistella ja se on tärkeää oppia myös lapsena/nuorena.
ap
ap
ap
ap
ap
Tee vapaaehtoistyötä. Tee jotakin. Minun mielestäni yhteiskunnan eläteiltä saisi ottaa nuo palkalliset lomat pois!
tuo asenne sitten periytyy seuraavallekin sukupolvelle. Meillä yksi sukulaisperhe, jotka tuollaisia sossun elättejä. Mistään eivät ala itse maksaa, jos pienikin mahdollisuus maksattaa muilla/saada sossusta. Mies tekee pimeenä töitä, ettei tuet tipu. Nyt heidän lapset päälle parikymppisiä työttömiä, toinen kahden lapsen työtön yh, toinen löytänyt luuserimiehen, jonka kanssa nostaa asumistukia kahdesta asunnosta (pitäneet siis eri osoitteet). Kyllä mua pistää vihaksi tuollainen, etenkin kun retostavat koko ajan milloin milläkin mitä ovat taas ostaneet.
Muutama kannettava tuskin maksaa enempää kuin 1000-2000 euroa. Palkkakulut muutamalta illalta työnantajakuluineen päihittää tuon summan helposti.
Minusta yhteiskunnassa mennään vain metsään. Nämä alkoholistiperheiden lapset eivät saa kunnon mallia työn teosta kotoota vaan saavat käsityksen, että yhteiskunta tukee ja auttaa. Kuinka heistä itsestään voisi tulla eteenpäin pyrkiviä yhteiskunnan veronmaksajia, jos heidätkin totutetaan lapsesta alkaen, että tavaroita tippuu syliin?
Ne kannettavat rahat voitaisiin kohdentaa paremmin yhteiskunnassa. Muutamalla tällaisella rahasummalla saataisiin pyörimään esim. joku mukava kerho perjantai-iltaisin näille nuorille, jossa voisi oleilla ilman alkoholi ympyröitä.
Kyllä muakin v**uttaa, että joudutaan elättämään näitä juoppoja ja muita sossupummeja kakaroineen. Enkä todellakaan ole heille kateellinen, vaan vihainen.
Ei kauheasti motivoi raataa pienellä liksalla ja tienata samalla näille vapaamatkustajillekin elanto, kun toiset saa kaiken ilmaiseksi makaamalla kotona.
Ja ei, en heittäydy itse työttömäksi. Sillä minulla on sentään itsekunnioitusta sen verran. Ja kai se jonkun on näille pummeille rahatkin tienattava.
että opettajat ovat yhteiskunnan elättejä ja heiltä pitäisi ottaa lomat pois?
Olen pahoillani ap, että sinua vastaan hyökätään niin kovasti. Ymmärrän kantasi, että tämä malli ei kasvata eikä kannusta pyrkimään itse eteenpäin elämässä. Muista kuitenkin, että iso osa näistä takaisin huutelijoista käyttävät itse sossua väärin.
Kolahti kyllä siinä mielessä, että surullista, jos tuollaisten perheiden lapsille ollaan kateellisia heidän saamistaan koneista.
Itse olen voinut hankkia töistä vanhoja koneita muutamalla kympillä. Näitä saa sitten perheemme lapsetkin käyttää.
Kaikilla perheillä vain ei ole mahdollisuutta hankkia konetta halvalla.
vaikka ap:n kirjoituksen pointti oli ihan jossain muualla kuin oman lapsensa tietokoneessa.
Jospa useampaankin äitiin tämä kolahti? Että ei haluta töihin mutta kyllä heidän lapsillaan pitää tietokoneet olla?
Oikeasti, ei ole hyvä juttu että sossu mahdollistaa elämän johon pitäisi olla varaa vain, jos käy itse töissä. Tästä mallista lapsi oppii, ettei töitä tarvitse edes tehdä, ja se ei todellakaan ole hyvä juttu!
Koulun koneet on olemassa, kirjasto on olemassa. Sinne tekemään läksyt, eipähän tarvitse olla kotona katsomassa ryyppäviä vanhempia, jotka muuten tutkimusten mukaan ei edes kannusta lapsiaan opiskeluun :(
Muutama kannettava tuskin maksaa enempää kuin 1000-2000 euroa. Palkkakulut muutamalta illalta työnantajakuluineen päihittää tuon summan helposti
Mutta mieti se summa siten, että lapsesta tulee samanlainen pummi juoppo kuin vanhemmistaan? Että kumpaan kannattaa satsata, iltapäiväkerhotoimintaan ja tukeen siten, että olisi esim. aikuinen tutor lapsen elämässä, kuin että lapsi saa yhden kannettavan plus pari muuta asiaa, mutta ei mitään tukea mistään?
Joskus kannattaa miettiä asiaa vähän eteenpäin, eikä sitä että kannettavasta on lapselle hetken ilo. Voi ziisus, hetken ilo vs. aikuisen ihmisen tuki ja kannustus elämään omaa, normaalia, alkoholista vapaata elämää.
Mut hei, pääasia että joku ilahduttaa sitä sossupummin lasta. Toink toink.
Kyllä muakin v**uttaa, että joudutaan elättämään näitä juoppoja ja muita sossupummeja kakaroineen. Enkä todellakaan ole heille kateellinen, vaan vihainen.
Ei kauheasti motivoi raataa pienellä liksalla ja tienata samalla näille vapaamatkustajillekin elanto, kun toiset saa kaiken ilmaiseksi makaamalla kotona.
Ja ei, en heittäydy itse työttömäksi. Sillä minulla on sentään itsekunnioitusta sen verran. Ja kai se jonkun on näille pummeille rahatkin tienattava.
lasten ei, pöljä.
Rthtymästä aikuiseksi ko. Lasten elämässä.
Kolahti kyllä siinä mielessä, että surullista, jos tuollaisten perheiden lapsille ollaan kateellisia heidän saamistaan koneista
Kateellisia?
Nyt hei aikuiset ihmiset ihan oikeasti!
Meillä ei lapsilla ole omia koneita, sitten tulee kun oikeasti tarvitsee. Meillä on pöytäkone ja läppäri joita saa käyttää jokainen, plus pleikkari ja wii millä pelata silloin tällöin. Ne on meidän omilla palkkarahoilla maksettuja, uutena ostettuja. Koska meillä on siihen varaa.
siistissä alkoholistperheessä, jossa juominen pysyi neljän seinän sisällä. Emme käyneet sossussa, koska juominen pidettiin salassa. Minä ponnistelin itseni pois tästä kierteestä, koska halusin itselleni tavallisen elämän. Olen aika varma, että jos syliini olisi teini-ikäisenä alkanut tipahdella tavaroita "ilmaiseksi" olisi kantani tulevaisuuteeni ollut erilainen.
ap
Tiedän mitä on raapia kasaan elanto humanistisella koulutuksella. En voi sietää tä opettajien ruikutusta. Heillä on hyvä palkka, vakaa toimeentulo ja loistavat edut.
Lakkaa ruikuttamasta!
Olen teinin yh, vuokraan menee reilu 750 e/kk. Toimeentulotuen "normi" ylittyy n. 150 eurolla ja on varaa ostaa tietokoneet, pleikkarit, vaatteet ja muut. Panostan lapseeni mielelläni. Ja palkkani on surkea, en todellakaan ole siihen tyytyväinen.
että kuitenkin osa voi hakea lapsillensa pelit ja vehkeet sossusta?