Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on pakko purkautua nimettömänä tai halkean.

Vierailija
20.01.2013 |

Olen ammatiltani opettaja. Teen työtäni tunnollisesti ja pidän siitä. Palkka on suhteessa pieni, mutta pääosin se ei ärsytä. Se mikä tässä yhteiskunnassa saa sappeni kiehumaan, on sosiaalihuollon toiminta. Oppilainani on lapsia, joilla on työttömät vanhemmat, jotka hengailevat pullon kanssa kotona. Heillä ei ole lainkaan yritystäkään päästä kiinni työelämään, koska omien sanojensa mukaan tuet tippuisivat ja sitten joutuisi niin kovasti tekemään töitä saadakseen saman elintason. Ei heillä ole huolta nyky-yhteiskunnassa, sillä heidän lapsiaan tuetaan sossusta esim. niin, että lapset kyekenevät saamaan kannettavia tietokoneita synttärilahjoiksi?!!!? Kuulemma tuetaan, että lapset eivät heikon tulotason takia syrjäydy???Minulla työssäkäyvällä ihmisellä ei ole varaa ostaa yläasteikäiselle tyttärelleni kannettavaa tietokonetta syntymäpävälahjaksi!? Kuka hänen syrjäytymisestään kiinnostuu?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä korpeaa myös eräs juttu.

Pääsin kovan työn jälkeen töihin nykyiselle työnantajalle, kävin kursseja, kirjoitin hakemuksia, olin palkattomassa harjoittelussa, lopulta sain työsopparin muutaman kuukauden määräaikaisuuden 15h/vko. Tein ahkerasti töitä, joustin ja joustin, sain toisen määräaikaisen sopparin yhtä kitutunneilla.

Sitten työpaikalleni ilmestyi duuniin vanha juoppo joka oli yksinhuoltaja. Joku työkkärin täti hommasi sille paikan, sai heti vuoden sopparin ja tuplaten tunteja minun soppariin nähden. Jätkä rikkoo kaikkia työpaikan sääntöjä, tulee myöhässä ja lähtee liian aikaisin, ei huolehdi henkilökohtaisesta hygieniastaan, on koko ajan saikulla. Juoppo saa kaikki mahdolliset tuet yhteiskunnalta, pelaa sellaisilla summilla uhkapelejä ettei meidän perheella ikinä olisi sellaiseen varaa. Hiukan vetää katkeraksi.

Vierailija
22/87 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla noin katkera omalle oppilaalleen? En voi uskoa, että aikuinen ihminen on kirjoittanut tämän aloituksen. On jotenkin niin lapsellista ja kypsymätöntä tekstiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät muuten kuulu paskankaan vertaa.

T: myös työssäkäyvä, joka ei jaksa kadehtia sossupummien avustuksia

Vierailija
24/87 |
21.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n mielestä ongelma on se, että yhteiskunta työntää taloudllista tukea, tavaraa jne. näiden sossulasten elämään, puuttumatta itse siihen ongelmaan. Edelleen niiden vanhempien rahat menevät siihen alkoholiin, koska he tietävät että joku muu huolehtii lapsista. Tällainen malli on myös haitallinen näille lapsille, koska se synnyttää ajatuksen, että itse ei tarvitse elämässä yrittää mitään. Minusta näitä nuoria tulisi auttaa muulla tavoin kuin tavaralla. Ap itse toimii järjestössä, joka tekee hyväntekeväisyyttä lapsiperheille.

ap

Mitäpä luokanopettaja ehdottaa, että tehdään? Sinulla on varmasti parempi idea, joka perustuu tutkittuun tietoon meidän sosiaalijärjestelmästä.

Laita suoraan tietosi eteenpäin, tiedät varmasti minne. - tässä minun kyyninen reaktioni sinun kateuteen ja marinaan.

On hyvä, että tulet tietoiseksi tunteistasi näitä lapsia, heidän perhettään ja ongelmiaan kohtaan. Nyt sitten vaan ammattilaisena työstämään niitä pikkusieluisia, mutta ah niin inhimillisiä tunteita.

Jos sinulta puuttuu taitoja ja tietoja ymmärtää syrjäytymistä ja huono-osaisuutta, nyt on korkea aika hankkia täydennyskoulutusta. Sinun täytyy työssä ymmärtää, mikä näitä lapsia todella voisi auttaa, miten voit tukea heitä, jotta he pinnistäisivät pitemmälle kuin kotiolonsa osoittavat.

Myös koulutussosiologian alalta voisi löytyä avartavaa luettavaa.

Vierailija
25/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kesätöihin

Vierailija
26/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mista kirjoittelet juuri nyt tänne av:lle? Eikö tyttäresi saa käyttää sitä konetta?

Muutamalla omalla oppilaallani ei todellakaan ole konetta kotona käytössään. Heitä auttaisi suuresti, jos saisivat täällä sosiaalitoimesta vaikkapa sitten kannettavat koneet.

Vierailija
27/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kohtuullinen asuntolaina, kolme lasta, pääkaupunkiseutu jne. Ei opettajan palkalla todellakaan ostella ylimääräisiä.

Vierailija
28/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla ylivoimaista!

Vierailija
29/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ensin otetaan alkoholit ja muut turhat kulutushyödykkeet vanhemmilta pois ennen kuin mennään sossun luukulle rahoja hakemaan. Suomi on järkyttävä maa, jossa alkoholi on sairaus! .askat se mikään sairaus on....itse hankittu tila.

Vierailija
30/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, ei takuulla ole tavanomaista että sossun rahoilla lapset saisivat "kannettavia tietokoneita synttärilahjoiksi", vaikka jossain olisi joskus näin käynytkin jonkinlaisessa tilanteessa.

Harrastusmaksujakin maksetaan vain tiettyyn kattoon asti.

Noin kaikenkaikkiaan sanoisin, että ei kannata olla yhtään kateellinen niille juoppojen lapsille. Ei todellakaan. Ei ole heidän elämänsä herkkua vaikka olisi oma kannettavakin.

Vierailija
31/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme lasta.

Vierailija
32/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten ei ole varaa elättää niitä!

Vierailija
33/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei olisi ollut pakko tehdä. suomessa on tietyillä alueilla suurta pulaa opettajista, ainakin jos on ne ainevalinnat aikoinaan valinnut oikein. (Onhan ne ainevalinnat myöskin omavalinta) Kolme lasta tietenkin kuluttaa enemmän kuin kuin 1-2 lasta.

T: se toinen opettaja

Jos on kohtuullinen asuntolaina, kolme lasta, pääkaupunkiseutu jne. Ei opettajan palkalla todellakaan ostella ylimääräisiä.

Vierailija
34/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi voit olla kateellinen työttömyydestä? heittäydy mukaan ton porukkaan, niin lapsesi saa kannettavan

Vierailija
35/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuollaista sossulta ollenkaan. Koulussa on kai koneet, niitä voi käyttää ja samalla pitkittyy kotiinmenokin. Ehkä se on ihan hyvä?

Sossupummeille ei saisi ostaa mitään ylimääräistä. Se ei kannusta sitä lasta pitemmän päälle ollenkaan, kun tulee kuva maailmasta että opiskelemattakin pärjää mainiosti.

Sääli niitä lapsia joo, mutta näin on!

Vierailija
36/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:n kotona todellakaan ole konetta, jota lapset saavat käyttää?

Mista kirjoittelet juuri nyt tänne av:lle? Eikö tyttäresi saa käyttää sitä konetta?

Muutamalla omalla oppilaallani ei todellakaan ole konetta kotona käytössään. Heitä auttaisi suuresti, jos saisivat täällä sosiaalitoimesta vaikkapa sitten kannettavat koneet.

Vierailija
37/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan kyllä epäilen, taidat keksiä ne omasta päästäsi. Joko olet tyhmä ja oikeasti luulet sossun maksavan sitä ja tätä tai sitten olet PROVO.

Vierailija
38/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nin on myös näiden muutamien oppilaideni kotona....mutta he tarvitsvat omat kannettavat, jotta voivat kuljettaa sitä kavereile. Minun lapseni käyttää kotona konetta omalla vuorollaan.

Miksi te hyökkäätte minun valintojani vastaan? Minä olen lapsirakas ja halusin kolme lasta. Minusta on ihanaa kasvattaa heitä ja voin itse sen takia esim. olla raittiina, jotta huolehdin heistä. Minusta lapsi ei joudu syrjäytyneeksi, jos ei omista jokaista vempelettä. Ihmettelen, että miksi näille sossun tukemille lapsille annetaan mielikuva, että kaikki maailmassa on saatavissa vaikka yhteiskunnan antamana. Itse pitää saavutuksiaan kohti ponnistella ja se on tärkeää oppia myös lapsena/nuorena.

ap

Vierailija
39/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneita, niin kannattaako näille vanhempien alkoholismista ja vanhempien työttömyydestä kärsiville lapsille olla kateellinen?

Minä mielelläni kustantaisin heille verorahoistani vaikka kolmekin konetta, jos se helpottaa kyseisten lapsien/nuorien elämää.

Jos nuo lapset nyt saavatkin kannettavan koneen, mitä ap:n lapset eivät saa, niin olettaisin kuitenkin, että monia muita asioita ap:n lapset saavat monin verroin enemmän.

Vierailija
40/87 |
20.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten ei ole varaa elättää niitä!

Tarkoitatko sitä, että kannettavan tietokoneen hankkiminen on ykkösasia, eli "ei ole varaa ELÄTTÄÄ niitä", jos ei ole varaa hankkia kannettavaa tietokonetta jokaiselle lapselle.

Aloittajalle tiedoksi ja lohdutukseksi, että tuskin se alkoholistiperheen lapsi kovin pitkään juhlii tietokoneensa kanssa. Yleinen käytäntö niissä piireissä on nimittäin vaihtaa viinaan kaikki kelpaava ennemmin tai myöhemmin.

Mutta haitanneeko tuo, kyllä sossu kustantaa sitten uuden.